Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BSR - Dakar (8): Přes ohromné duny na deváté mídto

V osmé etapě Rallye Dakar museli závodníci zdolat drsnou písečnou trať dlouhou 395 km. Kamionová posádka týmu Big Shock! Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda ji v cíli označila jako vůbec nejnáročnější speciálku letošního ročníku.

{*3] Žlutému vozu ze Sedlčan se díky riskantní stíhací jízdě, přerušené jen jednou výměnou pneumatiky, a perfektní navigaci podařilo etapu dokončit na výborném 7. místě. V celkovém hodnocení posádka opět poskočila, aktuálně je na 9. pozici. Vylepšený výkon kamionu závodníkům zároveň přidal i další chuť do závodění.


Zatím nejnáročnější etapa letošního ročníku

Žluté Iveco Martina Macíka vyrazilo na trať pondělní speciálky z 9. pozice. Organizátoři závodníkům slíbili trať plnou náročných dun a písečných polí. Sedlčanská posádka v cíli potvrdila, že slib byl dodržen. „Byl to nářez. Já si myslím, že to byla zatím asi nejtěžší etapa letošního Dakaru. Jeli jsme 400 závodních kilometrů a prvních 200 byly jen a jen duny občas přerušované kilometrovými přejezdy. A pak znova duny. A zase a zase a furt. I proto dojet do cíle dneska všem trvalo tak dlouho. Bylo to fakt náročné, ale jeli jsme palbu,“ řekl Martin Macík.


Duny, které jsem dlouho neviděl

Etapa začínala pískem a posádka už v úvodu musela vyskočit z vozu a měnit pneumatiku. „V kaňonu v prachu, kde jsme pořádně neviděli, jsme něco přejeli a museli měnit gumu. Bohužel to bylo zrovna na šutrech a nešlo tu úplně lehce, nechali jsme tam asi 10 minut,“ popisuje palubní mechanik David Švanda. A než posádka mohla pokračovat dál, předjelo ji několik soupeřů, které se ale okamžitě vydala stíhat. A šlo to překvapivě dobře.

„Zdá se, že se klukům mechanikům přes noc povedlo o něco vylepšit výkon auta, což nám pomohlo celkem hladce zdolat dnešní obrovské duny. Kopce, které jsme dneska přejížděli, jsme už hodně dlouho neviděli,“ řekl navigátor František Tomášek a popisuje vysoké a hodně členité písečné duny, po kterých kamion musel šplhat nahoru.


„Míjeli jsme nebezpečné trychtýře, často jsme si museli nadjíždět. Byla to docela riskantní jízda. A dost náročná byla i navigace, kterou ale Ferry zvládnul na jedničku,“ doplňuje Macík. Po čekačce na neutralizaci posádka žlutého kamionu, pojmenovaného Karel, vyrazila do druhé části etapy a postupně se jí podařilo předjet všechny kamiony, které ji předstihly při výměně pneumatiky. A během letu k cíli, který byl v závěru hodně uskákaný, předstihla i další vozy.


Těla jsou zničená, ale chuť závodit narůstá
Závodníci v cíli dnešní etapy přiznávají, že vylepšený výkon vozu posílil i jejich chuť závodit. A to navzdory faktu, že se zdolané kilometry v drsném terénu už začínají projevovat na tělech posádky.



BSR 11.1.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar