Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autokrosový svátek v Poříčí na vysoké úrovni

Sto padesát jezdců se představilo na prvním mistrovském autokrosu v Poříčí nad Sázavou, přičemž čtyři desátky byly ze zahraniční. O divizi Super Buggy jsme jsme už psali, tak se podívejme na ostatní divize.

Divize 1600

Nejvíce obsazená byla divize 1600 s třiceti jezdci, takže se jely tři rozjížďky za účasti mnoha předních evropských jezdců jako jsou Němci Wibbeler, Laubach, Holzleitner, dále Kobras z Rakouska, Maxian z Ukrajiny či Pähler z Holandska. Ještě vloni všechno soupeři Petra Nikodéma.

Rozjížďkami prošli nejlépe Kobras 2-1-1, Kadlečík 1-1-3, Svoboda 3-2-1 a Laubach 1-3-2. Všechny jízdy byly velice vyrovnané a o dramatické situace nebyla nouze. V prvním semifinále se bohužel rozplynuly naděje na zopakování vítězství z Nové Paky Kobrasovi, naopak postup do finále si vyjeli překvapivě Francouz Maulny, Pähler, Holzleitner, Wibbeler a Ziegler. Z druhého potom Kadlečík, Laubach, Gerhartl, Grandwoihl a Maxian. Martin Kadlečík tak stál na startu finále proti přesile zahraničních jezdců. S náskokem necelé sekundy vyhrál Laubach před Holzleitnerem, zatímco Kadlečík skončil šestý.


1.Laubach
2.Holzleitner
3.Maulny
4.Wibbeler
5.Pähler
6.Kadlečík


Junior Buggy


Třináct startující vydalo na dvě skupiny v rozjížďkách. Obhájce evropského titulu Jakub Novotný s třemi vyhranými jízdami a nejlepším časem jasně dokazoval, kdo je v Poříčí pánem. Jaspers vyhrál dvě jízdy a po jedné Ondřej Medlik a Tomáš Svoboda. Výsledek finálové jízdy vlastně tak trochu rozhodla druhá zatáčka. Vedení se ujal Jaspers, ale pak se za ním přetočil Novotný a zablokoval ostatním trať. V tom okamžiku bylo důležité, jak se kdo rychle dokázal se zácpou vypořádat. Úspěšný byl Daniel Pytloun a Filip Duřt, kteří skončili na stupních vítězů. Z nepřehledné situace vydělala také čtvrtá Lea Horniakova, která ještě loni jezdila racer buggy. Jakub Notný v závodě pak už pro poruchu nepokračoval.


1.Jaspres
2.Pytloun
3.Duřt
4.Horniakova
5.Kindl



Touring Autocross

Čest českých barev v cestovních vozech zachraňoval Dušan Horčička s Hondou Civic, který jako jediný náš jezdec vyhrál divizi obsazenou zahraničními jezdci. Startovalo osmnáct jezdců, což je na české poměry nebývalý počet. Diváci se těšili hlavně na Václava Fejfara, který se do Poříčí vrátil po osmnácti letech, naposledy s buginou. A také na miláčka publika Casoboniho s Mitsubishi Colt. Fejfara trápily už v první rozjížďce technické problémy, které pokračovaly i druhé jízdě. A do třetí už nenastoupil. Zaplatil tak daň za nevyzkoušené věci, které poprvé použil.To už byl mimo hru i Jan Brožek, který už v sobotu zadřel motor. Natale Casoboni zajel třetí a druhý čas, ale v třetí jízdě šel přes střechu a odjel předčasně domů. Rozjížďky vyšly nejlépe Horčičkovi, který vyhrál všechny jízdy, Pavel Svoboda s Mitsubishi vyhrál dvě a do třetí nenastoupil. Třetí Jan Bartoš se Škodou Fabia vyhrál jednu.


Z prvního semifinále postoupili Horčička, Bartoš, Kužel, Kostroun a Šebo, z druhého Svoboda, Červený, Horáček, Dlesk a Zívr, víc jezdců ani nestartovalo. Ve finále se ujal vedení Svoboda, ale jen do chvíle, než Colt vypověděl službu. Vedení se ihned ujal Horčička a s přehledem, prakticky nikým neohrožován zvítězil před Bartošem.


1.Horčička
2.Bartoš
3.Červený
4.Šebo
5.Horáček



Touring 1600

1.Jánoš T.
2.Dubravský
3.Purma
4.Kopena
5.Jánoš J.



Kartcross

1.Ducháček
2.Doležal
3.Kuneš
4.Pihávek
5.Benda


První letošní mistrovský autokros nasadil laťku hodně vysoko, a to po všech stránkách. Řekli bychom, že opět ještě o kousek výš než vloni. O skvěle připravené trati, na mnoha místech osazené betonovými svodidly jsme už mluvili v minulém článku. Zasloužila se o ní stavební firma Radka Jordáka. Časový harmonogram běžel jako na drátku, prakticky jsme nezaznamenali žádnou časovou prodlevu. Nepojízdné automobily byly odtahovány rychle, trať byla průběžně lehce „zalévána“, víc ji pokropil jen nedělní deštík. Už vloni jsme psali, že by Poříčí slušela i Evropa. Pořadatelé Jiří Mareš, Roman Kalvoda, Jiží Galuška, Tomáš Jeníček, Michal Dvořák a mnoho dalších by si takový závod zasloužili. Díky.

PS. Byl jsem už na prvním autokrosu v Poříčí v roce 1972 a také na prvním mezinárodním v roce 1977. Letošní měl vysokou sportovní úroveň. A jak máme zprávy z Humpolce, tak se přihlášky ze zahraničí jen hrnou!



J.Lasík 29.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar