Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autokrosové tituly pro Vaculíka,Nikodéma, Svobodu...

Poslední závod Mezinárodního mistrovství České republiky se jel o víkendu v Sedlčanské kotlině za pěkného slunného, ale chladného počasí. Bohužel opět se projevil vleklý problém domácích závodů, kterým je malý počet startujících prakticky ve všech divizích.

Super Buggy

Zatímco během dne začínalo být prakticky ve všech divizích jasné, kdo získá letos titul, tak v Super Buggy museli diváci čekat až do poslední jízdy. V rozjížďkách byl nejlepší Boris Vaculík, který vyhrál dvě jízdy, stejně jako Vladislav Štětina, jedno vítězství a dvě druhá místa vybojoval Roman Keřka. Ale ani jeden nemohl do bojů o titul už zasáhnout. Teprve čtvrtý byl Jakub Kubíček, když jednu jízdu vyhrál a jednou byl třetí, když dlouhou dobu jezdil za Jaroslavem Hoškem. Ač v depu jsou kamarádi, tak v závodě Hošek nedal Kubíčkovi nic zadarmo a bylo vidět, že na trati jsou stále soupeři. Než Hoška předjel, tak mu odjela vedoucí dvojice Vladislav Štětina a Roman Keřka. Vzhledem k počtu pouhých dvanácti jezdců se uskutečnilo pouze finále.

V něm nejlépe odstartoval Vladislav Štětina a jako stín jej stíhal, stejně jako po celý víkend, Roman Keřka. Ze čtvrté řady se probojovával dopředu Kubíček, v polovině závodu se dostal před třetího Vaculíka a začal dotírat na Keřku, který musel vůz dvě kola před cílem odstavit pro poruchu. Zvítězil stylem start – cíl Vladislav Štětina a bylo to jeho první vítězství v letošní sezoně. Druhý dojel Kubíček a třetí Vaculík, který – byť ani jeden závod nevyhrál, tak získal titul a na trůnu vystřídal Kubíčka. Třetí o jeden bod skončil další z aspirantů na titul Jan Smrž, jenž neměl svůj den.

Divize Super Buggy opět ukázala, proč diváci chodí na autokros. Z reprezentantů nestartoval pouze Petr Turek, ale ostatní absolvovali celý šampionát, a tím vlastně zachránili reputaci šampionátu. V ostatních divizích tomu bohužel tak není.



Finále


1.Štětina V
2.Kubíček
3.Vaculík
4.Formánek
5.Smrž
6:Štětina J.
7.Kořínek
8.Hoček
Body v závodě

1.Štětina V|34
2.Vaculík|30
3.Kubíček|29
4.Formánek|24
5.Smrž|20
Celkové pořadí M ČR

1.Vaculík|173
2.Kubíček|157
3.Smrž|156
4.Štětina V.|152
5.Hošek|136
Divize 1600

V divizi 1600 se sešlo pouze pět jezdců, ostatní bohužel zůstali doma. Obě rozjížďky vyhrál Václav Tříska, zatímco Petr Nikodém zajel první a druhé místo. Ve finále nejlépe odstartoval Roman Polák ale během několika metrů se před něj dostal Petr Nikodém a postupně se mu vzdaloval až na rozdíl třinácti sekund. Už před závodem měl Nikodém titul v kapse a v Sedlčanech jen potvrdil, že nám roste další talentovaný jezdec. Letošní sezona byla jeho první v 1600 a hned možná úspěšnější, než si sám myslel.
Finále
1.Nikodém
2.Polák
3.Bous
4.Tulach
5.Tříska
Body v závodě

1.Nikodém|34
2.Polák|30
3.Bous|27
4.Tříska|26
5.Tulach|24
Celkové pořadí M ČR

1.Nikodém|191
2.Polák|175
3.Tříska|92
4.Tulach|91
5.Bous|90
Touring Autocross

O titulu se mělo rozhodovat mezi Pavlem Svobodou s Mitsubishi Lancer a Bořivojem Kořínkem s Fordem Focus, třetí Aleš Plichta se Subaru Impreza měl šanci čistě teoretickou. První rozjížďku vyhrál překvapivě Dušan Horčička s Hondou Civic, ale v druhé se odporoučel motor a mohl nakládat. Stejně jako Aleš Plichta pro poruchu převodovky.
Rozjížďkami prošli tak nejlépe Bořivoj Kořínek s dvěma prvními místy, naproti tomu jeho největší soupeř Pavel Svoboda měl na kontě čtvrté a druhé místo, a tak se před něj dostal ještě Lukáš Musil s druhým a třetím místem. Ti také měli zajištěnou první řadu, z níž byl první na kopci Kořínek, ale ve výjezdu ze zatáčky se před něj dostal už Svoboda.
Zpočátku to vypadalo na zajímavé finále, ale opak byl pravdou. Z osmi odstartovaných postupně odpadávali nebo se propadali ve výsledkové listině jeden za druhým včetně Kořínka i Musila. S plným počtem kol projel cílem s velkým náskokem Svoboda před Hilsem se Subaru a třetí místo doslova „utrpěl“ Kostroun se Škodou Fabia. Ten už měl ale kolo ztráty. Titul tak putuje ke Svobodovi, stříbro získal Kořínek a i přes odstoupení ze závodu si třetí místo udržel Plichta
Finále

1.Svoboda P.|Mitsubishi Lancer
2.Hilse|Subaru Impreza
3.Kostroun|Škoda Fabia
4.Kořínek|Ford Focus
5.Plecháč|Seat Ibiza
Body v závodě

1.Svoboda P.|33
2.Kořínek|28
3.Hilse|25
4.Kostroun|24
5.Červený|22
Celkové pořadí M ČR

1.Svoboda P.|180
2.Kořínek|162
3.Plichta|138
4.Hilse|136
5.Kostroun|122
Junior Buggy
Finále
1.Vaněk
2.Prokop A.
3.Novák
4.Prokop D.
5.Hartman
Body v závodě

1.Vaněk|35
2.Prokop A|31
3.Novák|28
Celkové pořadí M ČR

1.Vaněk|208,5
2.Novák|149
3.Fučík|140
4.Zoubková|139
5.Prokop A.|137
D6 Touring

Nejvíce startujících bývá v divizi 6 Touring Autocross do 1600, kde kromě vozů Škoda Fabia, startuje ještě Seat Ibiza a Škoda Citigo. Ale tentokrát ani 13 jezdců nestačilo, aby se jelo semifinále. A tak deset jezdců postoupilo přímo do finále, kde se do první řady postavili Milan Zákoutský, Miroslav Bodanský a Jan Ratajský. A právě Ratajský se Škodou Felicia se po startu ujal vedení a za ním hned Zákoutský se Seatem Ibiza a ze zadních pozic se přibližoval Josef Kořínek se Škodou Citigo. Druhou příčku si po chybě Zákoutského vybojoval Joura se škodovkou a na třetí Kořínek.
Finále
1.Ratajský
2.Joura jun.
3.Kořínek
4.Maršálek
5.Purma
Body v závodě

1.Ratajský|33
2.Joura jun.|28
3.Kořínek|27
4.Maršálek|23
5.Zákoutský|23
Celkové pořadí M ČR

1.Joura jun.|192
2.Ratajský|174
3.Bodanský|145
4.Kořínek|135
5.Zákoutský|125



J.Lasík 12.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar