Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autokrosová Evropa ve Francii - Kubíček třetí a vede ME

V pořadí šestý závod Mistrovství Evropy v autokrosu se odjel ve francouzském Saint Igny de Vers a do konce šampionátu tak zbývá už jen tento víkend Itálie a 10. října Španělsko. Průběh mistrovství napovídá, že v žádné divizi není rozhodnuto.

{*3] V rozjížďkách Super Buggy se nejvíce dařilo Feuilladovi, který vyhrál všechny tři, po dvou pak Kubíček a Grencis a jednu Mercier. Tafani byl třikrát druhý, ale pak vyhrál první semifnále před Boksem a Boucem a Kubíčkem. V druhém se zadařilo Mercierovi před Grencisem, Jacquierem a Nikodémem. Na naše jezdce tak zbyla předposlední řada pro finále. Z nějo byl pak vyloučen Nikodém pro nedovolenou pomoc mechanikem na startu. Od startu vyrazil nejlépe Tafani a postupně si vytvářel náskok před zbytkem smečky. Druhý Grencis se snažil, ale musel vzdát s ulomenými koly, třetí mercier chyboval a propadl se až za Bokse. Naopak zezadu se probíjel Kubíček až na třetí místo. V cíli ještě přišel vítězný Tafani o deset bodů za oslavná kolečka. Aby mu těch deset bodů nakonec nechybělo. Jinak by vedl s Kubíčkem evropský šampionát.

A jak viděl závod Jakub Kubíček? „Z brutálně náročného závodu jsme nakonec vytřískali třetí místo a porci 28 bodů a průběžně vedeme tabulku evropského šampionátu! Ale postupně...V sobotu bylo ještě sucho, dokonce se musela trať i kropit a nám se dařilo. Pěkný třetí čas celkově z měřáků nám dal rundu s partou francouzských rychlíků, ale nám se podařilo rundu vyhrát!

Nedělní druhá runda dopadla stejně, to už ale byly podmínky o 360° jiné! V noci spadlo hodně vody, až nám z toho ráno málem spadnul i celý stan. Celý den pršelo a auto po každé jízdě přijíždělo obalené blátem, takže čas na opravy už téměř nezbýval. Pořád se jen mylo, závodilo a zase mylo. Stěží jsme se dostali do finále, kdy jsem v semifinále po kontaktu s Tafanim odjížděl z místa poslední a nakonec dojel 4.

Start finále z třetí lajny, takže na čekačku, protože mi bylo jasné, že se vpředu něco stane. A nestalo. Vše se poté odehrávalo až po půlce finále, kdy už jsem byl rád, že se udržím na trati, že tím čistým růžkem na brýlích ještě něco vidím a modlil jsem se, abych to auto dotáhnul do cíle.. Uff, najednou tu byl cíl a já si myslel, že jsem tak pátý. Až když mě nahnali na vyhlášení, tak jsem teprve zjistil, že jsem třetí! Bomba! Povedlo se!


A ještě malá třešnička na závěr

O tom, co se dělo po finále, kdy mě zavolali na věž a bylo mi hlavním sportovním komisařem oznámeno, že na mě byl podán protest. Na otázku, kdo na mě ten protest podal mi bylo řečeno, že můj nejlepší kamarád, takže mi to hned bylo jasné. (Grencis – pozn.red). Následovalo zhruba 3 hodinové rozebírání auta a řešení celé situace s hlavním technickým komisařem.. Protest se týkal přílohy J - článku 279A a podčlánků 1.5, 1.5.1 a 1.5.2... Abych vám to přeložil do srozumitelného jazyka, jinými slovy a zjednodušeně, podal protest na to, že používáme kontrolu trakce, což poté hlavní technik vyvrátil a protest nebyl uznán. Finální verdikt mi byl oznámen až v 10 hodin večer. Takže je vidět, že se nám ten závěr sezóny a boj o titul vyostřuje a mě jen mrzí, že se boj přenáší z tratě ke kulatému stolu, kde už nejde o závodění, ale spíš o politiku a rozhodování komisařů z FIA.

Děkuju moc všem, kteří i v těchto zvláštních momentech stojíte při mě, protože udržet silnou psychiku bude teď to nejdůležitější!



1.Tafani
2.Jacqvier
3.Kubíček
4.Perrichot
5.Gallotta


Průběžné pořadí

1.Kubíček 151
2.Grencis 146
3. Tafani 141
4.Nikodém 124
5.Feuillade 118
6.Mercier 116
7.Jordák 72
8.Hrubý 72
9.Boks 59
10.Hošek 58


Buggy 1600

V Buggy 1600 jsme měli pouze Jakuba Novotného, když Filip Hartman se rozhodl nestartovat a věnovat čas přípravě vozu na další závody. Po rozjížďkách bylo jasné, že favority na vítězství je třeba hledat mezi Petersem, Pählerem a Christolem. Všichni také vyhráli všechny tři rozjížďky. První semifinále pak Christol před Wibbelerem a Petersen, druhé Pähler před Novotným a Planchem. Start finále vyšel nejlépe Christolovi a svým pronásledovatelům už nedal šanci a vyhrál s velkým náskokem. V posledním kole ještě Pähler předjel Wibbelera, čtvrtý skončil Novotný.

1.Christol
2.Pähler
3.Wibbeler
4.Novotný
5.Martin

Průběžné pořadí

1.Peters 165
2.Pähler 154
3.Novotný 120
4.Wibbeler 130



Junior Buggy

Suverénem francouzského závodu v Junior Buggy byl Teun van Asten, když vyhrál všechny rozjížďky. Po jedné si připsali Šafránek, Medlik a Florian a k tomu druhé a třetí místo. Vzhledem k nízkému počtu startujících 11 jezdců, z toho 6 z ČR se nejelo semifinále a šlo se rovnou na finále. V něm potvrdil formu van Asten a vyhrál před Feuilladem. Třetím místem se dostal Ondřej Medlik na vedoucí pozici průběžné klasifikace.

1.Van Asten
2.Feuillade
3.Medlik
4.Pytloun
5.Florian


Průběžné pořadí

1.Medlik 164
2.Pytloun 158
3.Jaspers 130
4.Feuillade 121
5.Šafránek 120


JL + fb J.Kubíčka 22.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar