Autokrosová Evropa pokračuje v Matschenbergu
První třetinu autokrosového Mistrovství Evropy zakončí víkendové závody v německém Matschenbergu. Toto závodiště leží blízko českých hranic, a proto je každoročně navštěvováno řadou českých fanoušků.
Letos je přihlášeno osmdesát čtyři jezdců. Českým jezdcům se zatím zcela nedaří v Super Buggy a Buggy 1600. Nejlépe si zde vedou shodně čtvrtí Jakub Kubíček a Vít Nosálek. Jiná situace je v Junior Buggy a Touring Autocross, kde Češi patří do absolutní špičky. V „juniorkách“ vede Vaněk před Grencisem a Prokopem.
V divizi Touring Autocross je o tři body v čele Otakar Výborný před Václavem Fejfarem, třetí je Aleš Fučík.
„Obě auta, která připravujeme, prošla po závodech v Litvě důkladnou technickou prověrkou. Preventivně jsme vyměnili některé díly a jsme připraveni bojovat opět o čelní umístění,“ přibližuje situaci v týmu před odjezdem Václav Fejfar, který obhajuje loňské vítězství. Rád by také navázal na poslední prvenství v Litvě, kde nedal na zcela nové trati soupeřům nejmenší šanci.
V sobotu začínají od deseti hodin volné tréninky, po nich následují tréninky měřené a od sedmnácti hodin startují první jízdy. Druhé jízdy začínají v neděli od devíti hodin. Následuje představení jezdců a třetí jízdy. Krátce po čtrnácté hodině začínají semifinálové a finálové jízdy.
Trať v Matschenbergu mezi jezdci nepatří mezi ty oblíbené. Místy je poměrně úzká a vytváří se na ní nebezpečné kolizní situace. Její délka je 820 metrů, povrch je hlinitopísčitý a jede se proti směru hodinových ručiček. Start je asfaltový. Výsledky tohoto závodu již leccos napoví o ambicích jednotlivých jezdců v letošním ME.
Hned týden po Německu se autokrosová elita přesune do Nové Paky k dalšímu závodu, k němuž je přihlášeno 130 jezdců. Pozvánku přineseme příští týden.
Pavel Vydra 23.6.2016
V divizi Touring Autocross je o tři body v čele Otakar Výborný před Václavem Fejfarem, třetí je Aleš Fučík.
„Obě auta, která připravujeme, prošla po závodech v Litvě důkladnou technickou prověrkou. Preventivně jsme vyměnili některé díly a jsme připraveni bojovat opět o čelní umístění,“ přibližuje situaci v týmu před odjezdem Václav Fejfar, který obhajuje loňské vítězství. Rád by také navázal na poslední prvenství v Litvě, kde nedal na zcela nové trati soupeřům nejmenší šanci.
V sobotu začínají od deseti hodin volné tréninky, po nich následují tréninky měřené a od sedmnácti hodin startují první jízdy. Druhé jízdy začínají v neděli od devíti hodin. Následuje představení jezdců a třetí jízdy. Krátce po čtrnácté hodině začínají semifinálové a finálové jízdy.
Trať v Matschenbergu mezi jezdci nepatří mezi ty oblíbené. Místy je poměrně úzká a vytváří se na ní nebezpečné kolizní situace. Její délka je 820 metrů, povrch je hlinitopísčitý a jede se proti směru hodinových ručiček. Start je asfaltový. Výsledky tohoto závodu již leccos napoví o ambicích jednotlivých jezdců v letošním ME.
Hned týden po Německu se autokrosová elita přesune do Nové Paky k dalšímu závodu, k němuž je přihlášeno 130 jezdců. Pozvánku přineseme příští týden.
Pavel Vydra 23.6.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout