Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Auto Kelly Racing - nejúspěšnější rok

Na tiskové konferenci bilancoval Auto Kelly Racing Team svoji letošní sezonu v závodech do vrchu, dosud nejúspěšnější v jeho historii. Cíle, které si jezdci předsevzali, byly sice splněny na sto procent, ale rozhodně nechtějí usnout na vavřínech, a už dnes pomýšlejí na rok 2008.

Největšího úspěchu dosáhl Petr Vojáček, který s Alfou Romeo 147 získal Trofej FIA pro nejúspěšnějšího jezdce skupiny SP a titul vicemistra Evropy. „O titul jsem zřejmě přišel už při květnovém závodě v Rechbergu, protože kdybych tam vyhrál já nebo Martin Jerman, mohla by se sezona vyvíjet třeba jinak. Ale to je to – kdyby. První závod jsme jako celý tým vynechali, neboť jsme dali přednost volnému podniku v Berouně, protože bychom rádi vrátili tento závod do mistrovství republiky. To se nám také pro příští rok podařilo. Pak následoval zmíněný Rechberg, kde jsem pro technické problémy neabsolvoval ani trénink a v první jízdě ujel tři sta metrů. Příčinou byla závada na řídicí jednotce, která se přepnula do nouzového programu. Vstup do sezony se nám tedy nevydařil, a na jih Evropy odjížděl bez bodů.
Dalším klíčovým závodem bylo italské Trento, kde jsem vlastní vinou trefil kámen. Šlo o chvilkovou nepozornost, kdy jsem kontroloval teplotu vody. Ještě jsem zkusil jet dál, co to jen šlo, ale marně. V Rieti jsem pak prohrál o dvě sekundy“.
V letošním roce vyhrál Petr Vojáček šest závodů, k tomu přidal tři druhá místa a po výborném výkonu ve Švýcarsku vybojoval už před závěrečným závodem prvenství v Trofeji FIA a titul vicemistra Evropy o jeden bod před Chorvatem Puličem. Oba poháry získal už počtvrté, což se zatím žádnému českému jezdci nepodařilo. Ovšem titul mistra Evropy je titul a ten Vojáčkovi stále uniká. Ačkoliv pomalu uvažuje o ukončení kariéry, tak by na něj rád ještě v příštím roce zaútočil: „K tomu mám několik důvodů – chtěl bych evropský šampionát konečně vyhrát, máme skvělý tým a skvělé auto, jsem v reprezentaci, a tak s Martinem, Gábinou a Lukášem absolvujeme kompletní Evropu. Trochu mě k tomu přemluvil i Martin Jerman. Zůstávám však na zemi, neboť sezona je dlouhá a velkou roli hraje náhoda a štěstí, pořadím mohou zamíchat také italské závody a ani konkurence nespí“.
Až pověsí závodění definitivně na hřebík, tak se chce věnovat hlavně jezdeckému růstu svého syna Lukáše, který, jak přiznává, je už rychlejší a v ledasčem lepší, zatímco pro Petra Vojáčka zatím mluví hlavně zkušenosti.
Lukáš Vojáček absolvoval letos všechny domácí závody s Opelem Astra OPC, až na poslední závod v Lanškrouně, pro který si vypůjčil otcovu Alfu Romeo. „Ve Švýcarsku jsem havaroval, a protože bychom nestačili auto spravit do příštího závodu, musel jsem si půjčit Alfu. K mistrovskému titulu mi stačilo získat ve dvou závodech deset bodů, a to se také podařilo.“ V sobotu dojel druhý a v neděli třetí. Jinak si na své konto připsal celkem šest prvních míst a pět druhých. V příštím roce zůstane Lukáš Vojáček věrný Opelu Astra, s nímž by měl absolvovat oba seriály.
O další úspěchy se postarali pak otec a dcera Jermanovi, o nichž píšeme v dalším článku. Také v příštím roce bude tým reprezentovat Martin Samek, který skončil s Fordem Escort RS2000 první v České Trofeji skupiny A do 2 litrů a třetí v mistrovství republiky. Jinak Auto Kelly Racing team omezí trochu obchodní činnost, a chce se starat především o své vozy, aby mohl tak upřednostnit sportovní stránku věci.
Závody do vrchu by však jezdci úspěšného týmu nemohli absolvovat bez nadšených a ochotných sponzorů, mezi které patří hlavně Auto Kelly, Alcar Bohemia, STK Bohdalec a další.

Jindřich Lasík, 10.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar