Audi vyvíjí závodní verzi R8
Poprvé v historii nabídne Audi Sport závodní sportovní automobil speciálně vyvinutý pro zákazníky, kterými jsou v tomto případě soukromé týmy. Pětisetkoňová verze R8 GT3 bude k dispozici od podzimu 2009.
„Audi R8 je prvním sériovým vozem Audi, které nese jméno úspěšného závodního stroje, a proto je skvělým základem, z něhož vzejde zákaznický sportovní program Audi,“ vysvětluje ředitel Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Od chvíle, kdy bylo R8 představeno, jsme neustále žádáni našimi klienty o závodní úpravu. S novým modelem chceme nabídnout zákazníkům vůz se špičkovou technikou a typickou kvalitou Audi, který ovšem bude jednoduše ovladatelný“.
Závodní Audi R8 odpovídá kategorii GT3, ale protože předpisy zakazují vozům této kategorie pohon všech kol, bude vybaveno pouze pohonem zadních kol, typickým pro vozy GT. Výkon motoru přenáší na kola nová šestistupňová sekvenční převodovka. Podvozek používá téměř výhradně komponenty sériových vozů. Nejvyšší bezpečnost zajišťuje dlouhý seznam bezpečnostních opatření. Modifikovaná příď a rozměrné zadní křídlo generují na trati nezbytnou přítlačnou sílu.
Audi R8, které nese v rámci Audi Sport kódové označení „R16“, bylo uvedeno na závodní tratě továrním jezdcem Frankem Bielou. Nasazení do prvních testovacích závodů se plánuje na sezónu 2009. První dodávky zákazníkům pak na podzim stejného roku. Logistické a výrobní prostory nového zákaznického programu budou vytvořeny v následujících měsících v Ingolstadtu, Neckarsulmu a Györu.
JL, 4.9.2008
Závodní Audi R8 odpovídá kategorii GT3, ale protože předpisy zakazují vozům této kategorie pohon všech kol, bude vybaveno pouze pohonem zadních kol, typickým pro vozy GT. Výkon motoru přenáší na kola nová šestistupňová sekvenční převodovka. Podvozek používá téměř výhradně komponenty sériových vozů. Nejvyšší bezpečnost zajišťuje dlouhý seznam bezpečnostních opatření. Modifikovaná příď a rozměrné zadní křídlo generují na trati nezbytnou přítlačnou sílu.
Audi R8, které nese v rámci Audi Sport kódové označení „R16“, bylo uvedeno na závodní tratě továrním jezdcem Frankem Bielou. Nasazení do prvních testovacích závodů se plánuje na sezónu 2009. První dodávky zákazníkům pak na podzim stejného roku. Logistické a výrobní prostory nového zákaznického programu budou vytvořeny v následujících měsících v Ingolstadtu, Neckarsulmu a Györu.
JL, 4.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









