Audi v Le Mans s hybridním pohonem
Audi se zúčastní 80. ročníku legendárního vytrvalostního závodu 24 h Le Mans, který se pojede ve dnech 16. až 17. června, se čtyřmi sportovními prototypy LMP1. Dva z nich budou poprvé vybaveny hybridním pohonem.
Po prvním vítězství motoru TFSI (2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (2006) se Audi zaměřuje na další technický milník. „Vyvinout pro Le Mans hybridní techniku je minimálně tak ambiciózní a náročné, jako byl náš dieselový projekt ve svých počátcích,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Výsledky prvních testů jsou povzbudivé a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak si tato technologie povede v kombinaci s naší technologií ultra lehké konstrukce na závodní dráze v Le Mans. Stále ovšem spatřujeme potenciál pro vývoj konvenčního pohonu, stejně jako naši kolegové z vývoje sériových vozů. Máme radost, že výběrová komise ACO a FIA schválila naše nominované vozy a můžeme se tak v jubilejním závodu v Le Mans postavit na start se čtyřmi prototypy.“
Audi Sport Team Joest přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu (USA) a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps (Belgie), které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.
V 80. ročníku francouzského klasického vytrvalostního závodu se Audi postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ (hybridní pohon) a „3“ a „4“. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz nominován jeden jezdec. V případě Audi André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.
Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem bude představen koncem února. První závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps. V úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans. Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.
JL, 13.2.2012
Audi Sport Team Joest přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu (USA) a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps (Belgie), které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.
V 80. ročníku francouzského klasického vytrvalostního závodu se Audi postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ (hybridní pohon) a „3“ a „4“. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz nominován jeden jezdec. V případě Audi André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.
Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem bude představen koncem února. První závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps. V úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans. Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.
JL, 13.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









