Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Sport hodnotí skvělou sezonu

Letošní úspěšná sezona přinesla Audi několik mimořádných triumfů. Mezi ně bezesporu patří již desáté vítězství značky Audi v 24 h Le Mans a tituly v německém mistrovství cestovních vozů DTM v hodnocení jezdců i týmů.

Audi však neusíná na vavřínech a pro příští sezonu se již pilně připravuje. Letošní tituly v DTM bude například obhajovat zcela nové kupé Audi A5 DTM.
Oddělení Audi Sport se letos opět ohlíží na mimořádně úspěšnou sezonu. V polovině června připravila posádka prototypu Audi R18 TDI ve složení Fässler, Lotterer a Tréluyer divákům v Le Mans strhující podívanou až do poslední minuty a porazila trojici továrních Peugeotů. Tím přinesla Audi již desátý triumf v nejznámějším vytrvalostním závodě na světě během posledních 13 let. Nový prototyp Audi R18 TDI byl v Le Mans nejspolehlivějším a zároveň nejrychlejším vozem díky mimořádně lehké konstrukci.
Koncem října pak v Ingolstadtu a Neckarsulmu oslavovali zisk titulů v mistrovství cestovních vozů DTM. Mezi jezdci dominoval s Audi A4 DTM Martin Tomczyk z týmu Audi Sport Team Phoenix, zatímco v rámci týmovů nasbírali nejvíc bodů jezdci Audi Sport Team Abt Sportsline. Za pozornost stojí také titul „Rookie of the year“ (Nováček roku), který si zasloužil italský jezdec Edoardo Mortara, jenž obsadil deváté místo. Dominanci Audi dokazuje umístění sedmi pilotů v první desítce.
V posledním závodě na Hockenheimringu dostalo 120 000 diváků příležitost nahlédnout již do příští sezony DTM, kdy se na start postaví všechny německé prémiové značky. Před startem a po ukončení finále DTM objela nová kupé DTM z dílen Audi, BMW a Mercedes-Benz několik kol a předznamenala tak skvělou podívanou, která čeká na příznivce motoristického sportu v příštím roce.
Po modelech V8 quattro (1990 až 1992) a A4 (2004 až 2011) nasadí Audi do nejpopulárnějšího mezinárodního mistrovství cestovních vozů poprvé dvoudveřové kupé.
Audi A5 DTM je nižší a masivnější než předchůdce. Kombinace skořepinové konstrukce z uhlíkového kompozitu a ocelového ochranného rámu stanovuje nová měřítka v oblasti bezpečnosti závodních cestovních vozů. Podvozek patří mezi více než 50 komponentů, které musí být identické pro všechny vozy DTM. Stejně jako u předchůdce A4 DTM bude kupé A5 DTM poháněno motorem V8 o výkonu cca 340 kW (460 k). Nová šestistupňová převodovka dostala pneumatické ovládání prostřednictvím pádel na volantu.
Martin Tomczyk vyjel s novým strojem poprvé na závodní dráhu v červenci a od té doby probíhají intenzivní testy. Homologace je plánována na březen 2012. Do té doby mají inženýři Audi Sport v Ingolstadtu a Neckarsulmu dost času k doladění detailů.


JL, 16.11.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar