Aston Martin vítězem Le Mans Series
Padesát let poté, co Aston Martin vyhrál mistrovství světa sportovních vozů, dokázala britská značka úspěch zopakovat, když zvítězila v šampionátu Le Mans Series 2009. Zásluhou česko-německé posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke zvítězil také v klasifikaci týmů a značek.
Trojice Charouz, Enge, Mücke napsala významnou kapitolu jak do historie českého motoristického sportu, tak také do dějin britského i německého motorsportu. Dějištěm finále letošní sezony Le Mans Series byl slavný okruh Silverstone, blízko kterého má tovární tým Aston Martin Racing svou základnu. Za velké podpory britských fanoušků Aston Martinu nastupovali Charouz, Enge a Mücke s prototypem Lola Aston Martin LMP1 s bondovským startovním číslem 007 se sedmibodovým náskokem před týmem Pescarolo. Francouzi se ale v průběhu závodu vypsaného na tisíc kilometrů nebo na šest hodin potýkali s technickými problémy, takže česko-německá trojice bojovala o stupně vítězů s posádkami týmů Oreca a Speedy Team Sebah a s týmovými kolegy Darrenem Turnerem a Haroldem Primatem s Astonem se startovním číslem 009. Po bezchybném výkonu nakonec posádka Charouz, Enge, Mücke obsadila třetí místo právě před týmovými kolegy Turnerem a Primatem.
Po vítězství v Barceloně a na Nürburgringu, druhém místě v Algarve a třetím ve Spa-Francorchamps vystoupali na stupně vítězů také v posledním závodě a navázali na takové velikány motoristického sportu, jakými byli Stirling Moss, Carroll Shelby, Roy Salvadori, Maurice Trintignant či Paul Frere, kteří se roku 1959 zasloužili o triumf Aston Martinu v mistrovství světa sportovních vozů.
Jan Charouz: „Bylo to docela těžké. Po celý víkend jsme se potýkali s nastavením auta, které nefungovalo optimálně, takže závod nebyl jednoduchý. Zápasili jsme s nedotáčivostí. V jednu chvíli jsme zkusili nasadit měkčí gumy, ale to se také neosvědčilo, protože vydržely jen patnáct kol a Tomáš musel znovu zajet k mechanikům. Proto jsme rádi, že se nám i tak podařilo znovu vybojovat stupně vítězů. Pro mě osobně je to zatím největší úspěch, jakého jsem ve sportu dosáhl. Velice si ho vážím a mám obrovskou radost.“
Konečné pořadí 2009
BPA, Foto Petr Frýba, 16.9.2009
Po vítězství v Barceloně a na Nürburgringu, druhém místě v Algarve a třetím ve Spa-Francorchamps vystoupali na stupně vítězů také v posledním závodě a navázali na takové velikány motoristického sportu, jakými byli Stirling Moss, Carroll Shelby, Roy Salvadori, Maurice Trintignant či Paul Frere, kteří se roku 1959 zasloužili o triumf Aston Martinu v mistrovství světa sportovních vozů.
Jan Charouz: „Bylo to docela těžké. Po celý víkend jsme se potýkali s nastavením auta, které nefungovalo optimálně, takže závod nebyl jednoduchý. Zápasili jsme s nedotáčivostí. V jednu chvíli jsme zkusili nasadit měkčí gumy, ale to se také neosvědčilo, protože vydržely jen patnáct kol a Tomáš musel znovu zajet k mechanikům. Proto jsme rádi, že se nám i tak podařilo znovu vybojovat stupně vítězů. Pro mě osobně je to zatím největší úspěch, jakého jsem ve sportu dosáhl. Velice si ho vážím a mám obrovskou radost.“
Konečné pořadí 2009
| 1.Charouz/Enge/Mücke | Aston Martin | 39 |
| 2.Boullion/Tinseau | Pescarolo | 26 |
| 3.Lapierre/Panis | Oreca | 22 |
| 4.Primat/Turner | Aston Martin | 21 |
BPA, Foto Petr Frýba, 16.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










