Andros Trophy pro Dacii Lodgy „Glace“
Zajímavý způsob prezentace svých modelů si zvolila Dacia už před dvěma roky. Ještě dřív, než ve světové premiéře představila Duster, tak jej vyslala do Andros Trophy, zimní série závodů na ledě. A to samé udělala nyní, když Dustera vystřídal Lodgy „Glace“.
Do závodů byly nasazeny vozy a trio pilotů, které nemá obdoby: Alain Prost (mistr světa F1 a vítěz posledních dvou ročníků s Dacií Duster), jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart, spolujezdec a Prostův „spoluvítěz“ při posledním finále na Stade de France.
Dacia Lodgy „Glace“ je sourozenec budoucího sériově vyráběného rodinného vozu, který bude na jaře představen na ženevském autosalonu. Jeho jméno evokuje prostornost, obyvatelnost a rodinný život. Andros Trophy se tak poprvé v historii zúčastnil vůz MPV.
Vůz Lodgy „Glace“ byl postaven speciálně pro tyto atypické závody. Technické specifikace a předpisy jsou velmi striktní a vztahují se téměř na všechny části vozu (rozměry podvozku, převodovka, pneumatiky) včetně použitých materiálů. Smyslem je omezit kompletní a nákladné technologické úpravy vozů. Je to závod, ve kterém se vyzdvihuje efektivita vozidel a schopnosti pilotů, soupeří spolu jednoduchost a inteligentní řešení, což přesně odpovídá filosofii značky Dacia.
Závodní speciál Lodgy „Glace“ je dílem vývojových týmů Tork Engineering (koncepce, výroba, montáž) a Sodemo (motor). Do jeho vývoje se promítly veškeré zkušenosti odborníků divize Renault Sport Technologies (RST).
Vůz využívá technických řešení, které se osvědčily již u jeho předchůdce – Dacia Duster „Glace“. Z pohledu techniky je na Andros Trophy vše postaveno na malých detailech, ty ovšem mohou při samotném závodě hrát hlavní roli.
Ovšem se sériovým modelem má společný jen název a tvary karoserie. Podvozek je z ocelových trubek. Odpružení s dvojitými trojúhelníkovými závěsy nad sebou a kombinovaným nastavitelným celkem pružina-tlumič Öhlins. Všechna kola jsou poháněna i řiditelná. Převodovka je šestistupňová sekvenční Sadev. Stejně jako v případě Duster vůz poháněl zážehový vidlicový šestiválec Nissan s třílitrovým objeme o výkonu 257 kW (355 k) při 7500/min a točivým momentem 360 Nm při 5500/min.
Ještě před závěrečným podnikem měli šanci na celkové prvenství tři jezdci – Alain Prost (Dacia Lodgy Glace), Benjamin Rivière (Skoda Fabia) a Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman).
Finále ale vyšlo nejlépe zkušenému Alainu Prostovi, který nechal za sebou oba zmíněné soupeře. Úspěch korunoval ještě pátým místem Stievenart, syn Nicolas skončil na desátém místě.
JL, 9.2.2012
Dacia Lodgy „Glace“ je sourozenec budoucího sériově vyráběného rodinného vozu, který bude na jaře představen na ženevském autosalonu. Jeho jméno evokuje prostornost, obyvatelnost a rodinný život. Andros Trophy se tak poprvé v historii zúčastnil vůz MPV.
Vůz Lodgy „Glace“ byl postaven speciálně pro tyto atypické závody. Technické specifikace a předpisy jsou velmi striktní a vztahují se téměř na všechny části vozu (rozměry podvozku, převodovka, pneumatiky) včetně použitých materiálů. Smyslem je omezit kompletní a nákladné technologické úpravy vozů. Je to závod, ve kterém se vyzdvihuje efektivita vozidel a schopnosti pilotů, soupeří spolu jednoduchost a inteligentní řešení, což přesně odpovídá filosofii značky Dacia.
Závodní speciál Lodgy „Glace“ je dílem vývojových týmů Tork Engineering (koncepce, výroba, montáž) a Sodemo (motor). Do jeho vývoje se promítly veškeré zkušenosti odborníků divize Renault Sport Technologies (RST).
Vůz využívá technických řešení, které se osvědčily již u jeho předchůdce – Dacia Duster „Glace“. Z pohledu techniky je na Andros Trophy vše postaveno na malých detailech, ty ovšem mohou při samotném závodě hrát hlavní roli.
Ovšem se sériovým modelem má společný jen název a tvary karoserie. Podvozek je z ocelových trubek. Odpružení s dvojitými trojúhelníkovými závěsy nad sebou a kombinovaným nastavitelným celkem pružina-tlumič Öhlins. Všechna kola jsou poháněna i řiditelná. Převodovka je šestistupňová sekvenční Sadev. Stejně jako v případě Duster vůz poháněl zážehový vidlicový šestiválec Nissan s třílitrovým objeme o výkonu 257 kW (355 k) při 7500/min a točivým momentem 360 Nm při 5500/min.
Ještě před závěrečným podnikem měli šanci na celkové prvenství tři jezdci – Alain Prost (Dacia Lodgy Glace), Benjamin Rivière (Skoda Fabia) a Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman).
Finále ale vyšlo nejlépe zkušenému Alainu Prostovi, který nechal za sebou oba zmíněné soupeře. Úspěch korunoval ještě pátým místem Stievenart, syn Nicolas skončil na desátém místě.
JL, 9.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout