Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Alfy Romeo deklasovaly konkurenci

Před závodem v Brně, který se pojede 3. září, zavítal světový šampionát cestovních automobilů WTCC na mexickou trať Puebla. Horká půda, na níž se doslova roztékal asfalt, a trať se musela v sobotu opravovat, svědčila nejvíce polotovárním vozům Alfa Romeo.

Ačkoliv se Alfa Romeo šampionátu již oficiálně nezúčastní (mluví se o návratu v roce 2007) a ti, kteří modely 156 již odepisovali, nyní musí své názory přehodnotit. Vozy v režii soukromých týmů obsadily v obou jízdách první dvě místa a Brazilec Farfus ztrácí na vedoucího Thompsona pouhé tři body. Takže se máme v Brně nač těšit.

V první jízdě se prosadil překvapivě Ital Salvatore Tavano před Augustem Farfusem. Třetí dojel Brit  Ryan Sharp, který s Hondou Accord dlouhou dobu jezdil druhý, než podlehl skvěle jedoucímu Farfusovi. Angličan se tak stal nejlepším soukromým jezdcem před dalším soukromníkem Tomem Coronelem, který byl zároveň nejúspěšnějším jezdcem na voze SEAT.

Nejrychlejší z tréninku Rickard Rydell musel po zahřívacím tréninku měnit motor, za což byl potrestán desátou pozicí na startu. První jízda, až na kolizi Huismana s BMW a Huffa s Chevroletem hned v prvním kole, žádné větší vzrušení nepřinesla. Na poměrně dlouhém okruhu se prakticky nic podstatného neodehrálo. Po zmíněné kolizi vyjel nejdříve na trať Safety Car, ale protože se záchranáři nemohli dostat k Huffovi, byl závod přerušen. Z televizních záběrů bylo vidět, že k otevření dveří neměli ani potřebnou techniku. Z ošklivě vyhlížející havárie vyvázl Huff bez vážnějšího zranění.

Do druhé jízdy startovali z první řady Rydell na voze SEAT a Morbidelli s Alfou Romeo. Nejlépe vyrazil Rydell, zatížený 33 kilogramy, před Morbidellim a Dirk Müllerem s BMW. Zezadu se však prokousával skvěle jedoucí Farfus. Nejdříve se však před Rydella dostal Morbidelli a záhy i Farfus. Jenže Brazilec nebyl v Mexiku k zastavení a v sedmém kole překonal i týmového kolegu a společně začali ujíždět zbytku startovního pole. Tímto výkonem, zřejmě jedním z nejlepších ve své kariéře, se bodově dotáhl na mistra světa Priaulxe, na jehož jízdě se opět projevila 80 kilogramová zátěž. V první jízdě dojel až osmnáctý, v druhé alespoň sedmý. Dvěma pátými místy se James Thompson dostal do čela celkové klasifikace, ale jen s náskokem tří bodů před Priaulxem a Farfusem.

 

1.jízda

 

2.jízda

 

1. Tavano

Alfa Romeo

1. Farfus

Alfa Romeo

2. Farfus

Alfa Romeo

2. Morbidelli

Alfa Romeo

3. Sharp

Honda Accord

3. Rydell

SEAT Leon

4.Coronel

SEAT Leon

4. D.Müller

BMW 320

5.Thompson

SEAT Leon

5. Thompson

Alfa Romeo

6. D.Müller

BMW 320

6. Coronel

SEAT Leon

7. Morbidelli

Alfa Romeo

7. Priaulx

BMW 320

8. Rydell

SEAT Leon

8. Tarquini

SEAT Leon

9. Terting

SEAT Leon

9. Gene

SEAT Leon

10. Tarquini

SEAT Leon

10. Corthal

Honda Accord

 

Průběžné pořadí: 1. Thompson (49), 2. Priaulx (46), 3. Farfus (46), 4. Rydell (41), 5. Tarquni (41), 6. D. Müller (40)

1.SEAT (148), 2. BMW (139), 3. Alfa Romeo 111

 

Jindřich Lasík, 31.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar