Alfy Romeo deklasovaly konkurenci
Před závodem v Brně, který se pojede 3. září, zavítal světový šampionát cestovních automobilů WTCC na mexickou trať Puebla. Horká půda, na níž se doslova roztékal asfalt, a trať se musela v sobotu opravovat, svědčila nejvíce polotovárním vozům Alfa Romeo.
Ačkoliv se Alfa Romeo šampionátu již oficiálně nezúčastní (mluví se o návratu v roce 2007) a ti, kteří modely 156 již odepisovali, nyní musí své názory přehodnotit. Vozy v režii soukromých týmů obsadily v obou jízdách první dvě místa a Brazilec Farfus ztrácí na vedoucího Thompsona pouhé tři body. Takže se máme v Brně nač těšit.
V první jízdě se prosadil překvapivě Ital Salvatore Tavano před Augustem Farfusem. Třetí dojel Brit Ryan Sharp, který s Hondou Accord dlouhou dobu jezdil druhý, než podlehl skvěle jedoucímu Farfusovi. Angličan se tak stal nejlepším soukromým jezdcem před dalším soukromníkem Tomem Coronelem, který byl zároveň nejúspěšnějším jezdcem na voze SEAT.
Nejrychlejší z tréninku Rickard Rydell musel po zahřívacím tréninku měnit motor, za což byl potrestán desátou pozicí na startu. První jízda, až na kolizi Huismana s BMW a Huffa s Chevroletem hned v prvním kole, žádné větší vzrušení nepřinesla. Na poměrně dlouhém okruhu se prakticky nic podstatného neodehrálo. Po zmíněné kolizi vyjel nejdříve na trať Safety Car, ale protože se záchranáři nemohli dostat k Huffovi, byl závod přerušen. Z televizních záběrů bylo vidět, že k otevření dveří neměli ani potřebnou techniku. Z ošklivě vyhlížející havárie vyvázl Huff bez vážnějšího zranění.
Do druhé jízdy startovali z první řady Rydell na voze SEAT a Morbidelli s Alfou Romeo. Nejlépe vyrazil Rydell, zatížený 33 kilogramy, před Morbidellim a Dirk Müllerem s BMW. Zezadu se však prokousával skvěle jedoucí Farfus. Nejdříve se však před Rydella dostal Morbidelli a záhy i Farfus. Jenže Brazilec nebyl v Mexiku k zastavení a v sedmém kole překonal i týmového kolegu a společně začali ujíždět zbytku startovního pole. Tímto výkonem, zřejmě jedním z nejlepších ve své kariéře, se bodově dotáhl na mistra světa Priaulxe, na jehož jízdě se opět projevila 80 kilogramová zátěž. V první jízdě dojel až osmnáctý, v druhé alespoň sedmý. Dvěma pátými místy se James Thompson dostal do čela celkové klasifikace, ale jen s náskokem tří bodů před Priaulxem a Farfusem.
1.jízda |
| 2.jízda |
|
1. Tavano | Alfa Romeo | 1. Farfus | Alfa Romeo |
2. Farfus | Alfa Romeo | 2. Morbidelli | Alfa Romeo |
3. Sharp | Honda Accord | 3. Rydell | SEAT Leon |
4.Coronel | SEAT Leon | 4. D.Müller | BMW 320 |
5.Thompson | SEAT Leon | 5. Thompson | Alfa Romeo |
6. D.Müller | BMW 320 | 6. Coronel | SEAT Leon |
7. Morbidelli | Alfa Romeo | 7. Priaulx | BMW 320 |
8. Rydell | SEAT Leon | 8. Tarquini | SEAT Leon |
9. Terting | SEAT Leon | 9. Gene | SEAT Leon |
10. Tarquini | SEAT Leon | 10. Corthal | Honda Accord |
Průběžné pořadí: 1. Thompson (49), 2. Priaulx (46), 3. Farfus (46), 4. Rydell (41), 5. Tarquni (41), 6. D. Müller (40)
1.SEAT (148), 2. BMW (139), 3. Alfa Romeo 111
Jindřich Lasík, 31.7.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout