Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Aleš Loprais s Tatrou nejlepším Čechem na Dakaru

Tatra Jamal posádky Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora dojela do cíle Rally Dakar 2019 jako pátá v kategorii kamionů. Malý rodinný Instaforex Loprais Team tak nejen zdolal všechny nástrahy extrémně náročného 41. ročníku slavné soutěže, ale dokázal se také prosadit v konkurenci silných a početných továrních týmů.

Organizátoři byli nuceni připravit Dakar pouze v Peru. Rally proto ve srovnání s předchozími lety zkrátili co do počtu ujetých kilometrů i závodních dnů, přesto většina účastníků mluví o dlouhém Dakaru. Pořadatelům se totiž povedlo postavit trať, která až na dřeň prověřila fyzickou i psychickou kondici lidí a také techniku. V průběhu deseti etap řešili nějaké problémy úplně všichni. Z 41 kamionů, které do soutěže 6. ledna v Limě odstartovaly, se jich o jedenáct dní později do peruánské metropole vrátila pouze třetina.

„Pro mě to byl asi nejtěžší Dakar, když nepočítám ty, na nichž jsme havarovali. Co do náročnosti a výkonu byl tohle jeden z nejtěžších ročníků. Je to takový návrat k dřívějšímu charakteru maratonského závodění. Myslím si, že právě toto by nám do budoucna mohlo svědčit,“ míní Aleš Loprais.

Před závěrečnou etapou Aleš s Ferranem a Petrem slíbili, že se ještě pokusí atakovat průběžně čtvrtého Federica Villagru. Na relativně krátké rychlostní zkoušce, která měřila 112 kilometrů, byli druzí nejrychlejší, ale na úplné smazání deficitu to už nestačilo. V cíli dělilo Královnu, jak Aleš Loprais své Tatře přezdívá, od Argentincova Iveca necelých 11 minut.

„Moc jsme chtěli, ale potřebovali bychom, aby byl tento Dakar ještě trošičku delší. Osud tomu tak chtěl a my musíme být rádi za to, kde jsme. Jsme malý soukromý rodinný tým bez tovární podpory a uspěli jsme mezi těmi továrními,“ připomíná frenštátský závodník fakt, že zbylých devět míst v první desítce konečné klasifikace patřilo právě fabrickým posádkám.

„Je to prostě radost a hlavně bych chtěl poděkovat klukům, celému týmu, rodině, fanouškům, partnerům, protože bez nich by to nešlo. I když jsme prožili jen dvě úplně bezproblémové etapy, tak právě ony stály za to a naplnily nás do budoucna nadějí. Pokoušet se porážet tovární týmy je veliká výzva a já věřím, že v tom budeme pokračovat,“ uzavírá Loprais.

Před soutěží se nejméně mluvilo právě o Aleši Lopraisovi, nejvíce informací se točilo kolem Martina Macíka i Martina Kolomého, tak nakonec nejlepšího výsledku dosáhl právě Aleš Loprais. Zbývající dva první část nedokončili a absolvovali alespoň tzv. semi Dakar od druhé poloviny. Ani bohužel Martrin Šoltys do cíle nedorazil, byť měl Dakar dobře rozjetý.


Výsledky Rally Dakar 2019 – kamiony:
1. Nikolajev / Jakovlev / Rybakov (Kamaz) 41:01:35 hod
2. Sotnikov / Nikitin / Mustafin (Kamaz)+25:36 min
3. De Rooy / Rodewald / Terrallardona (Iveco) +1:34:44 hod
4. Villagra / Yacopini / Torlaschi (Iveco) +5:49:08 hod
5. Loprais / Marco Alcayna / Pokora (Tatra) +5:59:51 hod
6. Vjazovič / Haranin / Žigulin (Maz) + 6:39:29 hod


JL 1 PR 18.1.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar