Al-Attiyah s Dacií Sandriders na Dakaru čtvrtý
Dacia Sandriders zanechala při svém prvním startu na jedné z nejnáročnějších rallye světa dobrý dojem. Díky kombinaci bezchybné týmové spolupráce a skvělého výkonu, který zahrnoval i vítězství v etapě, skončili Nasser Al-Attiyah a Édouard Boulanger hned pod stupni vítězů.
Po vítězné premiéře na Marocké rallye v říjnu loňského roku se Dacia Sandriders vydala na jeden z nejznámějších závodů na světě. S vědomím obrovské výzvy, která je čekala, se tým také pustil do jedné z nejtěžších tratí v novodobé historii Rallye Dakar, který se již šestým rokem konal v Saúdské Arábii.
Během dvou týdnů model Sandriders (výroba a vývoj probíhaly ve společnosti Prodrive) vybavený pneumatikami BF Goodrich a udržitelným palivem Aramco dokázal, že robustní základ a přístup značky Dacia mají své místo i v nejnáročnějším terénu. V tomto lidském a technickém dobrodružství skončil tým pod vedením Tiphanie Isnardové jen kousek od stupňů vítězů, což je slibný výsledek do budoucna.
AL-ATTIYAH v cíli čtvrtý
Nasser Al-Attiyah, trojnásobný mistr světa v soutěžích rallye-raid, který zvítězil při soutěžní premiéře Sandridersu v Maroku, se vydal na Rallye Dakar získat šesté vítězství.
Katarský jezdec vyrazil na trať jako první s navigátorem Édouardem Boulangerem a od prologu držel dobré tempo. Jako výborný taktik své zkušenosti zúročil při náročné etapě „48 h chrono“, kde si upevnil pozici na průběžné páté příčce. V následující etapě bohužel ztratil přes půl hodiny, když došlo k prasknutí vnějšího kulového kloubu spodního vahadla zadního zavěšení. To znamenalo propad až na 19.příčku.
Ještě před volným dnem zajel Al-Attyiah druhý čas se ztrátou pouhé jedné sekundy. Ale kvůli ztrátě rezervního kola byl penalizován deseti minutami.
V druhém týdnu tým pokračoval ve svém úsilí a z 19.místa se hned po čtvrté zkoušce dostal hned za vedoucí trojici. K tomu mu pomohl mj. nejrychlejší čas ve zkoušce. Tím si Dacia Sanriders připsala první etapové vítězství v Rally Dakar. Ani v dalších úsecích se posádka nevzdala a v úsecích náročných na navigaci a v prachu postupně snižovala ztrátu až na 23.58 minut za vítězným AlRajhi s Toyotou. Od třetí příčky je dělilo 3.37 minut.
GUTIÉRREZ A MORENO, DUCH RALLYE-RAID
Rok po vítězství ve třídě Challenger se na startu opět objevila Cristina Gutiérrezová a Pablo Moreno v kategorii Ultimate. Při svém debutu s vozem Sandriders v Maroku obsadili sedmé místo. Posádka začala dobře, když v první etapě dojela v první pětce, a poté pomáhala Sébastienu Loebovi a Fabianu Lurquinovi v první části náročné etapy „48 chrono“. Cristina Gutiérrezová se ale bohužel kvůli problémům s posilovačem řízení propadla hluboko ve výsledkové listině.
Od té doby byla k dispozici oběma posádkám, pomáhala Sébastienu Loebovi a Fabianu Lurquinovi po jejich havárii a poté také Nasserovi Al-Attiyahovi a Édouardu Boulangerovi během maratonské etapy.
Zejména Pablo Moreno využil veškerý svůj mechanický talent k opravě kulového kloubu, než večer vyměnil převodovky Sandridersů. Díky tomu mohli týmoví kolegové opět bojovat o stupně vítězů. I přes zvýšenou hmotnost vozu, způsobenou náhradními díly naloženými pro případ, že by měl Al-Attiyah technické problémy, zajela sedmý a devátý čas.
ODKLAD PRO LOEBA
Sébastien Loeb při své deváté Rallye Dakar předváděl od prvních kilometrů v Saúdské Arábii slibné tempo. Devítinásobný mistr světa v rallye, kterého podporoval Fabian Lurquin, se v prologu umístil v první desítce a poté vsadil na výhodnou pozici ve startovním pořadí „48 h chrono“. Bohužel problémy s elektřinou zasadily ránu nadějím francouzsko-belgické dvojice. S pomocí Cristiny Gutiérrezové a Pabla Morena se po noci uprostřed pouště probojovali zpět a odskočili svým soupeřům o více než dvacet minut.
Oddech trval jen krátce. Po bouřkách v oblasti Al Henakiyah nabídla třetí etapa lehčí program, ale zato plný výzev. Konec nadějím udělala definitivně havárie, když jedna z nerovností katapultovala Dacii do kotrmelce. Díky bezpečnostním systémům se posádce nic nestalo a ztratila pouhých pět minut. Do cíle dojeli s poruchou řízení. Komisaři FIA ovšem posádku ze soutěže vyloučili pro deformovaný ochranný oblouk. Stejně jako před tím Carlose Sainze po havárii s Fordem.
Po pečlivém prozkoumání technického stavu vozu vydal tým následující prohlášení: „Dacia Sandridesr uznává rozhodnutí stewardu diskvalifikovat Sébastiena Loeba a Fabiana Lurquina z rallye Dakar 2025 v důsledku deformací, která se stala na voze #219 Dacia Sandrider při nehodě v třetí etapě dnešní etapy (úterý 7. ledna). Po nehodě provedli technici z The Dacia Sandriders důkladnou kontrolu vozu pod přísným dohledem technického ředitele týmu Philipa Dunabina a inženýrského konzultanta Davida Lapwortha. Jednalo se reakci na zprávu vydanou technickým delegátem FIA, a předloženou stewardem. Společnost Dacia Sandriders uvedla, že byly provedeny výpočty k ověření konstrukce bezpečnostní klece vozu a dospěla k závěru, že část konstrukce, ačkoliv byla deformovaná, není nedílnou součástí pevnosti konstrukce, a tudíž nemá vliv na bezpečnost vozu. Přestože bezpečnost je vždy nanejvýš důležitá, The Dacia Sandriders sdílí zklamání Sébastiena Loeba a Fabiana Lurquina po rozhodnutí stewardů a rozhodli se podat odvolání. "
LES DACIA SANDRIDERS A W2RC
Rallye Dakar byla také začátkem úvodní soutěží letošního seriálu mistrovství světa FIA v rallye-raid, v níž se premiérově představily vozy Dacia Sandriders. V Rally Dakar deset posádek a čtyři značky vyhrály alespoň jednu ze třinácti rychlostních zkoušek (včetně prologu). Se ziskem 48 bodů zahájil Nasser Al-Attiyah svou cestu za obhajobou titulu mistra světa. Díky svým výkonům je nyní Katařan v šampionátu třetí. Čtyři body nasbírala také Cristina Gutiérrez a dva Sébastien Loeb, zatímco Dacia Sandriders opustila Saúdskou Arábii na třetím místě mezi výrobci soutěžícími ve třídě Ultimate.
Tým prokázal skvělý kolektivní výkon a slibný potenciál a nyní bude v rámci procesu zlepšování analyzovat shromážděná data, aby mohl dále vyvíjet Sandriders. První poznatky si Dacia Sandriders vyzkouší během svého dalšího dobrodružství na Abu Dhabi Desert Challenge (21.-27. února).
NASSER AL-ATTIYAH v cíli:
Jsem velmi rád, že jsem v cíli. Sandriders fungoval opravdu dobře, byl výkonný a robustní. Za volantem jsem se cítil dobře. Věděli jsme, že na první pokus bude vítězství těžké, ale čtrnáct dní jsme dělali, co bylo v našich silách. Umístění v první pětce je dobrý začátek k obhajobě titulu v mistrovství světa v seriálu rallye-raid. Samozřejmě bych rád vyhrál a vyrovnal rekord padesáti vyhraných rychlostních zkoušek dvou legend, kterých si vážím, Ariho Vatanena a Stéphana Peterhansela, ale to se odkládá. Udělali jsme velký pokrok a na Abu Dhabi Desert Challenge se vrátíme silnější. Věříme v naše šance na Dakaru 2026, ale je to dlouhý závod, stále více konkurenční, jak pro jezdce, tak pro výrobce, kde se může stát cokoli.»
TIPHANIE ISNARD, VEDOUCÍ TÝMU DACIA SANDRIDERS
V první řadě bych chtěla Yazeedu Al Rajhimu, Timo Gottschalkovi a Toyotě srdečně poblahopřát k vítězství. Při svém jedenáctém startu dosáhl Yazeed svého prvního úspěchu, a navíc na domácí půdě. Je to pro něj fantastické, ale také to dokonale odráží skutečnost, že k vítězství na Dakaru je potřeba čas. K této soutěži jsme přistupovali s velkou pokorou, vědomi si toho, že potřebujeme zkušenosti. Během dvou týdnů jsme se hodně naučili a z každého kilometru jsme si odnesli spoustu poznatků. Jsem také nesmírně hrdá na tým, který jsme vytvořili, a na jeho pozoruhodného ducha. Tvrdě pracovali na přípravě a soutěži v tomto náročném závodě, vždy soustředění a v dobré náladě. Dokázali jsme si také vzájemně naslouchat, abychom mohli společně postupovat. Byla to opravdová horská dráha emocí a můžeme se radovat z umístění v první pětce na našem prvním Dakaru! »
JL + Dacia 20.1.2025
Během dvou týdnů model Sandriders (výroba a vývoj probíhaly ve společnosti Prodrive) vybavený pneumatikami BF Goodrich a udržitelným palivem Aramco dokázal, že robustní základ a přístup značky Dacia mají své místo i v nejnáročnějším terénu. V tomto lidském a technickém dobrodružství skončil tým pod vedením Tiphanie Isnardové jen kousek od stupňů vítězů, což je slibný výsledek do budoucna.
AL-ATTIYAH v cíli čtvrtý
Nasser Al-Attiyah, trojnásobný mistr světa v soutěžích rallye-raid, který zvítězil při soutěžní premiéře Sandridersu v Maroku, se vydal na Rallye Dakar získat šesté vítězství.
Katarský jezdec vyrazil na trať jako první s navigátorem Édouardem Boulangerem a od prologu držel dobré tempo. Jako výborný taktik své zkušenosti zúročil při náročné etapě „48 h chrono“, kde si upevnil pozici na průběžné páté příčce. V následující etapě bohužel ztratil přes půl hodiny, když došlo k prasknutí vnějšího kulového kloubu spodního vahadla zadního zavěšení. To znamenalo propad až na 19.příčku.
Ještě před volným dnem zajel Al-Attyiah druhý čas se ztrátou pouhé jedné sekundy. Ale kvůli ztrátě rezervního kola byl penalizován deseti minutami.
V druhém týdnu tým pokračoval ve svém úsilí a z 19.místa se hned po čtvrté zkoušce dostal hned za vedoucí trojici. K tomu mu pomohl mj. nejrychlejší čas ve zkoušce. Tím si Dacia Sanriders připsala první etapové vítězství v Rally Dakar. Ani v dalších úsecích se posádka nevzdala a v úsecích náročných na navigaci a v prachu postupně snižovala ztrátu až na 23.58 minut za vítězným AlRajhi s Toyotou. Od třetí příčky je dělilo 3.37 minut.
GUTIÉRREZ A MORENO, DUCH RALLYE-RAID
Rok po vítězství ve třídě Challenger se na startu opět objevila Cristina Gutiérrezová a Pablo Moreno v kategorii Ultimate. Při svém debutu s vozem Sandriders v Maroku obsadili sedmé místo. Posádka začala dobře, když v první etapě dojela v první pětce, a poté pomáhala Sébastienu Loebovi a Fabianu Lurquinovi v první části náročné etapy „48 chrono“. Cristina Gutiérrezová se ale bohužel kvůli problémům s posilovačem řízení propadla hluboko ve výsledkové listině.
Od té doby byla k dispozici oběma posádkám, pomáhala Sébastienu Loebovi a Fabianu Lurquinovi po jejich havárii a poté také Nasserovi Al-Attiyahovi a Édouardu Boulangerovi během maratonské etapy.
Zejména Pablo Moreno využil veškerý svůj mechanický talent k opravě kulového kloubu, než večer vyměnil převodovky Sandridersů. Díky tomu mohli týmoví kolegové opět bojovat o stupně vítězů. I přes zvýšenou hmotnost vozu, způsobenou náhradními díly naloženými pro případ, že by měl Al-Attiyah technické problémy, zajela sedmý a devátý čas.
ODKLAD PRO LOEBA
Sébastien Loeb při své deváté Rallye Dakar předváděl od prvních kilometrů v Saúdské Arábii slibné tempo. Devítinásobný mistr světa v rallye, kterého podporoval Fabian Lurquin, se v prologu umístil v první desítce a poté vsadil na výhodnou pozici ve startovním pořadí „48 h chrono“. Bohužel problémy s elektřinou zasadily ránu nadějím francouzsko-belgické dvojice. S pomocí Cristiny Gutiérrezové a Pabla Morena se po noci uprostřed pouště probojovali zpět a odskočili svým soupeřům o více než dvacet minut.
Oddech trval jen krátce. Po bouřkách v oblasti Al Henakiyah nabídla třetí etapa lehčí program, ale zato plný výzev. Konec nadějím udělala definitivně havárie, když jedna z nerovností katapultovala Dacii do kotrmelce. Díky bezpečnostním systémům se posádce nic nestalo a ztratila pouhých pět minut. Do cíle dojeli s poruchou řízení. Komisaři FIA ovšem posádku ze soutěže vyloučili pro deformovaný ochranný oblouk. Stejně jako před tím Carlose Sainze po havárii s Fordem.
Po pečlivém prozkoumání technického stavu vozu vydal tým následující prohlášení: „Dacia Sandridesr uznává rozhodnutí stewardu diskvalifikovat Sébastiena Loeba a Fabiana Lurquina z rallye Dakar 2025 v důsledku deformací, která se stala na voze #219 Dacia Sandrider při nehodě v třetí etapě dnešní etapy (úterý 7. ledna). Po nehodě provedli technici z The Dacia Sandriders důkladnou kontrolu vozu pod přísným dohledem technického ředitele týmu Philipa Dunabina a inženýrského konzultanta Davida Lapwortha. Jednalo se reakci na zprávu vydanou technickým delegátem FIA, a předloženou stewardem. Společnost Dacia Sandriders uvedla, že byly provedeny výpočty k ověření konstrukce bezpečnostní klece vozu a dospěla k závěru, že část konstrukce, ačkoliv byla deformovaná, není nedílnou součástí pevnosti konstrukce, a tudíž nemá vliv na bezpečnost vozu. Přestože bezpečnost je vždy nanejvýš důležitá, The Dacia Sandriders sdílí zklamání Sébastiena Loeba a Fabiana Lurquina po rozhodnutí stewardů a rozhodli se podat odvolání. "
LES DACIA SANDRIDERS A W2RC
Rallye Dakar byla také začátkem úvodní soutěží letošního seriálu mistrovství světa FIA v rallye-raid, v níž se premiérově představily vozy Dacia Sandriders. V Rally Dakar deset posádek a čtyři značky vyhrály alespoň jednu ze třinácti rychlostních zkoušek (včetně prologu). Se ziskem 48 bodů zahájil Nasser Al-Attiyah svou cestu za obhajobou titulu mistra světa. Díky svým výkonům je nyní Katařan v šampionátu třetí. Čtyři body nasbírala také Cristina Gutiérrez a dva Sébastien Loeb, zatímco Dacia Sandriders opustila Saúdskou Arábii na třetím místě mezi výrobci soutěžícími ve třídě Ultimate.
Tým prokázal skvělý kolektivní výkon a slibný potenciál a nyní bude v rámci procesu zlepšování analyzovat shromážděná data, aby mohl dále vyvíjet Sandriders. První poznatky si Dacia Sandriders vyzkouší během svého dalšího dobrodružství na Abu Dhabi Desert Challenge (21.-27. února).
NASSER AL-ATTIYAH v cíli:
Jsem velmi rád, že jsem v cíli. Sandriders fungoval opravdu dobře, byl výkonný a robustní. Za volantem jsem se cítil dobře. Věděli jsme, že na první pokus bude vítězství těžké, ale čtrnáct dní jsme dělali, co bylo v našich silách. Umístění v první pětce je dobrý začátek k obhajobě titulu v mistrovství světa v seriálu rallye-raid. Samozřejmě bych rád vyhrál a vyrovnal rekord padesáti vyhraných rychlostních zkoušek dvou legend, kterých si vážím, Ariho Vatanena a Stéphana Peterhansela, ale to se odkládá. Udělali jsme velký pokrok a na Abu Dhabi Desert Challenge se vrátíme silnější. Věříme v naše šance na Dakaru 2026, ale je to dlouhý závod, stále více konkurenční, jak pro jezdce, tak pro výrobce, kde se může stát cokoli.»
TIPHANIE ISNARD, VEDOUCÍ TÝMU DACIA SANDRIDERS
V první řadě bych chtěla Yazeedu Al Rajhimu, Timo Gottschalkovi a Toyotě srdečně poblahopřát k vítězství. Při svém jedenáctém startu dosáhl Yazeed svého prvního úspěchu, a navíc na domácí půdě. Je to pro něj fantastické, ale také to dokonale odráží skutečnost, že k vítězství na Dakaru je potřeba čas. K této soutěži jsme přistupovali s velkou pokorou, vědomi si toho, že potřebujeme zkušenosti. Během dvou týdnů jsme se hodně naučili a z každého kilometru jsme si odnesli spoustu poznatků. Jsem také nesmírně hrdá na tým, který jsme vytvořili, a na jeho pozoruhodného ducha. Tvrdě pracovali na přípravě a soutěži v tomto náročném závodě, vždy soustředění a v dobré náladě. Dokázali jsme si také vzájemně naslouchat, abychom mohli společně postupovat. Byla to opravdová horská dráha emocí a můžeme se radovat z umístění v první pětce na našem prvním Dakaru! »
JL + Dacia 20.1.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout