Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Africa Race - celkově 1.Zapletal, kamiony 1.Tomeček

PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka dokázal navzdory zaváhání v úvodu rychlostní zkoušky postupně stupňovat tempo a výsledkem bylo opět druhé místo v etapě. V celkové klasifikaci kamionů se Tomeček posunul do čela průběžného hodnocení. Na prvním místě absolutně je Mirek Zapletal

Druhá marocká etapa nabídla více než 377 dlouhou rychlostní zkoušku plnou náročných technických nástrah i navigačních pastí. Předpovědi organizátorů z předchozího dne se tak vyplnily téměř do pověstného puntíku.
Na otázku, jaká byla etapa, odpovídá Tomáš Tomeček s úsměvem: „Z mého pohledu klasická marocká rozbíječka. Rychlostní zkoušky, jako ta dnešní, dokonale prověří techniku i posádky a nejinak tomu bylo i v tomto případě.“ Tomeček bezpochyby ví, o čem hovoří, vždyť tento závod dokázal v minulosti již třikrát vyhrát a k tomu dodává: „Posádka si musí zvyknout na způsob jízdy a přizpůsobit ho samozřejmě tomu, co si na nás připraví vedení soutěže. Ne každý je zaměstnancem továrního týmu a má možnost pravidelně jezdit v náročných terénech. Zvyknout si na auto je samozřejmě také důležité.“

Sportovní ředitel soutěže René Metge se netají tím, že má rád navigačně náročné etapy, čemuž odpovídá nejen tloušťka itineráře, ale především množství a četnost změn, na které musí posádky reagovat. Jediná drobná odchylka může znamenat v lepším případě bloudění a s tím spojenou časovou ztrátu.

„Úvod silvestrovské etapy začal dobře," pokračuje Tomeček. „Na prvních nerovnostech nevydržel držák onboard kamery, kterou nám organizátoři nainstalovali do kabiny a rázem jsme měli při jejím lovení o zábavu postaráno. Pak odešel Láďovi primární tripmaster, tedy zařízení, které je pro navigaci poměrně zásadní a díky tomu jsme minuli odbočku, kterou jsme měli vyjet z řeky. Po chvíli kroužení sem a tam jsme nakonec našli správnou cestu, nicméně jsme ztratili pár dlouhých minut. Podmínky mají všichni stejné, ale někdy je třeba i toho pověstného štěstíčka. My ho dnes neměli, ale přesto jsem nakonec s dosaženým výsledkem spokojený."

Co na to říká navigátor Ladislav Lála? „Tomáš už řekl v podstatě vše. Jsem rád, že jsme nakonec ten prokletý waypoint našli. Určitě se mi o něm bude dnes zdát. Stát se může cokoliv, důležité je však, jak se s tím člověk vyrovná."
V druhé etapě dojel Tomeček na celkovém desátém místě, když o jedno místo před ním skončila Elisabetzh Jacinto s truckem MAN a sedmiminutovým náskokem. Tím se posunula také na druhé místo v kamionech, když na naši posádku ztrácí 4 sekundy.


Po druhé etapě je závod pořád ještě na začátku a posádky před sebou mají ještě deset náročných etap. Třetí rychlostní zkouška vedoucí z Tagounite do Assy slibuje téměř 433 ostrých kilometrů, takže se máme opět na co těšit.

Druhou etapu vyhrál Serradori o 25 sekund před Zapletalem, třetí Sabatier ztrácel více než čtyři minuty. Naopak z vedoucí pozice až na sedmou příčku kles Loomans s Toyotou Hilux.


1.Zapletal - BobaH3w6:08:37
2.Sazonov - SakhimovH3+00:01:32
3.Sabatier - RojatBuggy+00:04:24
4.Cherednikov - TsyroH3+00:05:36
5.Porcheron - RivetBuggy+00:15:14
9.Tomeček - LálaTatra+00:29.23
10.Jacinto - Teixeira - CochinhoMAN+00:29:27
11.Shibalov - Amatych - KhisamievKamaz+00:37:02




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar