Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Africa Race - Tomeček přes problémy udržel druhé místo

Druhá půlka maratonské části závodu o celkem skoro tisíci kilometrech měla v úvodu lehčí duny a rychlou a zrádnou offroadovou pasáž namixovaného s písčitými cestami. Tomeček poprvé a ztratil. Pak ale konečně přišly ty pravé mauritánské duny. A Desert Master dostál své pověsti, a zase to dohnal.

Tatru Tomáše Tomečka poprvé v závodě pozlobila technika. Únavová trhlina v trubce kompresoru si vyžádala nutnost opravy za prvním checkopintem. Tomáš tento díl naštěstí v autě vozí, takže ho vyměnil a jel dál. “Nebyl to žádný velký problém,” ohlíží se Tomeček za opravou v etapě. “Akorát jsem se teda trochu popálil o výfuk, ale ne nějak moc.”

Oprava zabrala zhruba 30 minut a během ní Tomečka předjela spousta soupeřů. “Snažil jsem se to trochu dohnat, a povedlo se. V dunách jsem konkurenty dojel. Většinu jsem jich pak zase předjel. Nějakou dobu jsem jel za Kovacsem, který mi ráno říkal, že mě včera nechtěl předjet. Tak jsem mu řekl, že se za něj dnes nalepím já. Jenže se tam zahrabal, tak jsem ho stejně předjel, a pak už jsem ho neviděl.”

Propad na osmé místo v etapě Tomeček dokázal v dalších stovkách kilometrů nahradit skvělým výkonem hodným přezdívky Desert Master, a v cíli byl čtvrtý. Rozhodující bylo, že přidal dalších devět minut náskoku na Kovacse, a Van de Laar na něj získal 17 minut, a celkově ztrácí pořád lehce přes dvě hodiny.

Těžkou práci mají I mechanici v asistenční Tatře. Často za jeden den urazí vzdálenost jako z jedné strany České republiky na druhou, pak zastaví, rozbalí zázemí, hodí se do montérek a jdou pracovat. Ještě štěstí, že se aspoň po Africe mohou pohybovat o trošku rychleji než osmdesátkou, jako je to třeba jinde. “Máme v autě hlídací GPS, a ten je nastavený na 110 km/h,” vysvětluje Tomáš Bezděk. “Jezdíme tak těch 105 km/h, nechceme riskovat, že bychom překročením rychlosti mohli Tomášovi připsat penalizaci,” doplňuje mechanik Tom Racingu.

Osmá etapa byla zase dost rychlá, ale přitom opravdu pravá dakarská, s velkými písky a náročnými dunovými poli. V Tomáši Tomečkovi dokonce vyvolaly příjemnou vzpomínku: “Vzpomněl jsem si pak, kde už jsem tyhle duny viděl,” říká Tomeček. “Bylo to snad před 20 lety, když jsme tudy jeli s Karlem Lopraisem. To mě potěšilo, byla to pěkná etapa,” dodává trojnásobný vítěz Africa Eco Race i vítěz Rally Paříž – Dakar.



De Rooye dělilo jen 21 sekund od premiérového umístění v top 3 smíšené kategorie aut a kamionů. Dokonce odvážně vyhlásil útok bronz v celkovém pořadí, to ale bude muset ještě najet hodinu a šest minut, aby přeskočil zatím třetího Pascala Thomasseho s buggy Optimus. Kategorii automobilů vyhrál Serradori, čímž se posunul na vedoucí pozici, když dosud vedoucí Vasiljev ztratil s Mini takřka půldruhé hodiny a dojel na čtrnáctém místě. Na Serradoriho tak rázem ztrácí hodinu.


Výsledky 8. etapy (439 km)


Moto
1. Anjos Oliveira (Yamaha) 5:14:08, 2. Ceci (KTM) +06:24, 3. Agazzi (Honda) +31:27,… 4. Benko +46:24, 9. Zaťko (oba KTM) +1:15:44


Auta
1. Serradori (LCR30) 4:36:57, 2. Gerard (Optimus) +23:06, 3. Julien (Optimus) +26:00


Kamiony
1. De Rooy (Iveco) 5:03:18, 2. Van De Laar (Daf) +46:15, 3. Elfrink (Mercedes) +49:25 , 4. Tomeček (Tatra) +1:03:08, 5. Kovacs (Scania) +1:12:09, 6. Essers (Man) +1:16:04, 7. Van Velsen (Ginaf) +2:19:04, 8. Pattono (Iveco) +2:54:16. 9. Govaere (Man) +4:14:51.


Výsledky po 8. etapě


Moto
1. Ceci 34:17:45, 2. Anjos Oliveira +54:21, 3. Benko +4:01:17,... 10. Zaťko +8:03:52


Auta
1. Serradori 27:44:48, 2. Vasiljev +1:05:50, 3. Thomasse +2:48:45


Kamiony
1. De Rooy 31:39:46, 2. Tomeček +4:00:19, 3. Kovacs +4:56:58, 4. Van De Laar +5:44:32, 5. Essers +7:43:45, 6. Van Velsen +9:51:19, 7. Elfrink +11:21:38, 8. Govaere +12:13:00, 9. Pattono +16:33:36.


PR 11.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar