Africa Race IX - etapové vítězství pro Tomečka
Devátou etapu Africa Eco Race 2015 z Azougui do Akjoutu proletěl PROMET/EXCALIBUR tým Tomáše Tomečka jako nejrychlejší kamion. V průběžném hodnocení kamionů figuruje Tatra na třetím místě za dvěma Kamazy.
Devátá rychlostní zkouška nabídla 391 kilometrů a jelo se opět na plný plyn. Sportovní ředitel soutěže René Metge během večerního briefingu upozorňoval na náročnou navigaci a průběh etapy mu dal za pravdu. Etapa začala tam, kde skončila sedmá rychlostní zkouška, a od prvních metrů se jelo s plynem na podlaze. Tomeček startoval po problémech z předchozího dne až jako čtrnácté auto, což nebyla na prašných cestách ideální pozice.
Tomáš Tomeček popisuje start etapy slovy: „Od startu jsme se snažili jet svižnější tempo a postupně jsme předjeli několik aut. Láďa hlásil precizně jednu navigační změnu za druhou. Na několika místech se auta před námi dopustila navigačních chyb, což nám pomohlo s předjížděním."
Tomečkův navigátor Ladislav Lála od tohoto okamžiku pokračuje: „Na rovném a extrémně prašném úseku jsme díky alternativní navigační strategii předjeli Kovacsovu Scanii a začali jsme dojíždět i MANa Elisabete Jacinto. Dunové pole dnes bylo bohužel jen krátké, ale i tak jsme v něm dokázali postupně předjet portugalský kamion i oba Kamazy.“
Z posledních dun zbývalo do cíle pár desítek kilometrů a jelo se opět naplno. „Tento typ etap nám příliš nesedí,“ komentuje své pocity z dnešní rychlostní zkoušky Tomáš Tomeček a jedním dechem pokračuje. „V závěru šla Elisabete a hybridní Kamaz před nás. Nemělo smysl riskovat a přetahovat se o sekundy, takže jsme se drželi v těsném závěsu za nimi. Většina etapy se jela naplno, často bylo v kabině slyšet i pípání omezovače, který nás nepustí přes 150 km/h. S dnešním výsledkem jsem spokojený. Škoda jen, že jsme se včera tolik zdrželi, ale do cíle zbývají ještě dvě etapy a stát se může cokoliv.
Posádka dorazila do bivaku v Akjoujt poměrně brzy odpoledne a mechanici tak mohli začít pracovat na autě v klidu a za světla. Bivak je podobně jako v předchozích dnech hlídaný vozidly mauretánské armády. „Když jsem večer poodešel do pouště, tak jsem narazil nejdříve na auto s kulometem namířeným na bivak a posléze i vojáka ležícího jen tak v poušti,“ popisuje svou zkušenost se zabezpečením místa pobytu závodní karavany mechanik Jaroslav Žerdík.
V pátek čeká na závodníky 342 kilometrů dlouhá etapa z Akjoujtu do Toueily. Jde o předposlední etapu na území Mauretánie. Kromě dvou dunových polí slibují organizátoři tradičně náročnou navigaci a jízdu s plynem na podlaze.
Prvním místem ve speciálce si Sabatier upevnil celkovou vedoucí příčku. Na druhém místě se ztrátou 9 minut dojel Grigorov s Buggy OSC a třetí Serradori se ztrátou 18 minut. Tomečkovi na čtvrtém místě chybělo na nejrychlejšího 26 minut, a hned za ním dorazila Jacinto.
L.Lála 8.1.2015
Tomáš Tomeček popisuje start etapy slovy: „Od startu jsme se snažili jet svižnější tempo a postupně jsme předjeli několik aut. Láďa hlásil precizně jednu navigační změnu za druhou. Na několika místech se auta před námi dopustila navigačních chyb, což nám pomohlo s předjížděním."
Tomečkův navigátor Ladislav Lála od tohoto okamžiku pokračuje: „Na rovném a extrémně prašném úseku jsme díky alternativní navigační strategii předjeli Kovacsovu Scanii a začali jsme dojíždět i MANa Elisabete Jacinto. Dunové pole dnes bylo bohužel jen krátké, ale i tak jsme v něm dokázali postupně předjet portugalský kamion i oba Kamazy.“
Z posledních dun zbývalo do cíle pár desítek kilometrů a jelo se opět naplno. „Tento typ etap nám příliš nesedí,“ komentuje své pocity z dnešní rychlostní zkoušky Tomáš Tomeček a jedním dechem pokračuje. „V závěru šla Elisabete a hybridní Kamaz před nás. Nemělo smysl riskovat a přetahovat se o sekundy, takže jsme se drželi v těsném závěsu za nimi. Většina etapy se jela naplno, často bylo v kabině slyšet i pípání omezovače, který nás nepustí přes 150 km/h. S dnešním výsledkem jsem spokojený. Škoda jen, že jsme se včera tolik zdrželi, ale do cíle zbývají ještě dvě etapy a stát se může cokoliv.
Posádka dorazila do bivaku v Akjoujt poměrně brzy odpoledne a mechanici tak mohli začít pracovat na autě v klidu a za světla. Bivak je podobně jako v předchozích dnech hlídaný vozidly mauretánské armády. „Když jsem večer poodešel do pouště, tak jsem narazil nejdříve na auto s kulometem namířeným na bivak a posléze i vojáka ležícího jen tak v poušti,“ popisuje svou zkušenost se zabezpečením místa pobytu závodní karavany mechanik Jaroslav Žerdík.
V pátek čeká na závodníky 342 kilometrů dlouhá etapa z Akjoujtu do Toueily. Jde o předposlední etapu na území Mauretánie. Kromě dvou dunových polí slibují organizátoři tradičně náročnou navigaci a jízdu s plynem na podlaze.
Prvním místem ve speciálce si Sabatier upevnil celkovou vedoucí příčku. Na druhém místě se ztrátou 9 minut dojel Grigorov s Buggy OSC a třetí Serradori se ztrátou 18 minut. Tomečkovi na čtvrtém místě chybělo na nejrychlejšího 26 minut, a hned za ním dorazila Jacinto.
1.Sabatier – Rojat | Buggy | 33:24:10 |
2.Serradori – Haquette | Predator | +03:20 |
3.Shibalov – Amatych – Khisamier | Kamaz | +50:52 |
4.Kuprianov – Kuprianov – Tanin | Kamaz | +2:12:29 |
5.Sazonov – Sakhimov | H3 | +2:41:39 |
7.Tomeček –Lála | Tatra | +4:22:4 |
L.Lála 8.1.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout