Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Adam Králík v Rechbergu v top 10

Tým Rabbit Czech Racing se zúčastnil druhého podniku letošního seriálu FIA European Hill Climb Championship na legendární trati v rakouském Rechbergu. Jezdec Adam Králík přivezl svůj SEAT Leon do cíle na devátém místě ve skupině 5 a získává tak další cenné body do evropské klasifikace.

Do Rechbergu se závody do vrchu vrátily po dlouhých třech letech a odměnou pro pořadatele byl letos vysoký počet nejen návštěvníků, ale stejně tak i přihlášených jezdců v jednotlivých kategoriích. S celkovým počtem 14 přihlášených vozů byla právě skupina 5, ve které startuje také říčanský Adam Králík, jednou z nejvíce obsazených. Celkově to však pozitivně přispělo k vyšší atraktivitě závodů a vzájemné konkurenci v bojích o nejrychlejší čas ve skupinách.

Po pátečních administrativních a technických přejímkách byly v sobotu na programu tři tréninkové jízdy. V té první, která byla pro Adama Králíka v podstatě seznamovací, neboť se opět jednalo o premiérový start na této trati, zhoršily navíc situaci v dějišti silné dešťové přeháňky. Ve zbylých dvou jízdách se už startovalo na pneumatikách pro suchý povrch. S nejrychlejším tréninkovým časem 2:36.728 se Adam Králík zařadil na 11. místo skupiny 5.

Nedělní program na trati o délce 4 440 metrů s průměrným stoupání 6,03 % nabídnul obrovskému počtu diváků při slunečném počasí atraktivní podívanou v podobě dvou závodních jízd. V nich se Adam snažil se svým závodním vozem SEAT Leon FR vylepšit své sobotní tréninkové časy a dostat se ve velké konkurenci do desítky nejrychlejších ve skupině 5. To se mu nakonec podařilo a součtem časů z obou jízd 5:05.034 obsadil v cíli devátou pozici, znamenající další mistrovské body do evropského šampionátu.

„Závod v Rechbergu byl z pohledu atmosféry, kterou zde diváci vytvořili, naprosto famózní. Na každém kroku bylo vidět, že i po té delší době si tenhle závod uchoval u fanoušků své místo v srdci. Já jsem nezačal nejlépe, protože na první trénink jsem musel nasadit nové pneumatiky do mokra a na nich to nebylo pro mě komfortní. Ty další tréninkové jízdy už byly lepší, ale stále jsem platil nováčkovskou daň na pro mě neznámé trati, a navíc v obrovské konkurenci,“ hodnotil první část závodu v Rechbergu Adam Králík a dodal: „V neděli jsem po první závodní jízdě cítil šanci proniknout před Itala Agnella, protože časový rozdíl mezi námi nebyl velký. Věnoval jsem se tedy před startem druhé jízdy záběrům z onboardu s cílem najít místa ke zlepšení. Hodně mi s tím pomohl kamarád a lídr naší skupiny Maďar Norbert Nagy, za což mu patří mé poděkování. Ve zvolených místech jsem poté šel s autem až na jeho výkonovou hranu, dokázal se zlepšit o více než tři sekundy, a nakonec jsem tím obsadil deváté místo. Ještě v cíli ale se mnou z té jízdy cloumal adrenalin.“



PR 6.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar