Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Adam Králík - úspěšný nováček na kopcích

V Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu měl premiéru tým Rabbit Czech Racing. Jeho značné úsilí při realizaci tohoto projektu, včetně stavby nového speciálu SEAT Leon FR, korunoval Adam Králík skvělým druhým místem ve skupině 5b v rámci M ČR.

Český šampionát odstartoval na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku a z víkendového dvojzávodu přivezl Adam Králík první pódiové umístění v podobě třetího místa. O měsíc později se jezdci do Šternberku vrátili. V závodě, který byl součástí Evropy, přivezl po skvělém výkonu pohár za druhé místo. Po zrušeném závodě v Dobšiné pokračovalo a zároveň i skončilo mistrovství republiky na Jankovom Vršku, v němž skončil na sedmý. S těmito výsledky obsadil druhé místo ve své kategorii.

V roce 2021 se ještě objevil v několika podnicích Edda Cupu především z důvodu technického vývoje a testování změn, provedených v průběhu sezóny na voze SEAT Leon FR. Sezonu ukončil na Autodromu Most vítězstvím ve skupině N2000.

Právě kompletní účast v domácím šampionátu závodů do vrchu byla hlavním cílem pro úvodní sezónu, aby se prověřila nejen spolehlivost nového vozu SEAT Leon FR, ale dala také prostor pro zvykání na odlišný jízdní styl Adamovi Králíkovi.

„Druhé místo v českém šampionátu je příběh jako z pohádky. Počítali jsme s tím, že si projedeme porodními bolestmi, ale kupodivu jsme se s tím v celém týmu vypořádali na výbornou a průběžné kvalitní výsledky znamenaly na stříbrný stupeň na republikovém podiu. Chtěl bych proto poděkovat především rodičům, našim dosavadním týmovým partnerům a samozřejmě našim fanouškům. Zvláštní poděkovaní pak směřuje do společnosti Pfeifer Motorsport, která významným způsobem posunula výkonnost našeho závodního Seatu.“



Proč jsi zvolil právě závody do vrchu?

V motorsportu jsem se zrodil v šesti letech na motokárách a krůček po krůčku stoupal od základní motokárové kategorie Easykart 50. Svoji poměrně dlouhou kartingovou kariéru, ve které byla účast v několika kategoriích na domácích tratí i v zahraničí, jsem ukončil ve 14 letech titulem mistra německého seriálu Kart-Trophy Weiss Blau ve třídě Rotax Senior Max. Chtěl jsem zkusit auta a dobrou příležitostí byl automobilový slalom. Od této disciplíny už bylo poměrně blízko k prvnímu startu v automobilových závodech do vrchu s Citroënem Saxo. Kopce se mi líbí svojí atmosférou a taky se jedná o cenově přijatelné závodění na dobré úrovni v porovnání s rallye.


Proč právě Seat, kdo auto připravuje. Co je třeba zlepšit na 2022


Volba na SEAT Leon FR padla v době, kdy jsme připravovali celý projekt Rabbit Czech Racing. Tady musím moc poděkovat své rodině a firmě Vizus Communication s.r.o. v čele s Tomášem Vaňkem, protože příprava týmu a současně stavba nového auta byla opravdovou výzvou. Model Leon v dieselové verzi sehrál ve světovém motorsportu, zejména v okruhovém seriálu WTCR, poměrně významnou roli. S tátou jsme usoudili, že tohle auto může mít potenciál i v závodech do vrchu a letošní sezóna ukázala, že tomu tak může opravdu být. Zatímco letos jsme se soustředili na podvozek, příští rok chceme posílit především převodovku a brzdy. Auto stavěl hlavně táta za výrazné pomoci firmy Auto Kohout Praha. Během roku jsme se snažili vůz neustále vylepšovat především v oblasti podvozku, jehož správné nastavení je pro kopce klíčové. Nejen z tohoto důvodu Proto jsme se také dohodli na dílčí technické spolupráci s brněnským týmem Pfeifer Motorsport, který má v oblasti závodů do vrchu mnohaleté zkušenosti.


S jakými cíli půjdeš do roku 2022


Po letošním republikovém stříbru v kategorii 5b musí moje cíle směřovat samozřejmě ještě výše, tedy k ovládnutí této kategorie. Ale vím, že to nebude jednoduché. Nový směr domácího šampionátu na rok 2022, zveřejněný Autoklubem ČR, slibuje závodění na nových tratích. Není to ale něco, čeho bych se obával, naopak se těším, mám rád nové výzvy. V neposlední řadě bych se rád zúčastnil vybraných závodů Mistrovství Evropy.



Můžeš čtenářům prozradit něco o sobě?

Studuji na Střední škole dopravní v Praze, obor dopravní prostředky – silniční vozidla, tudíž se moje hlavní záliba prolíná s mými povinnosti. Pokud pominu automobilové závodění, rád se věnuji v létě plavání moři a jízdě na kole a v zimě sjezdovému lyžování. S rodinou trávíme volný čas na Šumavě, blízko Lipna, kde mohu své koníčky s chutí provozovat.




Pozn. na snímku zprava Adam Králík, Zdeněk Králík, Jiří Fígl, Petr Žáček, Tomáš Vaněk a Jiří Rameš


JL 8.12.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar