Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Adam Králík sbírá na kopcích evropské body

Adam Králík z týmu Rabbit Czech Racing se zúčastnil dvou závodů evropského šampionátu automobilů do vrchu. Z obou, a to jak Trento – Bondone, tak polské Limanowy přivezl další cenné body, především pak ve skupině 5.

Za doslova tropických teplot se konal pátý závod evropského šampionátu závodů do vrchu, jehož trať o délce 17 300 metrů se startem v italském městě Trento vyniká nejen svojí délkou, ale také mírou obtížnosti v podobě jejího technicky náročného profilu a množstvím zatáček. Cíl náročného závodu s převýšením 1 350 metrů byl tradičně v obci Vason nedaleko vrcholu hory Monte Bondone.

Původní program závodního víkendu sliboval startujícím jezdcům dvě sobotní tréninkové jízdy a pouze jednu závodní jízdu v neděli. Právě důležitá tréninková fáze se ale Adamovi Králíkovi poměrně zkomplikovala. V první sobotní jízdě mu bohužel zabránila protnutí cílové pásky banální technická závada na hydraulickém válečku ovládání spojky, která znamenala okamžité odstavení vozu na trati. V servisním depu byla následně tato závada odstraněna.

Bohužel ani do cíle druhého tréninku se však Adam Králík nepodíval. Tentokrát však bylo na vině rozhodnutí pořadatelů o zrušení této jízdy vlivem časového zpoždění celkového programu dne. Naproti tomu v neděli už nastoupili na start jediné závodní jízdy všichni jezdci přesně dle časového harmonogramu a Adam Králík dosáhl v cíli časem 13“ 09, 564 na šesté místo v klasifikaci skupiny 5.

„Já jsem i vzhledem k průběhu závodu s výsledkem spokojený. Ještě před odjezdem jsme posílili náš SEAT Leon v oblasti výkonu motoru ve společnosti Dieselpower Race Engineering a byl jsem také nesmírně rád za včasné dodání suchých pneumatik Hankook, které se osvědčily. V sobotu se mi jelo hodně dobře a spokojený jsem byl i s nastavením brzd. O to více mrzela drobná závada na spojce, kterou jsme ale s pomocí našich kamarádů z jiného českého týmu odstranili,“ hodnotí úvod italského závodu jezdec Adam Králík a dodává: „Zrušení druhé sobotní jízdy je prostě smůla, ale i k takovým prestižním závodům to někdy patří. Spokojený s vozem jsem byl také v nedělní závodní jízdě, kterou stejně jako v sobotu doprovázely tropické teploty v oblasti Trenta. Vše nakonec dobře dopadlo a já si mohl ve svých devatenácti letech splnit svůj sen na této nádherné trati závodit, za což patří dík všem mým partnerům, fanouškům a samozřejmě mým rodičům, bez kterých bych tu nemohl startovat.“



Limanowa ve znamení pneumatikové rulety


Dalším podnikem byl závod v polském městě Limanowa. Na zmíněné trati dojel jezdec týmu Rabbit Czech Racing Adam Králík na pátém místě skupiny 5. Tento výsledek ho bodově posouvá na průběžnou bronzovou příčku klasifikace celého evropského šampionátu ve zmíněné skupině.

13. ročník závodu Hill Climb Limanowa byl nejen domácím kláním polských jezdců, ale také šestým podnikem letošního seriálu FIA European Hill Climb Championship. Skupina 5, ve které říčanský rodák Adam Králík pravidelně startuje, patřila již tradičně mezi nejpočetněji obsazené. Zdejší trať celého závodu vedená z obce Stara Wies směrem k vrcholu hory Ostra měřila 5 493 metrů s převýšením 302 metrů a průměrným stoupáním 5,5 %.

Největší nástrahou však nebyla obtížnost již zmíněné atraktivní tratě, ale výrazně proměnlivé počasí, které nad polským městem Limanowa a okolím o víkendu panovalo. V prvním sobotním volném tréninku sice Adam zajel třetí nejrychlejší čas ve skupině, ale následně se v obou měřených tréninkových jízdách potýkal s ne úplně ideální volbou pneumatik na svém voze SEAT Leon FR. Přesto však figuroval mezi pěti nejrychlejšími jezdci skupiny 5.

Podobá situace s rychlými dešťovými přeháňkami na trati se opakovala také v neděli, kdy byly na programu jedna tréninková a dvě závodní jízdy. Adam se nakonec rozhodl pro více konzervativní strategii nasazení pneumatik do deště, které však byly na rychle osychající trati nakonec mírným časových hendikepem. Součet jeho obou závodních jízd stačil v cíli na páté místo ve skupině. Přičtením dalších 10 bodů do průběžné klasifikace FIA European Hill Climb Championship se však Adam Králík aktuálně probojoval do trojice bodově nejúspěšnějších jezdců skupiny 5.

„Nejprve musím ocenit vysokou pořadatelskou úroveň organizátorů. Byl to moc pěkný závod a nic na tom nemění ani loterie s volbou pneumatik, která se mi moc nepovedla. Časový rozestup mezi finálním nasazením kol a startem do závodu je poměrně dlouhý a my jsme se prostě netrefili do odhadu v osychání tratě. Bohužel občas se taková věc stane a patří to k motorsportu,“ hodnotil obtížnost závodu v Polsku Adam Králík a dodal: „To jsou zkušenosti, které ještě musím získat. Na druhou stranu, Limanowa byla příležitost pro získání dalších bodů a případný posun v celkové klasifikaci naší skupiny Mistrovství Evropy. A to se nám, stejně jako v domácím šampionátu, zatím úspěšně daří.“


Následujícím startem týmu Rabbit Czech Racing bude závod ve švýcarském St. Ursanne, který se koná ve dnech 19.- 21. srpna 2022 a je rovněž součástí letošního seriálu FIA European Hill Climb Championship.




PR 4.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar