Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Adam Králík pojede české i evropské kopce

Automobilový tým Rabbit Czech Racing vstupuje do své druhé kompletní sezóny v závodech automobilů do vrchu. Jeho jezdec Adam Králík bude chtít navázat na loňskou úspěšnou premiéru v Mistrovství ČR. V něm skončil celkově druh v kategorii 5b a současně bronzový v Trofeji Junior.

Sportovní program týmu Rabbit Czech Racing však bude v letošním roce výrazně bohatší vzhledem k tomu, že vedle startů v domácím vrchařském šampionátu se říčanský Adam Králík zúčastní také vybraných podniků prestižního seriálu FIA European Hill Climb Championship 2022.


„Již vloni, kdy jsme představili náš nový tým pro závody automobilů do vrchu, jsme naznačili, že naším cílem bude účast také v evropském šampionátu. Původní naše plány směřovaly spíše až k sezóně 2023, ale zisk titulu loňského vicemistra republiky ve skupině 5b myšlenku startů v Evropě významně urychlil. Bude to velmi náročná sezóna, ale o to víc se na ní těším,“ řekl devatenáctiletý jezdec Adam Králík. T


ým Rabbit Czech Racing plánuje účast v pěti závodech Mistrovství ČR a šesti evropských podnicích, včetně společného závodu Ecce Homo ve Šternberku v České republice.

Pro náročný program sezóny 2022 však bylo nutné výrazně posílit výkonnost závodního vozu SEAT Leon FR a technicky ho připravit i na částečně odlišné předpisy pro starty v Evropě. V konkrétní podobě se tedy proměnilo brzdové ústrojí, které je nově ve čtyřpístkovém provedení od americké renomované společnosti StopTech. Proměnou v uplynulém zimním období prošla také spojka motoru s převodovkou. Závodní lamelu a setrvačník dodala česká společnost Renovak z Kostelce nad Orlicí. Kompletní technická příprava závodního vozu proběhla v dílnách firmy Autoservis Kohout. V nové sezoně bude tým zkoušet také nové závodní pneumatiky s odlišnými rozměry.

„My jsme určité změny na voze plánovali hned po skončení loňské sezóny, ale nakonec došlo i k některým technickým úpravám, které jsou nezbytné pro start v Mistrovství Evropy. Jako příklad uvedu bezpečnostní palivovou nádrž, jejíž vestavba do vozu se všemi rozvody je poměrně náročná, a to jak technicky, tak i finančně. Problémem byla také horší dostupnost potřebných dílů ze zahraničí, takže první náš start v Brně bude zároveň sbíráním potřebných dat a zkušeností. Ale máme radost, že jsme na novou sezónu připraveni a děkujeme tak všem dodavatelům,“ doplnil informace k vozu SEAT Leon FR Zdeněk Králík, hlavní technik týmu Rabbit Czech Racing.

Prvním startem v nové sezóně bude závod V. GMS PROLOG na Automotodromu v Brně, a to v neděli dubna 2022. V rámci klasifikace MČR je do závodu přihlášena víc než padesátka závodních vozů. Závod se jede na časti Masarykova okruhu v celkové délce 2,4 km. Program závodu počítá od 8 hodin se dvěma tréninkovými jízdami a následně dvěma závodními v průběhu odpoledne.


Poz.red: Závod je součástí Maverick cupu, který má na programu čtyři závodní jízdy a do kterého je přihlášeno 85 jezdců. Seznam přihlášených MR čítá 37 jezdců včetně nejlepších Miloše Beneše, Petra Trnky, Martina Jermana, Lukáše Vojáčka. Pouhých sedm jezdců se účastní MR historiků a Česká Trofej čítá 12 jezdců.



PR 2.4.2022



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar