Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Adam Králík po závodě Ústecká 21 a Ecce Homo

V Ústí nad Orlicí se konal tradiční dvojzávod Ústecká 21, z kterého si Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, odsud odvezl po dobrém výkonu na trati dva bronzové poháry za třetí místa ve dvou nedělních vyhlášených klasifikacích.

Závod soudobých i historických vozů byl součástí České trofeje, slovenského šampionátu i dalších vypsaných pohárů. To byl také důvod, proč se na startu sešlo téměř 130 jezdců. Velmi divácky atraktivní a členitá trať o celkové délce 3 650 metrů měla převýšení 225 metrů a průměrné stoupání 5,7 %.

Tým Rabbit Czech Racing, který v letošní sezóně startuje s technickou podporou Pfeifer Motorsport, vsadil i v Ústí nad Orlicí na výkon a spolehlivost vozu VW Scirocco, a to ve skupině 4. Adam Králík absolvoval v sobotu dvě tréninkové a dvě závodní jízdy. Právě součet dvou odpoledních závodních jízd 4:35,35 ho nakonec zařadil na čtvrtou příčku ve skupině 4. Za solidní výsledek lze označit i jeho 35. místo v absolutním pořadí, tedy mezi všemi vozy MČR. Cílem Adama pro nedělní klání byl však zisk pódia ve skupinové klasifikaci.


Oproti sobotnímu programu byla v neděli z organizačních důvodů zrušena jedna tréninková jízda a časové prodlevy vlivem několika havárií a následného čištění trati postihly i obě závodní jízdy. Tu první musel navíc Adam Králík opakovat, neboť mu byla na trati signalizována červená vlajka vzhledem k havárii předchozího vozu. Ani nečekaná situace však jezdce nijak neovlivnila a zajel v této jízdě svůj nejrychlejší čas celého víkendu – 2:16,25. V poslední nedělní jízdě na chladnější a částečně mokré trati po lehkém dešti už Adam pouze kontroloval svou pozici a celkový součet časů obou jízd 4:33,77 mu vynesl vytoužené pódium – konkrétně třetí místo ve skupině 4 a také bronz v klasifikaci juniorů.


„Z Ústecké 21 odjíždím spokojený. Po dvou bramborových umístěních v Náměšti jsem se chtěl tady v Ústí alespoň jednou vrátit na pódium. V sobotu se mi to ještě nepovedlo, protože trať je tu hodně členitá, s množstvím zatáček, a já si právě v brzdných bodech a nájezdech do nich stále zvykám na nové Scirocco. Během jízd jsem už také cítil na chování auta více opotřebené pneumatiky. V neděli jsme s Bohoušem Pfeiferem podvozek trochu přenastavili a byla to správná volba. Sice jsem pak musel opakovat jízdu kvůli červeným vlajkám na trati, což s sebou přináší určitou nevýhodu v podobě vychladnutí auta, ale dokázal jsem se zkoncentrovat a zajet svůj víkendový rekord. Z bronzu ve skupině 4 mám opravdu radost a už se nemůžu dočkat blížícího se startu na legendární trati Ecce Homo,“ řekl v cíli závodu Ústecká 21 jezdec Adam Králík.


Ecce Homo

Slavný závod automobilů do vrchu Ecce Homo ve Šternberku slavil o uplynulém víkendu jubileum 120 let a jezdec Adam Králík ho náležitě oslavil svým třetím místem ve skupině 4 v klasifikaci domácího šampionátu.

Čtvrtý letošní podnik MČR ZAV byl stejně jako v minulých letech nejen součástí ME, ale také České trofeje a rakouského šampionátu. Na trati dlouhé 7800 metrů s výškovým rozdílem 307 metrů a průměrným stoupáním 3,9 % mohli diváci obdivovat historické i soudobé závodní vozy. Celkem se do závodu přihlásily přes dvě stovky jezdců.


Říčanský jezdec Adam Králík, pro kterého byl tento slavný závod pomyslným vrcholem letošního sportovního programu, systematicky pokračuje v přivykání na nový vůz VW Scirocco. Ani před tímto významným podnikem, do kterého se přihlásil pouze v hodnocení domácího šampionátu, neskrýval svůj cíl z předchozích závodů – stát na stupních vítězů.


V sobotu se trénink odehrával za teplého a příjemného počasí, a zejména druhá tréninková jízda naznačila velmi těsné souboje ve skupině 4 v MČR. Adam Králík v ní zajel se svým vozem VW Scirocco druhý nejrychlejší čas 3:40,16 a časy dalších dvou jezdců na třetím a čtvrtém místě byly jen o několik desetin vteřiny pomalejší. To na trati dlouhé přes sedm kilometrů svědčilo o mimořádné vyrovnanosti.


Stejně jako v předchozích závodech sezóny dokázal Adam průběžně zrychlovat v každé své jízdě, ale samozřejmě ani jeho konkurence nezahálela. Ve druhé nedělní závodní jízdě se Adamovi podařilo zajet svůj rekordní čas 3:36,99 a s celkovým součtem obou jízd se dokázal posunout na třetí místo ve své kategorii 4 a oslavit tak ve Šternberku svůj další bronz v sezóně. Mimořádnou vyrovnanost startovního pole potvrdila i skutečnost, že od celkového druhého místa ve skupině ho dělilo necelých pět desetin sekundy.


„Byl to moc hezký závod a poděkování za to patří především jeho pořadatelům ze Šternberku. My jsme se s Bohoušem Pfeiferem před startem dohodli na nějaké strategii a já se ji snažil naplnit. Obecně jsem strašně rád, že jsem se rychlostně dotáhl na top jezdce v naší kategorii. Autu začínám rozumět čím dál víc a myslím, že druhý trénink to jasně ukázal. Samozřejmě nějaké rezervy v mé jízdě tam ještě stále jsou, ale posouvám se rychle. My jsme tady nasadili nové pneumatiky Michelin a bylo to okamžitě znát na gripu auta i na časech. Škoda, že ten několika desetinový rozdíl v boji o stříbro v kategorii 4 nedopadl v můj prospěch, ale i tak odsud odjíždím opravdu hodně spokojený,“ řekl v cíli závodu Ecce Homo jezdec Adam Králík.



PR 6.6.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar