Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AKTUALIZACE Rallye Č.Krumlov - Stříteský o 0,8 s před Pechem

Po tragické a nedokončené Rallye Šumava se poprvé udělovaly mistrovské body teprve na Rallye Český Krumlov. A protože je tudíž v kalendáři jen pět soutěží, tak se žádný výsledek nebude škrtat.

Na start 51. ročníku se postavila kompletní domácí špička, přičemž o příčky nejvyšší usilovali Kopecký, Stříteský, Březík s vozy Škoda Fabia a Mareš s Toyotou GR Yaris Rally2. Proti nim opět nastoupil Pech, ale protože jede s vozem kategorie WRC (Ford Focus WRC), tak do šampionátu neboduje. Otázkou bylo, jak si povedou Enge a Jirovec ml. rovněž s Toyotami.


Bohužel už po druhé zkoušce byl mimo hru Adam Březík. Sice ne tak zcela, ale porucha řízení jej stála cenný čas, ale v soutěži pokračoval. Václav Pech naopak obdržel penalizaci deseti sekund za pozdní příjezd do časové kontroly.

Až do šesté zkoušky vedl Jan Kopecký, po sedmé se o první místo dělil s Dominikem Stříteským, který se už v další zkoušce ujal vedení s náskokem 0,8 na svého rivala. Třetí byl po prvním dnu Cais (+4,7), čtvrtý Mareš (+9,3), pátý Pech (+14,.8 se zmíněnou penalizaci).


Po první sobotní zkoušce vedl stále Stříteský, na druhou příčku se dostal Pech (+3,9) a třetí byl Kopecký (+7,6). Také v následujících pěti zkouškách si Stříteský udržoval nepatrný náskok, přestože vyhrál pouze jednu sekundu. A ten udržel až do cíle na osm desetin sekundy před Pechem. Bez penalizace by bylo pořadí obrácené, ale na kdyby se nehraje.

Jak k penalizaci došlo, popisuje Václav Pech: „Před závodem jsem popisoval možné rozmary počasí, které nás na Krumlově můžou potkat a to jsem ani nechtěl být tak dobrým prorokem. V noci před startem vydatně zapršelo a i v pátek během dne sem tam nějaká přeháňka přešla. Takže některé úseky byly zcela suché, ale v lesích zůstávalo vlhko. Proto jsme si s sebou vezli dvě měkké pneumatiky, které jsme na auto chtěli přezout před nejmokřejší RZ. Jenže při výměně pneu jsem špatně použil zvedák, který se mně v ruce rozpadl na několik kusů. Navíc jsem při tom zjistil, že jedno kolo je určitě nutné vyměnit, protože mělo poškozený disk. Bez heveru jsme si museli pomoci vedle ležící dopravní značkou a za podpory kamarádských posádek, především Karla Trojana, se nám podařilo kolo vyměnit. Byla z toho ale 10s penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly."


Cais po defektu v poslední zkoušce klesl na pátou pozici za Mareše a před Březíka. Smolnou premiéru s novým vozem zažil Tomáš Enge, který v poslední zkoušce havaroval z devátého místa.

A tady jsou jeho slova.„Chyby se stávají a jsou nedílnou součástí procesu učení. Pokora a respekt, dvě hodnoty, které si odvážím z tohoto závodního víkendu. RESPEKT vůči všem členům teamu TOYOTA HS AUTOMOBIL kteří do přípravy nového auta dali opravdu maximum. Obětovali svůj volný čas, nasazení, abychom se mohli s novým speciálem účastnit této rallye. Ano, naše ambice v týmu byly především o učení a poznávání nového auta. Projet soutěží, nasbírat informace při ostrých závodních kilometrech a testovat možnosti a schopnosti auta, i nás. Mou chybou při poslední RZ došlo ke smyku a auto sjelo ze silnice. Chybělo jen pár kilometrů a soutěž bychom dojeli… Učím se stále, je to nekončící proces…Jsem rád, že ségra Lucka je v pořádku. Děkuji za pomoc, která fungovala na výbornou, ať už ze strany pořadatelů nebo záchranářů. Děkuji všem za podporu. Ano, i toto je součástí rallye, zkoušení, posouvání limitů, chyby a znovu se postavit na nohy. Motivaci máme, sezóna je před námi a chceme se učit a posouvat se dál.“

Vítězství mezi vozy s poháněnou přední nápravou vybojoval Ján Kundlák na voze Opel Corsa před René Dohnalems Peugeotem 306.

1.Stříteský – HovorkaŠkoda Fabia RS Rally21:28:25,3
2. Pech – UhelFord Focus WRC +0,8
3. Kopecký – Hloušek Škoda Fabia RS Rally2 +3,6
4. Mareš – BuchaToyota GR Yaris Rally2 +40,2
5. Cais – TěšínskýŠkoda Fabia RS Rally2 +1:14,3
6. Březík – KrajčaŠkoda Fabia RS Rally2 +2:44,9
7. von Thurn und Taxis – Hain Škoda Fabia RS Rally2 +4:07,4
8. Jirásek – MachůŠkoda Fabia R5 +4:46,8 9
9.Cvrček – ProkorátŠkoda Fabia RS Rally2 +5:45,2
10. Vlček – KunstHyundai i20 N Rally2 +6:20,9



JL 20.5.2024
Foto. D.Folprecht + JL

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar