Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

AK Nová Paka - zlato pro Kubíčka, Nikodéma a Fučíka

Ve třetím podniku autokrosového mistrovství Evropy, který se jel v německém Matschenbergu, týden před Novou Pakou, létali Jakub Kubíček a Petr Bartoš vzduchem a místo bodů odjížděli domů s vraky. O týden později bylo všechno jinak.

Zatímco Jakub Kubíček musel připravit pro Novou Paku buggy, určenou pro domácí šampionát, tak Petr Bartoš pracoval na pronajaté buggy prakticky až do pátečního včera. Zatímco Petr Bartoš je zkušený harcovník, tak se ukázalo že i dvacetiletý Jakub Kubíček je dost psychicky odolný a hrůzostrašná havárie se na něm nikterak nepodepsala. Řekli bychom, že snad naopak.

Ve Štikovské rokli vyhrál, co se dalo, všechny tři rozjížďky, přičemž měl za soupeře i sedminásobného šampiona Bernda Stubbeho. V semifinále si poradil s Tafanim, Stubbem, Callaghanem a překvapivě postupujícím Pepinem Vontszemüm. Také Petr Bartoš vyhrál všechny své jízdy, v semifinále podlehl jen Grencisovi, a za sebou nechal mj. Vláďu Štětinu, Fauillada nebo Markhlofa. Právě těchto deset postoupilo do finále, kam se nedostali například Albers, Bartelen, kterému po třech vyhraných jízdách „odešel“ v semifinále motor. Všechny své jízdy vyhráli ještě právě Bartelen, Grencis a Stubbe.

Ve finále odstartoval nejlépe Kubíček a vedl celé startovní pole až do cíle před Grencisem a Bartošem. Není divu, že radost obou našich jezdců byla v cíli obrovská. Sám Stubbe, čtvrtý v cíli, přišel Kubíčkovi osobně poblahopřát k vítězství. Konečně snad Jakub Kubíček protrhl letošní smůlu, která ho provází od prvního závodu.

Ještě před tím zazněla česká hymna po vítězství Petra Nikodéma v divizi Buggy 1600. V Německu nepostoupil ani do finále, když v semifinále musel odstoupit z prvního místa několik metrů před cílem pro poruchu motoru. Ve Štikovské rokli sváděl oba dny krásné souboje s Víťou Nosálkem a Milanem Vaňkem. Oba však měli ve finále smůlu, když Vaněk skončil hned za stupněmi vítězů, Nosálek šestý a Šmíd osmý. Petr Nikodém se hned po startu ujal vedení, zpočátku se jej snažil předjet Vaněk, ale v polovině závodu neustál útokům německé dvojici Wibbeler a Laubach.

Bohužel nejhůře obsazenou byla opět divize Touring autocross, v níž startovalo jen deset jezdců, takže každá jízda byla vlastně takové finále. Dvě jízdy vyhrál Aleš Fučík, a tak si mohl třetí vynechat. Tu vyhrál Fejfar, když před tím dojel čtvrtý a třetí. Do první řady se vedle nich pak postavil ještě Ota Výborný s Mitsubishi Colt. Po startu jako střela vyletěl Fučík, a hned si udělal značný náskok před Výborným, na kterého se postupně dotahoval Fejfar. V okamžiku, kdy mu jel „na kufru“ tak vypověděl Colt službu a Fejfar začal stíhat Fučíka. Na předjetí tentokrát už neměl. Třetí projel cílem Martin Samohýl, pro kterého je zelený věnec, a nejen pro něho, ale i jeho mechaniky, zasloužilou odměnou. Hned v prvním tréninku se při sjezdu několikrát se svojí Fabií převrátil, přeletěl svodidla a skončil v lese. Z vozu vylezl nezraněn, a jeho první slova byla: „Že to opravíte“.

K výsledku Václav Fejfar řekl: „Celý víkend nás trápily veliké problémy s motorem. Na minulém závodě došlo k poškození motoru, které sice nebylo velké, ale nebylo možné během tří dnů motor opravit. Pan Callaghan pro nás udělal maximum, co mohl. Složil nám motor ze starých dílů, u kterého nemohl nikdo zaručit stoprocentní stav. Ve středu večer začal závod s časem, předělat sání, mazaní, chlazení a spoustu jiných věcí. Ve čtvrtek bylo hotovo a motor ožil, bohužel nastavení nebylo použitelné, v té chvíli již začaly veliké pochyby, ale díky poskytnutí služeb od Matoušek Engineering, jsme měli v pátek naději, že budeme moci bojovat o některou z příček.

V sobotu jsme byly nuceni auto hodně šetřit, proto byl plán zajet co nejlépe první měřený trénink a druhý vynechat. Následně po zhodnocení stavu bylo jasné, že nejvyšší příčky budou asi v nedohlednu. Neděle ráno ještě nepřineslo žádné veliké přesvědčení, problém s vodou a olejem. Ale my už věděli, že se to nezhoršuje a můžeme na třetí jízdu trochu přidat na výkonu. Zajetá druhá příčka je výsledek, o kterém se nám tento víkend opravdu ani nezdálo a strašně nás to povzbudilo.“



Super Buggy

1.Kubíček (34)
2.Grencis (25)
3.Bartoš (26)
4.Stubbe (25)
5.Tafani (17)


Průběžné pořadí ME

1.Stubbe 119
2.Tafani 88
3.Grencis (86)
4.Feuillade (86)
5.Bartelen (85)
6.Bartoš (59)
10.Kubíček (49)



Buggy 1600

1.Nikodém (35)
2.Wibbeler (21)
3.Laubach (29)
4.Vaněk (25)
5.Schanen (18)


Průběžné pořadí ME

1.Laubach 100
2.Nikodém 98
3.Nosálek 89
4.Vaněk 88
5.Peters 58


Junior buggy

1.Furaškin (29)
2.Grencis (32)
3.Ovčarov (29)
4.Prokop A. (18)
5.den Putten (22)


Průběžné pořadí ME

1.Furaškin 122
2.Grencis 117
3.Ovčarov 102
4.den Putten 90
5.Novotný 88



Touring Autocrtoss

1.Fučík (36)
2.Fejfar (30)
3.Samohýl (27)
4.Bartoš (21)
5.Kiss (17)


Průběžné pořadí ME


1.Fučík 131
2.Boele 94
3.Samohýl 93
4.Červený 81
5.Hennersdorf 77
6.Výborný


(V závorce body získané v závodě)


J.Lasík 4.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar