Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AK Nová Paka - úspěch českých barev

Seznam přihlášených ke čtvrtému závodu evropského šampionátu čítal 131 jmen, nakonec přijelo 104 autokrosařů. Ale i tak to byla pořádná porce jízd, s kterými se pořadatelé vypořádali celkem dobře.

Současný autokros je velice vyrovnaný, o čemž svědčí skutečnost, že jezdci kteří uspěli před týdnem v Německu většinou vyšli nyní naprázdno a nedařilo se jim. Jedinou výjimkou je Milan Vaněk v Junior buggy, který vyhrál oba závody.


V Super buggy se do finále dostal pouze Jakub Kubíček, ale startoval až z třetí řady, protože v semifinále dojel třetí. A tak to měl hodně těžký. Od startu vedl Anaclato před Bartelenem a Feuilladem, během dvou kol se na čtvrtou pozici dostal Kubíček a snažil se dojet vedoucí trojici. V polovině závodu vypověděl motor Anacletova stroje a Kubíček se dostal před Bokse na třetí místo. Jeho radost v cíli byla pak obrovská, jako by finále vyhrál. V semifinále skončili závody pro Bartoše, Hoška, Vaculíka i Jordáka. Ve finále odpadl mj. vítěz minulého závodu Stubbe, do semifinále se nedostal Albers atd.


V divizi 1600 udělal radost divákům Petr Nikodém, který do opakovaného finále dobře odstartoval a usadil se na čele před Víťou Nosálkem, který dlouho odolával útokům Hannekena, až nakonec podlehl a díky bodům za třetí místo se dostal na druhé místo v průběžném pořadí ME. Až na šestém místě dojel největší favorir Mandel, byť vyjížděl z první řady. Z jízdy vypadl i Tafani a v semifinále skončil další vítěz posledního závodu Laube.

Přestože v divizi Touring Autocross bylo přihlášeno 18 jezdců, nakonec jich přijelo jen dvanáct a s českými jezdci držel krok jen Pleskovas. Rozjížďkami prošli nejlépe Samohýl a Fejfar, společně s nim stál v první řadě Pleskovac. Start vyšel Fejfarovi, za ním v těsném závěsu Samohýl, který měl však na horizontu kolizi s Výborným. Pak však přišlo něco, s čím nikdo nepočítal. Pořadatelé před finále řádně prolili trať vodou a automobily se z kopce sunuly jako neovladatelné sáňky a postupně narážely jeden do druhého. Zvláště Fejfarova Fabie byla otloukána ze všech stran. Přestože v zatáčce stály čtyři nepojízdné vraky, tak jízda zastavena nebyla. Na první pozici se dostal Pleskovas, za ním se usadila Němka Hennersdorf, která jindy uzavírá startovní pole. Do stojících vozů narazil i Výborný, ale jeho Mitsubishi bylo schopné jakž takž další jízdy, a tak si dojel pro body za třetí místo, které ho vrátily na první místo průběžné klasifikace-




Super Buggy

Finále a body v závodě

1.Bartelen 34
2.Feuillade 22
3.Kubíček 24
4. Boks 26
5.Anacleto 26

Pořadí ME
1.Stubbe 112
2.Grencis 8á
3.Bartelen 81
4.Anacleto 81
5.Feuillade 79
6.Kubíček 72


Buggy 1600

1.Nikodém 34
2.Hanneken 25
3.Nosálek 26
4.Schanen 22
5.Makhlof 18


Pořadí ME

1.Laube 94
2.Nosálek 91
3.Tafani 86
4.Budedelmayer 81
5.Nikodém

Touring Autocross

1.Pleskovas 31
2.Hennersdorf 26
3.Výborný 28
4.van Kuringer
-Samohýl 25
-Fejfar 23

Pořadí ME
1.Výborný 118
2.Fejfar 114
3.Samohýl 103
4.Fučík 88
5.Pleskovas 85


Junior Buggy¨

1. Vaněk 33
2.Pähler 25
3.Ovčarov 26
4.Grencis 14
5.Prokop 23


Pořadí ME

1.Vaněk 128
2.Grencis 105
3.Pähler 102



J.Lasík 4.7.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar