Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AK Nová Paka - Stubbe, Feuillade, Fejfar a Šmíd

K třetímu závodu Mistrovství Evropy v autokrosu se nakonec dostavilo 128 jezdců z původně avizovaných 140, přičemž nejvíce jich bylo v divizi Buggy 1600 a Super Buggy po 48, což je počet nevídaný. Diváci, kteří v úmorném vedru přišli do Štikovské rokle viděli dramatické souboje po celý den.

Vrcholem každého autokrosu je divize Super Buggy, v níž je konkurence hodně vyrovnaná. Před závodem si mnozí kladli otázku, jestli naši jezdci konečně výrazněji promluví do výsledků. Favoritů na zlatý věnec bylo hned několik, ale pětinásobný evropský šampion Bernd Stubbe tentokrát nedal prakticky nikomu nejmenší šanci. Krok s ním držel jen Francouz Thomas Anacleto a Nizozemec de Jong. Hned v první zatáčce finálové jízdy došlo ke strkanici, na kterou doplatil Jakub Kubíček, který ošklivě havaroval, když šel „přes budku“. V tu chvíli trochu zaspal hlavní komisař, který nechal vyvěsit červenou vlajku až v okamžiku, kdy nejrychlejší jezdci už najížděli do druhého kola. Teprve v tu chvíli byl závod zastaven, byť Kubíček (po rozjížďkách pátý) byl stále ve voze. Během dne byl několikrát okamžitě po nebezpečné situaci zastaven závod, tentokrát si dali na čas. Po převezení na ošetřovnu se ukázalo, že Kubíček je v pořádku. V tu dobu už odstartovalo finále podruhé a hned úřadoval Bernd Stubbe, který vyhrál s náskokem devíti sekund před Francouzem Thomasem Anacletem a Holanďanem de Jongem. Čest našich barev zachránil už letos podruhé Petr Turek šestým místem, Vladislav Štětina skončil devátý, když ujel jen dvě kola. Nikdo jiný se z našich jezdců do finále neprobojoval, Hošek, Vaculík, Formánek, Kořínek, Šmíd a Stloukal skončili už v semifinále. Ve třetí rozjížďce po kolizi skončil také Terry Calaghan, vítěz z Matschenbergu.


Divize Buggy 1600

Krásné souboje přinesla rovněž divize 1600, která se u nás potýká s nedostatkem jezdců, zato v Evropě jen kvete. Tady hráli prim Francouzi Johny Feuillade (vítěz prvního závodu) a Florent Tafani (vítěz druhého závodu). Oba také ovládli jak rozjížďky, tak i semifinále. Ve finále projel cílem, první Feuillade před Tafanim a k radosti diváků vybojoval třetí místo Marek Sekanina. Polovinu závodu si vedl výborně i Vít Nosálek nakonec skončil dvě kola před cílem s ulomeným kolem (7.místo), stejně jako Petr Nikodém. První semifinálová jízda musela být rovněž přerušena kvůli havárii Petra Poláka, ale i v tomto případě dopadla pro jezdce dobře, pro jeho buggy už hůře.


Touring autocross

Divize cestovních automobilů měla být teoreticky jasnou záležitostí domácího Václava Fejfara se Škodou Fabia, kterého mohl ohrozit snad jen Paulius Pleskovas s Fordem Focus nebo Ota Výborný s rychlým Mitsubishi Colt. Ale jak sám Fejfar přiznává, že nejhůře se jezdí před domácím publikem, kde každý očekává vítězství. Ale byl to právě novopacký jezdec, který si postup do finále pořádně zdramatizoval. První rozjížďka byla ještě v pohodě, v druhé ale několik kol bojoval s Pavlem Svobodou s Mitsubishi Lancer o vedení. Ve sjezdu „ke sloupu“ došlo ale ke kontaktu obou jezdců, po kterém se Svoboda přetočil a komisaři označili za viníka Fejfara a udělili mu desetisekundovou penalizaci. Jízdu tak vyhrál Ladislav Brožek, který nechal za sebou Pleskovase. Ovšem v třetí rozjížďce opět došlo ke vzájemnému střetu obou jezdců při předjíždění a Svoboda skončil na svodidle. Za tento incident byl Fejfar z jízdy vyloučen. A rozpoutaly se vášně. My jsme ani jednu situaci neviděli, tak nemůžeme soudit, kde je vlastně pravda. Je ale pravda, že některé vzájemné souboje jsou na hranici regulérnosti a jen těžko se posuzuje, co byl úmysl a co nikoliv. Důležité bylo, že Fejfara tyto postihy nevyvedly z míry a v semifinále prohrál pouze s Otou Výborným a účast ve finále měl zajištěnou, stejně jako Fučík, J.Brožek, Neumann i Svoboda.

Ve finále sice Fejfar odstartoval jako třetí za Výborným a Pleskovasem, ale během chvilky se dostal na vedoucí pozici a vyhrál s náskokem šesti sekund před Výborným. Pak už byly všechny diskuze zapomenuty a radost diváků nebrala mezí. S šestým místem byl spokojený i Jan Brožek, který závod začal hned v seznamovacím tréninku „budkou“.


Junior Buggy


Ještě před tímto finále se hrála česká hymna, a to díky Filipu Šmídovi, který vyhrál Junior Buggy před Milanem Vaňkem. Výborné páté místo vybojovala Adélka Zoubková, za což jí patří velké blahopřání.

Kompletní výsledky na www.chronorace.cz


J.Lasík
7.7.2015




Super Buggy

Finále

1.Stubbe
2.Anacleto T.
3.de Jong
4.Bartelen
5.Albers
6.Turek



Pořadí v závodě
1.Stubbe35
2.de Jong27
3.Anacleto T.26
4.Bartelen26
5.Albers21
6.Turek17


Průběžné pořadí ME
1.Stubbe80
2.de Jong70
3.Bartelen63
4.Anacleto T.58
5.Hinnenkamp50
6.Kubíček48




Buggy 1600

Finále

1.Feuillade
2.Tafani
3.Sekanina
4.Scheibelberger
5.Lange
6.Kulikovski


Pořadí v závodě
1.Feuillade34
2.Tafani32
3.Sekanina28
4.Lange21
5.Nosálek20
6.Markhlouf19



Průběžné pořadí ME
1.Tafani87
2.Feuillade86
3.Sekaniny69
4.Nosálek56
5.Peters43
6.Markhlof41



Touring Autocross

Finále

1.Fejfar
2.Výborný
3.Pleskovas
4.Fučík
5.Svoboda P.
6.Brožek J.

Pořadí v závodě
1.Výborný32
2.Fejfar29
3.Pleskovas29
4.Svoboda21
5.Fučík20
6.Samohýl18



Průběžné pořadí ME
1.Fejfar99
2.Výborný90
3.Pleskovas79
4.Fučík60
5.Neumann60
6.Brožek J.54



Junior Buggy

Finále

1.Šmíd
2.Vaněk
3.Pähler
4.Schanen
5.van Puten
6.Zoubková


Pořadí v závodě
1.Šmíd34
2.Vaněk32
3.Pähler22
4.Schanen22
5.Prokop19
6.Furaškin17


Průběžné pořadí ME
1.Šmíd97
2.Vaněk96
3.Schanen66
4.Pähler63
5.Prokop61
6.Ovčarov51

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar