Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

AK Matschenberg - Stubbe vyhrával, Kubíček a Bartoš létali

Třetí podnik mistrovství Evropy v autokrosu přinesl sice úspěch českých barev v divizi Buggy 1600 a Touring Autocross ale v té nejprestižnější a nejsledovanější Super Buggy hodně smutku.

Smůlu začal už v prvním tréninku Václav Fejfar, kdy u nové Fabie odešel krátce po startu motor a místo závodění se vydal domů do Lužan, rychle motor vyndat a dovézt zpátky do Matschenbergu dvornímu ladiči Callaghanovi, který s ním ještě v neděli večer odjel domů do Holandska Ve středu by si pro něj Fejfar měl přijet, aby stihl Novou Paku.

Nedělní druhá série rozjížděk začala smolně pro Petra Bartoše, který létal s buggy hned pár metrů po startu, a jízda musela být zastavena. Opakovaná se už musela obejít bez našeho jezdce, který místo boje o další body mohl balit. A nedlouho jej následoval Jakub Kubíček, jehož buggy je však na odpis. Karambol můžete vidět na internetu. Přestože byl Jakub převezen na pozorování, tak hrůzostrašný kotrmelce ve velké rychlosti přežil bez újmy na zdraví. Ještě, že mají doma v dílně náhradní buggy, s kterou vyrazí o víkendu do Nové Paky.

Ale ani Francouzi neměli svůj den. V posledním kole se dostali do kolize Tafani a Feuiilade, jejichž bugy se doslova „zakously“ do sebe a vyhnout se nestačil Callaghen. Místo čtvrtého místa pokles na konec desítky. Naopak kolem nepojízdných bugin do dokázal protáhnout Vladislav Štětina a tím byl klasifikován na 4.místě, Horák byl pátý.

Nikým neohrožován si pro vítězství dojel Bernd Stubbe, který nenašel ani jednou přemožitele. Už v tréninku vylepšil rekord tratě, když 820 metrů projel v čase 30.02 sekundy! Jako věčný stín jezdil druhý Mike Bartelen a třetí Grencis.

Tím však smůla českých jezdců neskončila. Oči pro pláč zbyly v semifinále Petru Nikodému, když se v poslední zatáčce, nějakých dvacet metrů před cílem semifinále, zastavil motor a místo prvního místa a postupu do finále, mohl nakládat.

Finále ale vyšlo skvěle Milan Vaňkovi, který letos postoupil do Buggy 1600 a s převahou vyhrál před dvojící německých jezdců Laubachech a Hannekenem. Z druhé řady měl startovat ještě ještě Filip Šmíd, ale v tom mu zabránil závada diferenciál.

Divize Touring Autocross by se mohla klidně přejmenovat na českou divizi, kromě šesti českých jezdců startují pouze tři zahraniční, z nichž nejlepší Boele čtvrtý. První projel cílem Martin Samohýl, druhý Aleš Fučík a Třetí Ota Výborný. Na startu se sešlo bohužel jen devět jezdců.


JL 26.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar