Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

AK ME - Stubbe, Mercier, Putten, Furaškin

Přestože v posledním závodě evropského šampionátu měli šanci na titul tři naši jezdci – Petr Nikodém, Jakub Novotný a Otakar Výborný, tak nakonec všichni obsadili druhé místo, stejně jako Radek Jordák. V jednu chvíli se z titulu radoval Výborný, ale jen do chvíle než byl diskvalifikován za kolizi s Furaškinem.

Super Buggy

Už tři závody před koncem bylo jasné, že v prestižní divizi Super Buggy získal titul Bernd Stubbe, a ani v Maggioře nenechal nikoho na pochybách, že je titul ve správných rukou. Druhý dojel ve finále Tafani, s loňským Jordákovým vozem. Letos se celého šampionátu ale nezúčastňoval. Skvělý víkend prožil i Radek Jordák, který si třetím místem pojistil titul vicemistra Evropy. Po dlouhých letech jsme se tak dočkali. Naposledy byl druhý Petr Turek v roce 2012 a v následujících dvou letech třetí Ladislav Hanák. Jakub Kubíček pro technickou závadu nepostoupil do finále a celkově skončil pátý. Do první desítky se vešli ještě Petr Bartoš, Vladislav Štětina a Roman Keřka, který si prožil v Itálii havárii.


Super Buggy
1.Stubbe
2.Tafani
3.Jordák
4.Grencis
5.Olivy
6.Hrubý
7.Štětina
8.Kern
9.Keřka
10.Antony


Konečné pořadí

1.Stubbe 296
2.Jordák 194
3.Grencis 179
4.Anavcleto 160
5.Kubíček 147
6.Bartelen 126
7.Buddelmeyer 126
8.Bartoš 120
9.Štětina 94
10.Keřka 93



Buggy 1600

Celou neděli se dařilo Petru Nikodémovi, vyhrál dvě rozjížďky, semifinále a na start finále se postavil vedle největšího soupeře Vincenta Merciera. „Dělali jsme co jsme mohli. Vyhráli jsme rozjížďky, získali další bod k náskoku, vybojovali si pole position. Příprava auta odpovídala vesmírnému programu. Bohužel se ten scenárista ze shora ukápnul s tečkou o jednu jízdu dříve. Stačilo dojet za Francouzem klidně i o dvě místa, ale nebylo nám dovoleno ani odstartovat a aspoň se o to porvat. Ohoblovala se kost (čínka) z motoru a naděje zhasly spolu se startovacími světly. Chci poděkovat celému týmu za skvělou sezónu a maximální nasazení. Také všem fanouškům a přátelům, kteří fandili. Podpora byla cítit tak moc, že jsem opravdu věřil, že se to povede. Gratuluji všem Mistrům i všem ostatním, českým barvám letos byla souzena dvojka, ale co nás nezabilo nás jen posílí. Příští rok přijdeme ještě silnější a v Super buggy se nehodláme krčit někde vzadu. Ještě jednou děkuji všem, dělali jsme vše, ale nebylo nám souzeno, se slzami v očích se loučíme s Buggy 1600,“ řekl po závodě Petr Nikodém.

Mistrem se stal Mercier před Nikodémem a Milanem Vaňkem, který měl bronz jistý už před finále, protože Wibbeler ze semifinále nepostoupil.


Buggy 1600
1.Mercier
2.Vaněk
3.Schröer



Konečné pořadí

1.Mercier 241
2.Nikodém 233
3.Vaněk 198
4.Wibbeler 163
5.Laubach 134



Junior Buggy

V Junior Buggy slaví úspěch sourozenci Bart a Chantal Puttenovi, když ve finále zvítězil Bart van Der Putten před Jakubem Novotným a takové je i pořadí v ME. Chantal se sice do finále nedostala, ale třetí celková třetí příčka jí neunikla.



Junior Buggy

1.B van der Putten
2.Novotný
3.Bracho
4.Kindl
5.Jaspers
6.Medlik


Konečné pořadí

1.B van der Putten 295
2.Novotný 289
3.Ch.van der Putten 205
4.Bracho 183
5.Jaspers 179
6.Kindl 162
7.Pytlun 122
8.Švorc 121



Touring Autocross

Nejvíce vzruchu přinesla divize Touring Autocross v níž startoval letos asi největší počet jezdců. Bohužel už v tréninku musel odstoupit pro prasklý blok motoru Václav Fejfar, který si snad vybral letos smůly na další roky. Do třech závodů prakticky vůbec neodstartoval, v Seelowě, Nové Pace a teď v Itálii. Finále vyhrál Výborný, který se tak na několik minut stal mistrem Evropy. Ale pak byl diskvalifikován. Furaškin totiž podal protest, neboť po vzájemné kolizi urazil kolo u Fabie pronajaté od týmu Martina Samohýla a finále nedokončil. Po shlédnutí záznamu byl Výborný diskvalifikován a vítězem se stal Jan Bartoš před Gurschlerem, s bývalým vozem Václava Fejfara. T5etím místem si Lukáš Červený pojistil bronz v celém šampionátu.



Touring Autocross


1.Bartoš
2.Gurschler
3.Červený
4.Hennersdorf
5.Tomassini



Konečné pořadí


1.Furaškin 264
2.Výborný 255
3.Červený 187
4.Fejfar 176
5.Bartoš 175





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar