Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AK Humpolec - skvělé zahájení autokrosové sezony

Úvodní autokrosový závod, opět tradičně v Humpolci, byl započítáván hned do několika šampionátů. Mistrovství zóny střední Evropy, Mistrovství České republiky, České Trofeje a Mascom Cup. Zahraniční účast tak obstaralo 21 jezdců z Rakouska, Itálie, Slovenska. Na stupně vítězů se ale dostal pouze Marco Gerhartl a Marcel Dlesk. Oba shodně obsadili třetí místa.

Největší pozornost je vždy upřena na Super Buggy, v níž startovalo 16 jezdců. Ve startovní listině jsme postrádali například Vaňka, Hrubého, Bartoše, Keřku. V neděli bohužel pro poruchu motoru nestartoval ani Vladislav Štětina. Před závodem se čekal souboj Kubíčka s Nikodémem, a jak bude Jordákovi fungovat nové Volvo. Asi moc nikdo nepočítal s Vojtěchem Vaculíkem, který všechny překvapil.

Trénink ovládl Nikodém před Kubíčkem, Antonym, Jordákem a Vaculíkem. První jízdy vyhráli Vaculík před Nikodémem a Antonym, a Jordák před Kubíčkem a Horákem.

První nedělní jízda přinesla kolizi Kubíčka s Antonym a vítězství Nikodéma před Vaculíkem a Horákem. V druhé vyhrál Jordák před Kovaříkem a Hoškem. V třetí sérii se odehrál nádherný souboj Vaculíka a Nikodéma, kteří v tomto pořadí projeli cílem sledováni Horákem. Poslední rozjížďka přinesla další vítězství Jordákovi před Antonym a Hoškem.

Pouze v této divizi a v buggy 1600 byl dostatečný počet jezdců, aby se mohlo uskutečnit semifinále, i když jen se sedmi a šesti jezdci. A tak pouze tři nepostupovali. První semifinále vyhrál Vaculík před Jordákem a Jaromírem Štětinou, v druhém byl nejrychlejší Antony před Nikodémem a Kubíčkem. A tak oba nejrychlejší z rozjížďky doplnil do první řady Jordák.

Po startu vyrazili nejlépe „kolo na kolo“ Vaculík s Antonym, jejichž souboj sledoval Jordák a Nikodém vyjížděl až jako pátý. Ale za nedlouho se už Nikodém přilepil za Vaculíka, vyčkal si na vhodný okamžik a zvítězil. Třetí dojel Jordák, který po závodě řekl. „V semifinále se mi přehřálo měkké obutí, přetočil se a dojel druhý. Pro finále to sice pořád znamenalo start z první řady, vyrážel jsem ale z nevýhodné pozice nalevo, odkud to bylo do první zatáčky nejdále. Po startu jsem se dostal na druhé místo. Pak jsem ale udělal chybu v jedné za zatáček a předjel mě Petr Nikodém. Určitě jsem spokojen. Byly to první závody s novým autem. Věřím ale, že bude funkční a dobré a změna motoru byla stoprocentně krokem dopředu. Budu se ještě muset trochu rozjet.," řekl v cíli Radek Jordák, který tak po loňské smolné sezoně opět vystoupal na stupně vítězů.

Nejvíce jezdců se sešlo v Divizi Buggy 1600, sedm českých proti třinácti zahraničních. Nejrychlejší v tréninku byl Hartman před Novotným a Stenzlem. Z rozjížděk si Hartman připsal dvě vítězství jako Novotný, po jednom pak Rezek a Benesch z Rakouska. V prvním semifinále ukázal Novotný, kdo je pánem. Za nimi dojeli Gerhartl a Hartman. V druhém si poradil Martin Vaculík s přesilou rakouských jezdců a zvítězil před Müllnerem a Beneschem.

Ve finále se tak utkali čtyři naši proti pěti Rakušanům a jednomu Italovi. Překvapení se ale žádné nekonalo. Novotný zvítězil suverénně před Martinem Vaculíkem, z třetího místa se radoval Stenzl.
V Junior Buggy se postavilo na start patnáct jezdců a hned v tréninku se zrodilo překvapení. Za nejrychlejším Standou Brouskem skončila Eliška Pytlounová a Eliška Plná, jedoucí svůj první mistrovství závod v této kategorii. Po rozjížďkách bylo pořadí Duřt (2), Pytloun, Florián a Brousek. Pro něho ale závod skončil po kotrmelcích v třetí jízdě (fotoseriál přineseme).

Finále přineslo nejen krásné souboje, ale hlavně vítězství Duřta před Floriánem a Pytlounem. Dámský pohár vyhrála Lea Horniaková před Eliškou Plnou a Eliškou Pytlounovou. Ta se ukázala jako velká bojovnice, protože závod absolvovalo s naraženou (zlomenou?) pravou rukou v zápěstí.

Deset jezdců dorazilo do Humpolce v divizi Touring Autocross, která už není bohužel součástí Mistrovství Evropy (dost možná, že se pojede v Nové Pace jako vložený závod). Po tréninku bylo jasné, že o zlatý věnec se utkají Šimurda a Brožek. V tréninku byl Šimurda o dvě tisíciny sekundy rychlejší. Ale pak jeho Fabii zlobila elektronika, a vyhrál jen třetí rozjížďku, když ji Brožek s dvěma prvními místy vynechal. Po startu finále vyrazil nejlépe Brožek a po sedm kol odolával útokům Šimurdy. Krásný závod, jaký jsme v této divizi dlouho neviděli. Třetí dojel Dlesk s Fabií, s níž startoval Martin Samohýl nebo Furaškin

Autokros v Humpolci se jezdí již čtyřicet let a závodiště i celkový areál pod vedením pana Josefa Špačka, předsedy AMK Zálesí Humpolec, je dnes opravdu na špičkové úrovni. Trať byla tak perfektně připravena, že nebylo třeba během celé neděle žádné velké úpravy. Závodu přálo i počasí. Zatímco na mnoha místech pršelo, tak v Humpolci ani nekáplo a po obědě vysvítalo i sluníčko.



Super Buggy

1.Nikodém
2.Vaculík V.
3.Jordák
4.Antony
5.Kubíček



Buggy 1600

1.Novotný
2.Vaculík M.
3.Gerhartl
4.Hartman
5.Pavelek



Junior buggy

1.Duřt
2.Florián
3.Pytloun
4.Fridchholz
5.Horniaková
6.Plná
7.Pytlounová



Touring Autocross

1.Brožek Škoda Fabia
2.Šimurda Škoda Fabia
3.Dlesk Škoda Fabia
4.Musil Škoda Fabia
5.Bret VW Polo



D2

1.Hoffmann Suzuki Swift
2.Bodanský Škoda Felicie
3.Přikryl Škoda Felicia



D1600

1.Gacík Škoda Felcia
2.Šindelář Ford Fiesta
3.Mihulka Ford Ka




JL 25.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar