Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AK Humpolec - V.Vaculík a Nikodém, souboj až do konce

Úvodní závod Mezinárodního mistrovství ČR a Zóny střední Evropy přivítal v Humpolci přes sto padesát jezdců ze šesti států. Největší zahraniční hvězdou byl bezpochyby Markus Wibbeler, pravidelný účastník ME a také mistr ČR.

Super Buggy

Jako vždy byla největší pozornost upřena na Super buggy, do které se takřka po roční pause vrátil Jakub Kubíček, ale naopak chyběl Zdeněk Antony a Vladislav Štětina se musel, stejně jako vloni, rozloučit už v první sobotní rozjížďce (těsnění pod hlavou). Už po tréninku, první Petr Nikodém, druhý Vojtěch Vaculík bylo jasné, že se asi bude rozhodovat mezi těmito dvěma. Nikodém vyhrál všechny svoje rozjížďky, Vaculík dvě a jednu Jordák. Také semifinálové jízdy oba vyhráli, a tak se postavili do první řady ještě s Liborem Paulem. Do té doby se Nikodém s Vaculíkem nepotkali. Start se povedl Vaculíkovi, kterého po celých sedm kol sledoval Nikodém, v některých momentech kolo na kolo, ale předjet se mu soupeře nepodařilo. Pro třetí místo si celkem s přehledem dojal Jordák


1.Vaculík V.
2.Nikodém
3.Jordák
4.Paul
5.Kubíček


Buggy 1600


V éto divizi se postavilo jedenáct našich jezdců proti sedmi zahraničních, respektive šesti, protože Stenzl skončil už v sobotu po hrůzostrašné havárii v nemocnici. Trénink vyhrál Novotný před Rezkem a Králíkem, teprve za nimi nimi Gradwohl a Wibbeler. Ale už rozjížďkách se Novotnému nevedlo, vyhrál jednu, stejně jako Gradwohl zatímco Králík a Rezek vyhráli dvě. První semifinále vyhrál Wibbeler před Gradwohlem a Rezkem, druhé Novotný před Pytlounem (jel s motorem o obejmu 600 cm³) a Králíkem. Po startu finále se dostal do čela sice Novotný, ale záhy se před něj dostal Wibbeler a už si nechal vítězství vzít.

„První závod v nové sezóně je za námi, bohužel to skončilo v podobném znění, jako minulou sezónu a to tak, že nás zase vyřadila blbůstka. Tréninky jsme ovládli, byli jsme nervózní, jelikož máme pár nových vylepšení a nikdo nevěděl, jak to bude fungovat. Fungovala a jela skvěle! První rozjížďka dopadla špatně, defekt, druhá byla skvělá, ze třetí řady jsem se probojoval během jednoho kola na druhé místo a snažil se ještě bojovat o první, ale Dušan Králík byl opravdu rychlý a nestačil jsem. Třetí jsem vyhrál stylem start-cíl. Semifinále jsme vyhráli a vydalo nám to tak krásně, že jsme měli pole-position do samotného finále. Ve finále jsem odstartoval jako první, udělal si bezpečný náskok. Ale ve druhém kole jsem urval řadící páku, nebo spíš závit z kit masteru je krátký a zkrátka se vyšrouboval. Skončili jsme na 8. místě. Ale buginu máme otestovanou, body také máme a jdeme bojovat dál! Tento víkend nás čeká MMČR Nová Páka,“ řekl po závodě Jakub Novotný


Buggy 1600


1.Wibbeler
2.Králík
3.Gradwohl
4.Rezek
5.Fodor



Junior Buggy

Konkurence v juniorkách je zase o něco větší. Nikdo prakticky neodešel (kromě Terezy Bartákové, která si dala pausu), naopak přišel Martin Kolomý a Hana Doubravová auž na podzimním Setkání mistrů bylo jasné, že se s ním musí počítat. Po tréninku bylo pořadí Florián, Doubravová, Kolomý, Pytlounová, Plná a Duřt. Bylo vidět, že dívky klukům pěkně zatápějí, ale v rozjížďkách se nedali, i když zůstali za Eliškou Pytlounovou, a za ní se srovnali, Duřt, Florián, Kolomý..7.Doubravová, 8. Plná. Na startu semifinále měla smůlu Eliška Plná, ale jak se říká když se dva perou. Na čele se totiž utvořila skupina ve složené Duřt, Florián, Pytlounová a Kolomý. Jenže pak měli kolizi v zápalu boje Kolomý a Florián a Plná dojela druhá, když využila kolize, do které se připletl i Kolomý.


1.Duřt
2.Plná
3.Kolomý
4.Šafránek
5.Florián


Divize Touring

Trénink i rozjížďky vyšly nejlépe Horčičkovi s Hondou Civic a Lukáši Musilovi se Škodou Fabia, za nimi byli v tréninku Šimurda a Brožek (oba Fabia), po třech jízdách si pořadí škodováci vyměnili. Finále se muselo opakovat, když bylo zastaveno po havárii Šimurdy. Ale pořadatelé na něj na počkali, aby mohl startovat ze druhé řady společně s Dleskem. Z boje o vítězství bohužel smolně vypadl Horčička, Brožek si hned vytvořil malý náskok, a Šimurda se dostal na třetí místo. V cíli byli spokojeni všichni tři. Jen Ital Casalboni s extovárním výkonným Mitsubishi se ani tentokrát neprosadil.


1.Brožek, Škoda Fabia
2.Šimurda, Škoda Fabia
3.Musil, Škoda Fabia
4.Dlesk, Škoda Fabia
5.Kužel, Audi Quattro


Touring 1600

1.Jánoš T.
2.Pytela
3.Kopena
4.Dubravský
5.Jánoš J.


D2

1.Mihulka
2.Ciminga
3.Gacík
4.Bartoš
5.Čepek


Kartcross

1.Hartych
2.Brousek
3.Svoboda L.
4.Pihánek
5.Svoboda T.



jl 27.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar