Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

AER (3): Tomeček jel osm hodin jako blázen

Tomáš Tomeček protáhl svou Tatru dlouhatánskou třetí etapou Africa Eco Race na šesté místo, rychlejší byla jen jedna buggy Optimus a čtyři Can-Amy. V celkovém hodnocení poskočil už na sedmou pozici. Ze závodu bohužel odstoupila posádka druhé Tatry 815, a to z ryze nezávodních důvodů.

Tohle byla opravdu těžká etapa. Speciál o délce 466 kilometrů je druhý nejdelší v celé letošní soutěži. Závodníci dostávají zabrat hned od prvních etap rally. Dnes to bylo zase o kamení, ale také čím dál více o písku. Trasa vedla mimo jiné přes známé dunoviště Erg of Chegaga, jedno ze dvou největších v celém Maroku. „Dneska bylo 60 nebo 70 kilometrů dun a v nich jsem předjel všechny, koho jsem mohl předjet,“ pochvaluje si v cíli Tomeček. „Jel jsem bez zastavení, bez čurání, bez defektu, a stejně skoro osm hodin jako blázen,“ glosuje dále český pilot. Dlouhé etapy jsou náročné pro lidi, ale stejně tak pro techniku.

Česká automobilka Tatra má na Africa Eco Race hned šest svých výrobků, Tater 815 ve verzích se čtyřmi i šesti koly. „Závodní Tatra drží bez problémů, všechno funguje, jak má. Kousek před bivakem jsem potkal doprovodnou Tatru. Měli úplně roztrhanou levou zadní pneumatiku. Rovnou jsem jim s tím defektem pomohl,“ přibližuje Tomáš Tomeček. V cíli etapy se šel zeptat na dispečink, kde jsou další dvě týmové Tatry, jejichž posádky pracují pro pořadatele jako zametací vozy balai.

„Zjistil jsem, že jsou obě ještě na trati a je možné, že je dnes v noci ani neuvidíme. Petr Foltýn měl závadu na elektrice motoru. Problém odstranil a pokračuje. Polda Paďour pracuje po celou etapu normálně, nabírá klienty,“ uzavírá Tomeček. Práce pro obě terénní odtahovky bude dost, v dunách zůstala spousta závodníků.

Na letošním Africa Eco Race už dále neuvidíme obě Tatry týmu Wicklow Racing z britských ostrovů. Závodní Tatra byla ještě ráno spatřena na startu etapy. Pak ale posádka obdržela blíže nespecifikovanou zprávu, po níž se rozhodla své účinkování v soutěži okamžitě ukončit a s celým týmem se vydat zpět do přístavu Nador a domů. Zřejmě se jedná o problém v rodině některého z členů. Štěstí nepřálo ani dvojici Gerard, Delacour, dosud vedoucí kategorii auto/kamion. Po poruše řízení jejich Optimusu museli vyjet z trati a do bivaku se dopravit po silnici.

Mezi motorkami se do čela vrátil Maurizio Gerrini. Štefan Svitko potřetí zajel druhý čas. Martin Benko zatáhl a dojel šestý, když oproti druhé etapě naložil Zdeňku Tůmovi na čtyřkolce hodinu. Průběžně už jsou oba v top ten.

Čtvrtá etapa sice nese název Assa – Remz el Quebir, ale pojede se jako smyčka z bivaku do bivaku. Bude jen o 11 kilometrů kratší než ta třetí. Pořadatelé slibují novou trasu přes hornaté pasáže, náhorní plošiny, vyschlá jezera a stále více písku.


Výsledky 3. etapy Tagounite - Assa (466 km):

Moto/quad: 1. Gerrini (It./Hus) 5:20:01, 2. Svitko (SR/KTM) +04:01, 3. Flick (Fr./Hus) +21:47… 6.

Benko (SR/KTM) +1:13:39, 10. Tůma (ČR/Yam) +2:13:29.

Auto/kamion: 1. Gosselin, Crespo (Fr./Optimus) 5:49:30, 2. Vollebregt, Traa (Niz./Can-Am) +1:09:58, 3. Dagher-Hayeck, Antoniolli (Sen./Can-Am) +1:12:07, … 6. Tomeček (ČR/Tatra) +1:49:31.

Průběžné pořadí po 3. etapě:

Moto/quad: 1. Gerrini 12:27:41, 2. Svitko +02:43, 3. Flick +25:46,… 8. Benko +3:22:58, 10. Tůma

+4:30:31.


Auto/kamion: 1. Gosselin, Crespo 13:54:46, 2. Frebourg, Boulay (Fr./Can-Am) +2:10:50, 3. Dagher-Hayeck, Antoniolli +2:17:33… 6. Tomeček +3:35:28.

Kompletní výsledky: https://tinyurl.com/AERstage3



PR 21.10.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar