Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ACI Rally Monza: ŠKODA zakončila sezónu vítězstvím, ale bez titulu

Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) na ACI Rally Monza, které bylo poslední soutěží MS v rally, vybojovali vítězství v kategorii WRC3 před Oliverem Solbergem (S) a Aaronem Johnstonem (IRL). Tidemandovi unikl jeho druhý titul jen o chloupek.

Na okruhu Autodromo Nazionale di Monza skončila letošní sezóna, když ACI Rally Monza se do kalendáře dostala na poslední chvíli a byla z letošní sezóny nejdramatičtější. Již v první etapě v areálu okruhu F1, se musely týmy vypořádat s hustým deštěm a extrémně kluzkými podmínkami. Pouze Andreas Mikkelsen z Norska s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo připraveným týmem Eurosol Racing Team Hungary, vypadal suverénně. V kategorii WRC3 si postupně vytvářel náskok, který na konci dne dosáhl téměř jedné minuty. Na druhém místě se pohybovala soukromá posádka s vozem ŠKODA Emil Lindholm/Mikael Korhonen, která se dostala před tým ŠKODA Motorsport podporovaného Olivera Solberga (S), kterého zdržel zhasnutý motor. ŠKODA byla vedoucím vozem také v kategorii WRC2, v níž Pontus Tidemand bojoval o druhý titul mistra světa v kategorii WRC2


Druhá etapa zavedla týmy na úzké a zatáčkovité silničky v horách. Zatímco dopoledne byla trať pokryta sněhem jen částečně, odpoledne na Lombardii udeřila skutečná sněhová vánice. Z bezpečnostních důvodů musely být zrušeny dvě rychlostní zkoušky. V kategorii WRC3 předstihl Oliver Solberg Emila Lindholma a zahájil útok na Andrease Mikkelsena, který nezvolil dobře pneumatiky a současně jej postihl technický problém. Když se rallye vrátila do Monzy, měl Mikkelsen před Solbergem náskok jen 14,3 s. V kategorii WRC2 nevyšla Pontusovi Tidemandovi volba pneumatik. Zatímco dopoledne se propadl až na čtvrté místo, odpoledne opět získal pevnou půdu pod nohama a vydal se vybojovat ztracené pozice zpět.


V poslední etapě na dalších třech rychlostních zkouškách v Královském parku v Monze již nedošlo v kategoriích WRC2 a WRC3 k žádným změnám v pořadí. Andreas Mikkelsen si dvojicí nejrychlejších časů v poslední etapě pojistil vedení v kategorii WRC3. Oliver Solberg tak zůstal na druhém místě


Závěrečná soutěž zaznamenala dobré výkony také dalších posádek soukromě nasazených vozů ŠKODA. Jan Kopecký s Janem Hlouškem dojeli ve WRC2 na třetím místě. Emil Lindholm/Mikael Korhonen v kategorii WRC3 čtvrté místo a za nimi dojela polská posádka Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak


I přesto, že podmínky na trati byly extrémní a ani v nejmenším je nebylo možné popsat jako ideální, dřívější tovární pilot DTM a jezdec série vozů GT Maro Engel dovezl svůj vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo, připravený týmem Toksport WRT Team, do cíle vcelku. Tento Němec přijel do Monzy krátce potom, co taktéž v týmu Toksport skončil v celkovém hodnocení série ADAC GT Masters 2020 na třetím místě. „Už dlouho bylo mým snem zúčastnit se nějaké rallye. Potom, co do kalendáře přibyla Monza, bylo rozhodnutí už snadné,“ řekl Engel. Navigovala jej zkušená spolujezdkyně Ilka Minor z Rakouska a společně skončili z 52 vozů třídy RC2 na 13. místě.


Celkové pořadí na ACI Rally Monza (WRC3)


1.Mikkelsen/Jæger (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 2.19:47,2 h

2.Solberg/Johnston (S/IRL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +15,9 s

3.Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20 Rally2, +1:19,2 min

4.Lindholm/Korhonen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:57,8 min

5.Kajetanowicz/Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +3:38,3 min

6.Bulacia Wilkinson/Der Ohannesian (BOL/ARG), Citroën C3 Rally2, +4:51,6 min

Celkové pořadí na ACI Rally Monza (WRC2)



1.Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 Rally2, 2.21:18,4 h

2.Tidemand/Barth (S/S), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +25,6 s

3.Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:23,3 min

4.Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta Rally2, +29:20,4 min



Pořadí R5


1.Mikkelsen (Škoda)
2.Solberg (Škoda)
3.Huttunen (Hyundai)
4.Ostberg (Citroën)
5.Tidemand (Škoda)
6.Lindholm (Škoda)
7.Lefebrve (Citroën)
8.Kopecký (Škoda)
9.Kajetanowciz (Škoda)


Celkové výsledky
1.Ogier (Toyota)
2.Tänak (Hyundai) + 13,9
3.Sordo (Hyundai) + 15,3
4.Lappi (Ford) + 46,7
5. Rovanperä (Toyota) + 1.11.1



Pořadí R5


1.Mikkelsen (Škoda)
2.Solberg (Škoda)
3.Huttunen (Hyundai)
4.Ostberg (Citroën)
5.Lindholm (Škoda)
6.Tidemand (Škoda)
7.Lefebrve (Citroën)
8.Kopecký (Škoda)
9.Kajetanowciz (Škoda)




Škoda 9.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar