Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ACI Rally Monza pokračovala za hustého sněžení

Ve druhé etapě ACI Rally Monza (3.–6. prosince 2020) hrálo hlavní roli počasí. Posádky ŠKODA zažily v kategoriích WRC2 a WRC3 úspěchy, ale také méně šťastné okamžiky.

Ráno vedoucí posádka kategorie WRC2 Pontus Tidemand/Patrik Barth (S/S) bojovala s volbou správných pneumatik pro jejich vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo, nakonec v sobotu večer skončila na druhém místě. Více štěstí měla dominantní posádka kategorie WRC3 Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (ŠKODA FABIA Rally2 evo) z Norska. Jejich vedení z předchozího dne bylo tak velké, že jim stačilo k tomu, aby si se stejnou volbou pneumatik udrželi nejvyšší umístění ve své kategorii. Při své stíhací jízdě posádka Oliver Solberg (S) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL), jedoucí s podporou ŠKODA Motorsport, předjela posádku Lindholm/Mikael Korhonen za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo a dostala se tak na druhé místo v kategorii WRC3



Zatímco první etapa se jela kompletně uvnitř areálu okruhu Monza, v sobotu se vozy vydaly do nedalekých hor. Přestože většina sněhu, se kterým se posádky setkaly před třemi dny během tréninkových jízd, alespoň na silnicích roztála, podmínky byly stále velmi zrádné. To byl důvod, proč se posádky lišily ve svých strategiích volby pneumatik.



Zatímco ostatní posádky v kategorii WRC2 zvolily pneumatiky do deště, do soboty na prvním místě vstupující Pontus Tidemand vyjel na trať s kombinací pneumatik do deště a na sníh. Když se týmy po třech rychlostních zkouškách na polední servis vrátily do Monzy, Tidemand se propadl na 4. místo. „Jednoznačně špatná volba pneumatik,“ potvrdil Tidemand. Ze stejného důvodu ztratil mnoho času také Andreas Mikkelsen, který si své ranní vedení v kategorii WRC3 udržel. Svým prvním nejrychlejším časem na této rallye se Oliver Solberg posunul na druhé místo ve své kategorii před Fina Emila Lindholma.




Když se posádky vydaly zpátky do hor, bylo jasné, že dopolední náročné podmínky byly pouhým předkrmem ještě náročnějšího odpoledne. Nejdříve byla rychlostní zkouška 10 pro vozy kategorií WRC2 a WRC3 z důvodu dvou nehod a zablokování trati zrušena. Další zkouška se jela na čerstvém sněhu. Tentokrát měl Pontus Tidemand správné pneumatiky. Nejrychlejším časem v dané kategorii se dostal na druhé místo v kategorii WRC2.



Potom, co byla další rychlostní zkouška z důvodu hustého sněžení zrušena, se posádky vydaly zpět do Monzy, kde byla v areálu závodního okruhu naplánována poslední rychlostní zkouška dne. Beze změn v pořadí měl nakonec Andreas Mikkelsen před druhým Oliverem Solbergem v kategorii WRC3 náskok 14,3 sekundy. „Byl to neskutečně náročný soutěžní den, ale pro nás dopadl dobře,“ řekl 19letý syn dřívějšího mistra světa Pettera Solberga. Solberg a Mikkelsen se umístili mezi deseti nejrychlejšími posádkami celkově, a to včetně o přibližně 100 k silnějších vozů WRC. Konkrétně je Mikkelsen v celkovém pořadí šestý a Solberg sedmý. Mezi deset celkově nejrychlejších se dostal také soukromník Emil Lindholm na 4. místě v kategorii WRC3. Fin měl štěstí, když se mu podařilo vypořádat s defektem, který jej potkal v 11. rychlostní zkoušce. Pneumatika zůstala na ráfku, takže dojel do cíle bez toho, aby musel měnit pneumatiku na trati.



Zatímco v kategorii WRC3 dominují posádky ŠKODA, Pontus Tidemand ztrácí na vedoucího jezdce kategorie WRC2 Madse Østberga (Citroën) 30,9 sekundy. Česká posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek se drží na třetím místě kategorie WRC2. „Je to škoda, potřeboval bych tu dlouhou zrušenou rychlostní zkoušku. Už toho moc nezbývá. Nyní budu muset jet tak rychle, jak to bude možné,“ řekl Tidemand, který věděl, že musí Nora předstihnout, aby navázal na zisk titulu v kategorii WRC2 z roku 2017. Zbývají mu k tomu tři nedělní rychlostní zkoušky. Všechny se pojedou uvnitř areálu Královského parku


v Monze a půjde o posledních 38,31 kilometru letošní sezóny.




Pořadí na ACI Rally Monza po 2. dni (WRC2)


1.Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 Rally2, 1.52:26,2 h

2.Tidemand/Barth (S/S), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +30,9 s

3.Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:11,4 min

4.Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta Rally2, +26:26,5 min



Pořadí na ACI Rally Monza po 2. dni (WRC3)

1.Mikkelsen/Jæger (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 1.51:07,8 h

2.Solberg/Johnston (S/IRL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +14,3 s

3.Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20 Rally2, +48,3 s

4.Lindholm/Korhonen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +1:46,0 min

5.Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +3:06,9 min

6.Bulacia Wilkinson/Der Ohannesian (BOL/ARG), Citroën C3 Rally2, +4:16,8 min



Pořadí R5


1.Mikkelsen (Škoda)
2.Solberg (Škoda)
3.Huttunen (Hyundai)
4.Ostberg (Citroën)
5.Lindholm (Škoda)
6.Tidemand (Škoda)
7.Lefebrve (Citroën)
8.Kopecký (Škoda)
9.Kajetanowciz (Škoda)

(V absolutním pořadí jsou na 6. až 14.místě)


Celkové pořadí


1.Ogier (Toyota
2.Sordo (Hyundai) + 17
3.Tänak (Hyundai) +22,1
4.Lappi (Ford) + 38,2
5.Rovanperä (Toyota) + 1.10


Škoda 6.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar