Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

24 h Le Mans - historické vítězství pro Audi

Jako první výrobce na světě dokázalo Audi vyhrát slavný závod 24 hodin Le Mans s přeplňovaným vznětovým motorem. Před rekordní návštěvou 235 tisíc diváků se o šesté a dosud nejdůležitější prvenství postarali Biela, Pirro a Werner.

 

V prvních hodinách si obě tovární Audi několikrát vyměnily pořadí, teprve když po 3,5 hodinách musel vůz ve složení Capello, McNish a Kristensen do boxů kvůli výměně injektoru, což si vyžádalo 20 minut, se na čele definitivně usadilo Audi R10 TDi s Bielou, Pirrem a Wernerem. Zatímco jejich týmoví kolegové klesli až na 16.příčku. Ale po dalších pěti hodinách už byli devátí. Do boxů museli neplánovaně ještě jednou v noci, po kolizi s pomalejším vozidlem a ráno si oprava turbodmychadla vyžádala ještě jednu zastávku v boxech. Ovšem mezitím se probojovali na třetí místo.

Druhé místo si z Le Mans odvážejí dvojnásobný mistr světa v rallye Loeb společně s Helarym a Montagnym na rychlém speciálu Pescarolo-Judd C60. Druhý vůz téhož týmu po problémech s elektroinstalací skončil pátý.

Diváci lemující trať a miliony u televizních obrazovek prožili ojedinělou demonstraci síly motorů Audi TDI a mohli se tak přesvědčit o schopnostech moderních vznětových motorů. Obě Audi R10 TDI byly s dvanáctiválcem o výkonu 650 k nejen nejrychlejší ale zároveň i nejúspornější. Během celého závodu se držel sportovní vůz z Ingolstadtu na vedoucí pozici. Sedminásobný vítěz závodu Tom Kristensen zajel v závodě nejrychlejší kolo a současně byl prvním pilotem, který na jedno tankování ujel 16 kol. A ještě jeden rekord si Audi připsalo na své konto rekordních 380 kol.

Biela a Pirro získali po vítězství v letech 2000 až 2002 už čtvrté prvenství a v historických tabulkách se zařadili za Kristensena, Ickxe a Bella.

Celkovou čtvrtou příčku a vítězství ve střídě GT1 vybojovala trojice Gavin, Beretta a Magnussen s Chevroletem Corvette, když vedoucí Aston Martin musel v poslední třetině závodu zajet do boxu na opravu spojky.

Vítěz kvalifikace Tomáš Enge skončil s vozem Aston Martin celkově šestý a druhý v kategorie GT1, se ztrátou 28 okruhů. Z 50 odstartovaných automobilů dokončilo závod jen 22.

 

1.Biela, Pirro, Werner

Audi V10 TDi

380

2.Loeb, Helary, Montagny

Pescarolo-Judd

-4

3.Capello,Kristensen, McNish

Audi V10 TDi

-13

4.Gavin,Beretta,Magnussen

Corvette

-25

5.Minsassin. Collard,Comas

Pescarolo-Judd

-28

 

Jindřich Lasík, 19.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar