24 h Le Mans - historické vítězství pro Audi
Jako první výrobce na světě dokázalo Audi vyhrát slavný závod 24 hodin Le Mans s přeplňovaným vznětovým motorem. Před rekordní návštěvou 235 tisíc diváků se o šesté a dosud nejdůležitější prvenství postarali Biela, Pirro a Werner.
Druhé místo si z Le Mans odvážejí dvojnásobný mistr světa v rallye Loeb společně s Helarym a Montagnym na rychlém speciálu Pescarolo-Judd C60. Druhý vůz téhož týmu po problémech s elektroinstalací skončil pátý.
Diváci lemující trať a miliony u televizních obrazovek prožili ojedinělou demonstraci síly motorů Audi TDI a mohli se tak přesvědčit o schopnostech moderních vznětových motorů. Obě Audi R10 TDI byly s dvanáctiválcem o výkonu 650 k nejen nejrychlejší ale zároveň i nejúspornější. Během celého závodu se držel sportovní vůz z Ingolstadtu na vedoucí pozici. Sedminásobný vítěz závodu Tom Kristensen zajel v závodě nejrychlejší kolo a současně byl prvním pilotem, který na jedno tankování ujel 16 kol. A ještě jeden rekord si Audi připsalo na své konto rekordních 380 kol.
Biela a Pirro získali po vítězství v letech 2000 až 2002 už čtvrté prvenství a v historických tabulkách se zařadili za Kristensena, Ickxe a Bella.
Celkovou čtvrtou příčku a vítězství ve střídě GT1 vybojovala trojice Gavin, Beretta a Magnussen s Chevroletem Corvette, když vedoucí Aston Martin musel v poslední třetině závodu zajet do boxu na opravu spojky.
Vítěz kvalifikace Tomáš Enge skončil s vozem Aston Martin celkově šestý a druhý v kategorie GT1, se ztrátou 28 okruhů. Z 50 odstartovaných automobilů dokončilo závod jen 22.
1.Biela, Pirro, Werner | Audi V10 TDi | 380 |
2.Loeb, Helary, Montagny | Pescarolo-Judd | -4 |
3.Capello,Kristensen, McNish | Audi V10 TDi | -13 |
4.Gavin,Beretta,Magnussen | Corvette | -25 |
5.Minsassin. Collard,Comas | Pescarolo-Judd | -28 |
Jindřich Lasík, 19.6.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout