Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

12 h Mugello - Kubica, Prokop a Enge

Série vytrvalostních okruhových závodů 24h Series má za sebou svou druhou soutěž, kterou byla dvanáctihodinovka v italském Mugellu. Na startovní rošt se v pátek odpoledne postavila i posádka týmu MP-Sports, která byla středem zájmu fanoušků a novinářů.

Aby také ne, v kokpitu oranžového Mercedesu SLS AMG GT3 se střídali skvělý bývalý pilot Formule 1 Robert Kubica s nejúspěšnějším českým rally jezdcem Martinem Prokopem. Pro oba to bylo první představení ve voze kategorie GT3, pro Kubicu znamenající návrat na okruhy po mnoha letech, pro Prokopa potom start úplně první. Již kvalifikace se vydařila, a tak tým MP-Sports vyrazil do závodu ze třetího místa. Kubica ihned dokázal zajíždět absolutně nejrychlejší časy a i nováček Prokop předváděl v rámci nejsilnější kategorie A6-Pro velice dobré výkony a své časy neustále zlepšoval. Bohužel obě části závodu poznamenaly poruchy techniky, a tak byl český tým klasifikován jako desátý ve své kategorii a 44. celkově.

Martin Prokop: „Přesto, že pohled do výsledků nevypadá lichotivě, převládají po víkendu v Mugellu pozitivní emoce. Byla to pro nás obrovsky zajímavá zkušenost a celý tým si závod beze sporu užil. Nemohli jsme si přát nic lepšího, než se pro náš debut na okruzích spojit s takovým mentorem, jakým je Robert Kubica. Je to neuvěřitelně zkušený, inspirativní, precizní a v dobrém slova smyslu tvrdohlavý člověk, který obrovským způsobem tlačil celý tým kupředu. Věnoval se nejen mě, ale i mechanikům a celému týmu, který byl v soutěžním nasazení na okruhu úplně poprvé. Kluci v týdnu před závodem makali na autě pozdě do noci a patří jim za ten kus práce velký dík. Robert v závodě ukázal nejen skvělou rychlost a techniku jízdy, ale také orientaci a fungování v hustém provozu několika desítek vozů na okruhu. Mě trvalo déle prokličkovat mezi ostatními vozy, ale Robert tím projížděl mazácky jako nůž máslem. Několik tréninků a testů jsem v SLSu na okruzích samozřejmě absolvoval, ale takový provoz kolem mě, to bylo jako na výpadovce z Prahy v pátek odpoledne. V sobotní části závodu nás bohužel zradila úplně nová převodovka a v pátek hned z kraje závodu jsme zase ztratili desítky minut kvůli poškozenému zavěšení přední nápravy. Podle dosahovaných časů ale víme, že jsme mohli pomýšlet na stupně vítězů a třeba i na vítězství. Již nyní mi je jasné, že to nebylo moje letošní poslední závodění na okruzích.“



Tomáš Enge vyhrál kvalifikaci

Letošní premiéru má za sebou i český závodník Tomáš Enge , která ale vyšla tak na půl. Černočervené KTM se startovním číslem 24 bylo díky výkonům Tomáše Engeho a jeho závodního kolegy Reinharda Koflera od počátku měřených jízd nejrychlejším vozem třídy SP2. Po nejlepších časech v testu a měřeném tréninku přišlo i vítězství v kvalifikaci, kterou Enge s Koflerem vyhráli s náskokem 1,7 vteřiny před AUDI TT-RS německého týmu LMS Engineering.

V podobném duchu se nesla i úvodní kola závodu, do kterých odstartoval Engeho rakouský kolega. Po dvaadvaceti ujetých kolech, však přišla v tankovací zóně nečekaně studená sprcha: „Reini dojel do tankovací zóny ke stojanům a po té co vypnul motor, se mu jej po natankování paliva již nepodařilo opětovně nastartovat. Mechanici zjistili, že máme problém s palivovou nádrží. Poprvé se náznak tohoto problému projevil již ráno v kvalifikaci, kdy jsme měli v nádrži méně benzínu. Bylo to poznat hlavně v té poslední dlouhé zatáčce, která je hodně klopená. Když se auto v zatáčce nahnulo, tak do motoru nešlo tolik paliva, kolik by mělo. To mělo za následek pokles výkonu motoru. Zatím přesně nevíme, co za tímto problémem stojí a tak nás v následujících dnech čeká podrobná analýza celé palivové soustavy," těmito slovy popsal Tomáš Enge kritický moment celého víkendu.

"S týmem Reiter Engineering jsem v minulosti absolvoval již několik podniků 24H Series. V předcházejících letech platilo, že v této sérii startují převážně amatérští jezdci a jezdci kategorie gentleman. Za poslední dvě sezóny se vše hodně posunulo vpřed a po Dubaji bylo i v Mugellu hodně profi jezdců. O to více mne těšilo, že se nám v kvalifikaci podařilo zajet pole position ve třídě SP2. Tento podnik jsme od počátku brali jako vytrvalostní testovací závod, ve kterém nebylo naším cílem jen uspět ve třídě, ale pokud možno dojet i v první desítce celkově. To se nám nakonec sice nepodařilo, ale jsme rádi, že naše auto potvrdilo rychlost a potenciál, který v sobě ukrývá."



1.závod

1.Braams-Braams-Pastorelli-Ramos Renault RS01 FGT3
2.Mutsch-Westphal-SimonsenSCG 003
3.Osborne-Haigh-RatcliffeAudi R8 LMS



2.závod
1.Braams-Braams-Pastorelli-Ramos Renault RS01 FGT3
2.Kroll-Kroll-Eggimann-Heyer-FrankenhoutMercedes SLS AMG GT3
3.Ineichen -Ineichen-Amstutz-Engelhart Lamborghini Hurac an GT3





PR 23.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar