Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

(5D)Buggyra - Valtr s problémy je třetí , Aliyyah Koloc prolomila smůlu

Po trápení přišla pro teprve 18letou Aliyyah Koloc ve čtvrté etapě sladká odměna, když si dojela pro senzační sedmé místo. Jaroslav Valtr v Tatře Phoenix se pral s dunami a po zajetí osmého času se drží na třetí pozici. Týmový kolega Martin Šoltys zajel s Tatrou 815 pátý čas a průběžně je sedmý.

Aliyyah Koloc poté, co vystoupila ze svého speciálu Buggyra Can-AM DV 21, zářila spokojeností. „Byl to skvělý den. Měli jsme víc písku než v předešlých etapách, což mi vyhovuje. Trať byla rychlá. Startovali jsme víc vpředu s dalšími vozy kategorie T3. Bojovala jsem s Cristinou Gutiérrez a spolu jsme dojely i do cíle,“ uvedla Aliyyah, průběžně 33. pořadí kategorie T3 – Lehké prototypy. Ve své skromnosti už nedodala, že zkušenou Španělku porazila o téměř minutu a půl. (Pozn. včera Gutiérrezovou zachránil z rozvodněné řeky Aleš Loprais)


„S autem nebyly žádné problémy, neměli jsme žádný defekt. Po všech těch problémech na začátku jsem teď zažila tu krásnou stránku Dakaru. Ráda bych takhle pokračovala dál,“ uvedla spokojená pilotka.
Velký hold Aliyyah Koloc složil její mentor David Vršecký. „Tenhle výsledek si Aliyyah zasloužila. Být v top 10 a ještě na prvním Dakaru ve čtvrté etapě, to je totální pecka. Startovala ze super pozice, jela úplně skvěle. Řezala se tam s Guttiérez, kterou považuji za absolutní top závodnici. A nakonec ji pojela. V cíli byla Aliyyah úplně nadšená. Nadšení jsme i my, protože vstup do Dakaru měla opravdu tvrdý. Dojížděla za tmy, za deště. Letos byl začátek soutěže hodně tvrdý,“ uvedl šéfkonstruktér Buggyry.


Josef Macháček přiznal, že za svoji dvacetiletou historii ještě nejel tak dlouho v mokrém písku. „Duny se střídaly s prudkými sjezdy. V mokrém písku jsme závodili prakticky celý den. Je to úplně nová zkušenost. Mokrý písek je totiž horší než sypký, protože bere ze stroje hodně výkonu,“ vysvětlil dnes 19. muž pořadí kategorie T3 – Lehké prototypy, který je celkově na dvanácté pozici.


Jaroslav Valtr dorazil do cíle unavený. Vedle souboje s pískem se musel vypořádat i s nepohodlím v kabině. „Na trati byly těžké duny. Některé jsme měli problém i vyjet, takže bylo jednodušší je objet. Pak přišly rychlé pasáže. Sotva se nám začalo dařit, udělali jsme defekt. Bylo to takové zvláštní. Ani jsme nevěděli, o co jsme píchli. Ve finále nám upadly oba kabinové tlumiče, takže jsme jeli přes 200 km bez tlumičů. Jsme úplně vyřízení a umlácení, máme toho dneska plné zuby," sdělil vyčerpaný Jaroslav Valtr.


Martin Šoltys si na trati se startem i cílem v Háilu pěkně zazávodil. „Byl to těžký, ale super závod. V druhé polovině jsme dojeli Litevce s Tatrou a až do cíle jsme se spolu předjížděli a krásně jsme si to užili. Jsme nadšený i z toho, že jsme do v cíle etapy dojeli za světla,“ uvedl.
Robertovi Kasákovi v druhé Tatře Phoenix sice překazily start technické problémy, ale neztrácí dobrou náladu a chce se dál s nástrahami soutěže poprat. „Na Dakaru pokračujeme. Sice s penalizací, ale pojedeme dál. Takový je prostě Dakar. Stát se může cokoliv a uchránilo nás to možná před něčím jiným,“ věří jezdec Tatra Buggyra Slovakia.


Radovan Kazarka se v Dakaru Classic drží v pořadí své kategorie podle neoficiálních výsledků na třetím místě. „Ráno mi zůstal plynový pedál na zemi, ale kluci mechanici to spravili. Jen jsme se celou etapu bál, jestli to vydrží. Trať byla členitá. Letos je Classic náročnější, než jak to bylo před rokem. Ale my si to užíváme.“



PR 4.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar