(5D) Macík vyhrál další etapu a je čtvrtý
Závodníci týmu MM Technology – pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda – dnes znova zabojovali a v cíli 4. etapy Rallye Dakar byli opět nejrychlejší. Po včerejším vítězství startovali do středeční rychlostní zkoušky z první pozice.
Okruh nedaleko města Ha´il, měřící 425 ostrých kilometrů, dokázali bravurně projet, ačkoliv si jejich kamion Čenda cestou poskočil a odnesla to pera. Sedlčanská posádka si nakonec dojela pro třetí vyhranou etapu.
První kamion na trati
Po úterním vítězství dnes posádka opět otvírala trať kategorii kamionů. K velké radosti členů týmu pořadatelé rozhodli, že se aktuální etapa pojede podle původního plánu. Ráno slunce ozářilo promočený bivak a šlo se znova na věc. Jak už jsme zvyklí, Martin Macík hned od začátku nasadil svižné tempo. „Je to tady Ha´il, písek s velbloudí trávou, pořád skáčete nahoru, dolů. Byly tu velké výjezdy. Hledali jsme trasu. Startovali jsme dnes zase jako první, takže jsme ostatním ukazovali, kudy jet,“ popisoval navigátor František Tomášek.
Poskočili jsme si a odnesla to pérka
Asi na 30. kilometru si Čenda skočil při rozjíždění do kopce. „Byla tam díra jako kráva. Skočili jsme a ozvala se rána. Mysleli jsme, že bude po spojovačce. Ale dalo se jet dál. Nakonec se ukázalo, že nám rána pocuchala pera. Ale to jsme zjistili asi až na 220. kilometru. Do té doby jsme s tím jeli opatrně a zlehka,“ popisuje Martin Macík.
Posádka pera po cestě utáhla a do zbývajících zhruba 200 km nasadila rychlejší ale bezpečné tempo. „Snažili jsme se, abychom nedoskakovali do brzd, nemuseli skákat do protivek, jeli jsme opatrněji,“ říká Martin Macík a mechanik David Švanda dodává: „Vyjeli jsme do skal, mezi hory, čekali jsme, jak to Čenda zvládne, ale vše se povedlo projet. Motor fungoval jako z praku.“
Překvapivá zjištění
Závodníci sedlčanského týmu měli po příjezdu do cíle ze své jízdy smíšené pocity. Ale čekalo je příjemné překvapení, když zjistili, že vyhráli etapu. Navíc se jim podařilo posunout v celkovém hodnocení na 4. pozici a výrazně stáhnout časovou ztrátu na posádky před sebou.
Současně posádka po dojezdu zjistila, že dnešní zásoba paliva byla opravdu na hraně. „Málem nám došla nafta. Táta nám natankoval podle výpočtu, ale v tom písku Čenda žere víc, než by měl. Takže po dojezdu už svítíme červeně,“ hlásil Martin Macík. V cíli bylo jasné, že dnes budou mechanici v bivaku měnit pera. „Výměna pera je tak na dvě hodinky. Ale jinak Čenda vypadá dobře. Budeme zase vše procházet a kontrolovat,“ odhadoval náročnost nočního servisu mechanik David Švanda.
Co čeká příště?
Podle ohlasů si dnes fanoušci užili opravdu napínavý závod, v němž se na špici pravidelně střídaly vedoucí posádky. Moc děkujeme všem, kteří nám věří a jedou Dakar s námi. Zítra pokračujeme. Čeká nás další okruh kolem Ha´ilu, hlavní roli by měl hrát písek. Určitě bude znova co sledovat.
Výsledky 4.etapy
1.Macík, Iveco,
2.Mitchel van den Brink,Iveco, +08.50
3.Loprais, Praga, + 09.22
4.vanden Brink, Iveco, +11.50
5.Šoltys, Tatra, + 28.05
8.Valtr, Tatra, + 43.24
12.Vrátný, Tatra, + 1:24.44
Průběžné pořadí
1.Loprais 19:29.21
2.vandeb Brinkj, + 27.22
3.Valtr, + 28.17
4.Macík, + 39.37
5.van Kasteren + 58.41
7.Šoltys, + 2:07.41
13.Vrátný, + 5:03.31
PR 4.1.2023
První kamion na trati
Po úterním vítězství dnes posádka opět otvírala trať kategorii kamionů. K velké radosti členů týmu pořadatelé rozhodli, že se aktuální etapa pojede podle původního plánu. Ráno slunce ozářilo promočený bivak a šlo se znova na věc. Jak už jsme zvyklí, Martin Macík hned od začátku nasadil svižné tempo. „Je to tady Ha´il, písek s velbloudí trávou, pořád skáčete nahoru, dolů. Byly tu velké výjezdy. Hledali jsme trasu. Startovali jsme dnes zase jako první, takže jsme ostatním ukazovali, kudy jet,“ popisoval navigátor František Tomášek.
Poskočili jsme si a odnesla to pérka
Asi na 30. kilometru si Čenda skočil při rozjíždění do kopce. „Byla tam díra jako kráva. Skočili jsme a ozvala se rána. Mysleli jsme, že bude po spojovačce. Ale dalo se jet dál. Nakonec se ukázalo, že nám rána pocuchala pera. Ale to jsme zjistili asi až na 220. kilometru. Do té doby jsme s tím jeli opatrně a zlehka,“ popisuje Martin Macík.
Posádka pera po cestě utáhla a do zbývajících zhruba 200 km nasadila rychlejší ale bezpečné tempo. „Snažili jsme se, abychom nedoskakovali do brzd, nemuseli skákat do protivek, jeli jsme opatrněji,“ říká Martin Macík a mechanik David Švanda dodává: „Vyjeli jsme do skal, mezi hory, čekali jsme, jak to Čenda zvládne, ale vše se povedlo projet. Motor fungoval jako z praku.“
Překvapivá zjištění
Závodníci sedlčanského týmu měli po příjezdu do cíle ze své jízdy smíšené pocity. Ale čekalo je příjemné překvapení, když zjistili, že vyhráli etapu. Navíc se jim podařilo posunout v celkovém hodnocení na 4. pozici a výrazně stáhnout časovou ztrátu na posádky před sebou.
Současně posádka po dojezdu zjistila, že dnešní zásoba paliva byla opravdu na hraně. „Málem nám došla nafta. Táta nám natankoval podle výpočtu, ale v tom písku Čenda žere víc, než by měl. Takže po dojezdu už svítíme červeně,“ hlásil Martin Macík. V cíli bylo jasné, že dnes budou mechanici v bivaku měnit pera. „Výměna pera je tak na dvě hodinky. Ale jinak Čenda vypadá dobře. Budeme zase vše procházet a kontrolovat,“ odhadoval náročnost nočního servisu mechanik David Švanda.
Co čeká příště?
Podle ohlasů si dnes fanoušci užili opravdu napínavý závod, v němž se na špici pravidelně střídaly vedoucí posádky. Moc děkujeme všem, kteří nám věří a jedou Dakar s námi. Zítra pokračujeme. Čeká nás další okruh kolem Ha´ilu, hlavní roli by měl hrát písek. Určitě bude znova co sledovat.
Výsledky 4.etapy
1.Macík, Iveco,
2.Mitchel van den Brink,Iveco, +08.50
3.Loprais, Praga, + 09.22
4.vanden Brink, Iveco, +11.50
5.Šoltys, Tatra, + 28.05
8.Valtr, Tatra, + 43.24
12.Vrátný, Tatra, + 1:24.44
Průběžné pořadí
1.Loprais 19:29.21
2.vandeb Brinkj, + 27.22
3.Valtr, + 28.17
4.Macík, + 39.37
5.van Kasteren + 58.41
7.Šoltys, + 2:07.41
13.Vrátný, + 5:03.31
PR 4.1.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout