Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

(3D) - Macík klesl na pátou příčku

Závodníci na Rallye Dakar dnes odstartovali do 2. etapy. Aby se dostali do cíle u městečka Alula, museli projet 430 ostrých a dalších 158 spojovacích kilometrů. Posádka týmu MM Technology, ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda si po vyhraném prologu a vítězné 1. etapě zažila první perné chvilky.

Jeden z kamenů zničil zadní brzdy, které způsobily další technické komplikace. Naštěstí se situaci podařilo vyřešit a sedlčanský kamion Čenda za tmy dorazil do cíle na 8. místě a celkově drží 5. pozici. Mechanici nastupují na noční směnu a posádka jde nabrat síly, aby zítra mohla znova zabojovat a dnešní ztrátu dohnat.


Byl to mazec

Dnešní 2. etapa vedla ze Sea Campu k městu Alula. Posádka týmu MM technology na trati několikrát zastavovala a řešila nečekané situace, které způsobilo odletující kamení. Posbírala tak hned několik historek pro akce Posedlí Dakarem. „Teď v cíli už je to všechno lepší, ale byl to mazec. V začátku jsme nasadili tempo, trať byla plná kamení, jeli jsme v řečištích. Nějaký šutr nám zničil zadní brzy. Ty nám začaly nonstop brzdit a rozžhavily pneumatiky, které postupně začaly ucházet. Museli jsme zpomalit, brzdy opravovat, gumy měnit. Kola byla úplně rozžhavená, matky nešly povolit. Rvali jsme je klíčem, na kterém jsme skákali, protože se nám během výměny propalovaly rukavice. Byla to síla. Naštěstí nás postupně dohnali kolegové z bivaku Kees Koolen a Claudio Bellina a každý nám jednu pneumatiku dal, za což jim děkujeme,“ popisuje Martin Macík situaci na trati. Obavy o techniku pak nedovolily závodníkům nasadit stíhací tempo. Posádka tak dojížděla do cíle za tmy. „Za poslední neutralizací už spadlo slunce a přes sto posledních kilometrů jsme jeli ve tmě. Buginy, prach, nic nevidíš, letěli jsme, jak nám auto dovolilo,“ popisuje Macík.


Bojujeme dál

V pondělní etapě se tak závodníci týmu MM Technology pořádně rozehřáli. Jedna pneumatika jejich kamionu váží včetně disku kolem 140 kg. Naštěstí tým má dostatečnou zásobu, na Dakar jich veze přes 100. „Dneska jsme ztratili spoustu času, ale budeme dál bojovat a pokusíme se náskok soupeřů dohnat,“ říká Martin Macík. Mechanici jsou připravení na Čendu nastoupit a pořádně ho po náročné jízdě zkontrolovatJak poslední vývoj ukazuje, letošní Dakar je napínavý od samého začátku. A tak to má být. Většinu etap máme před sebou. A z prvních rychlostních zkoušek je zřejmé, že o zážitky a překvapivé zvraty nebude nouze. Těšíme se na zítřejší pokračování, které zavede dakarské jezdce do Ha´ilu, kde už to znají z předchozích ročníků.



PR 2.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2023 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar