Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

(3D) Buggyra - Valtr poskočil na třetí místo, Aliyyah Koloc si vybírá daň

Druhá etapa Rally zavedla účastníky soutěže do kamenitých končin Saúdské Arábie. Pro tým Buggyra ZM Racing měla cesta z bivaku Sea Camp do starobylé oázy Alula hořkosladkou příchuť.

{*4]

Jaroslav Valtr si v etapě zopakoval čtvrté místo z předchozího dne a pilot Tatry Phoenix se v celkovém pořadí posunul na třetí pozici. Debutantka Aliyyah Koloc poznává tvrdost Dakaru, do cíle druhé etapy nedojela. Je ale odhodlaná v soutěži pokračovat a dál si snít svůj dakarský sen. Radovan Kazarka se v hodnocení Dakar Classic drží na výborné třetí pozici ve své kategorii.


„Druhá etapa dala všem zabrat a mechanici budou mít do rána plné ruce práce, aby všechno připravili. Co je ale důležité, že zítra pokračujeme všichni a v plném nasazení,“ uvedl šéf komunikace Buggyry Jan Kalivoda.


A skutečně, trať nabídla extrémně těžké kamenité úseky, které v závěru vystřídaly vysoké duny. „Prvních sto kilometrů bylo hodně kamení, úplné kamenité moře. Byla to levá, pravá, samé brzdy. Ty dostaly hodně zabrat. Od 80. kilometru jsme museli asi na padesát km zvolnit, abychom vůbec mohli nějak fungovat a nerozbili si hubu. Byl jsem takový opatrnější a musel jet na manuál, abych auto stíhal dobržďovat. Když jsme brzdy ochladili, mohli jsme zase začít tahat,“ popsal úvod etapy Jaroslav Valtr.


„S výsledkem jsem spokojený, ráno to totiž vůbec nevypadalo dobře. Měli jsme strach, že přijedeme za tmy, stihli jsme to tak na hraně stmívání. Už v dunách jsme špatně viděli. Jeden bod jsme tam minuli asi o dva metry. Museli jsme se otočit, couvat, ale vraceli jsme se jen o nějakých pět šest metrů. A pak jsme se v té duně rozjížděli do kopce,“ dodal třetí nejlepší muž průběžného pořadí.
S Valtrem dlouho držel krok druhý jezdec Martin Šoltys. Bohužel v samém závěru ztratil a patří mu celkově osmé místo, když byl dnes devátý. „Od začátku jenom šutry, šutry, řečiště. Ale bylo to hezký. Pak přišly rychlé pláně. Když jsem si říkal, že do cíle zbývá už jen 40 kilometrů, tak nám odešlo turbo. Přestalo mít výkon a museli jsme ho vyměnit. Sice jsme v dunách ve tmě neměli žádné problémy, ale bál jsem se, že tam někde zůstaneme. Špatně jsem viděl a prášilo se,“ vysvětlil Martin Šoltys příčinu zdržení v závěru dnešní etapy.


Ještě větší drama zažila Aliyyah Koloc. Cíl etapy neviděla a její speciál se v bivaku ocitl v péči mechaniků. „Smůla pokračuje. V první části dnešní etapy měla spousta posádek na kamení defekty. Nás potkaly dva, ale mohli jsme pokračovat dál. Na 140. kilometru jsme měli problém s motorem a nemohli jsme ho znovu nastartovat. Nešlo tak etapu dokončit a do bivaku nás dotáhli. Věřím lidem v týmu, že dokážou najít příčinu problému a zítra budu moci pokračovat,“ popsala své peripetie dakarská novicka závodící pod hlavičkou Buggyra ZM Academy


Také zkušený Josef Macháček musel uznat, že si pořadatelé na závodníky vymysleli náročnou trať. „Byla to velice těžká a dlouhá etapa. Na trati bylo hrozně moc kamení, řečiště, trialové úseky. 60 kilometrů před cílem nám odešel přední diferenciál. Jsem rád, že jsme v bivaku, protože konec v dunách byl hodně náročný. A ještě za tmy, to byly opravdu náročné podmínky,“ dodal šestinásobný dakarský šampion, který byl dnes v hodnocení etapy sedmnáctý a celkově je na 13. pozici.



Robert Kasák si v Tatře Phoenix dnes vybojoval 23. místo a v celkovém pořadí už klepe na bránu druhé desítky. „Začalo to celkem fajn. Organizátoři nezklamali a Dakar je opravdu těžký. I druhá etapa byla maso. Krásná údolí, čistá řečiště. Byla to typická argentinská etapa, jaké se jezdily v Jižní Americe. Duny byly pěkná tečka na závěr. Když je chytíte v noci, nemáte žádný výhled a je velký úspěch dojet do bivaku. Mechanici nám připravují auto na jedničku, neměli jsme žádný technický problém,“ řekl spokojený jezdec týmu Tatra Buggyra Slovakia.



V Dakaru Classic dál válí Radovan Kazarka. Dnes byl třetí a stejná pozice mu patří také průběžně. „Trasa byla sice nádherná, ale hodně tvrdá. Byly to rozbíječky. Kamenité úseky, úvaly, údolí. Duny byly nádherné. A zase jsme v Tatře jako jediní – vedle asi dvou aut - ty duny projeli. Naše posádka je milionová, Pepík Kalina je spolehlivý navigátor a Pavol Zachar je taky super,“ řekl nadšený pilot Tatry Puma.



PR 2.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar