Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

(11 D) Macík v etapě čtvrtý, Loprais po nezaviněné kolizi včera odstoupil

Rallye Dakar se ve středu rozjela do 10. etapy. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu MM Technology zdolali rychlostní zkoušku, která měřila pouhých 114 km, na čtvrtém místě.

Závodníci týmu MM Technology do dnešní rychlostní zkoušky vyjížděli brzo ráno, unavení po včerejší náročné etapě, kterou z části strávili v zatopeném říčním korytu. Čekala na ně spojovačka dlouhá 510 km a jedna z nejkratších dakarských speciálek čítající pouhých 114 km. „Jsme v cíli. Nebylo to nic závratného. Prostě 114 km v písku. Jedničkové a dvojkové duny. Měly tu být i trojkové, ale ty jsme nikde nepotkali. Chvilku jsme se honili s Jardou Valtrem. Jinak jsme jeli celou dobu sami, nikde nikdo. Navigačně jsme etapu zvládli. Asi dvě duny jsme museli objíždět. V měkkém písku se nedaly vyjet. Míříme do bivaku. Jsme bez signálu,“ ozval se jen krátce Martin Macík.

Příští dvě etapy 11. a 12. budou maratonská a měly by závodníky zavést do vysokých dun Pusté končiny, jedné z nejrozlehlejších pouští. Posádky stráví čtvrteční noc v provizorních podmínkách v poušti, oddělení od svých týmů a asistencí. Všechny opravy po čtvrteční rychlostní zkoušce budou muset zvládnout svépomocí.

Dnešní den byl poznamenán nešťastnou událostí, ke které včera došlo na trati. Je nám to moc líto. Přejeme upřímnou soustrast rodině a blízkým italského fanouška. A současně hodně sil Alešovi Lopraisovi, který se dostal do situace, kterou podle dostupných informací nemohl nijak ovlivnit. Myslíme na všechny, které včerejší události zasáhly.


PR 1.11.2023

Pozn.red. Jak už asi víte Aleš Loprais, v den svých narozenin a v době, kdy vedl klasifikaci kamionů a jako jediný z českých jezdců, který měl šanci vyhrát, měl nezaviněnou kolizi s divákem. Ten stál v tom nejméně vhodném místě, pod dunou, a Aleš Loprais neměl nejmenší šanci ho vidět. Ani o kolizi nevěděl, a dozvěděl se o ní až večer, kdy už se chystal ke spánku a komisaři začali nehodu vyšetřovat. Internet a fb obletěly záběry, na kterých je jasně vidět, že v kolizi je nevinně. Také proto se jeho posádce dostávalo podpory. Údajně měl divák pak zemřít ve vrtulníky na následky infarktu. Aleš Loprais si tak vybral obrovskou daň smůly kvůli nezodpovědnému divákovi a ze závodu odstoupil.

JL

Výsledky etapy

1.Baar, Renault, 2:09.46
2.van den Brink ml. Iveco, +00.20
3.Kasteren, Iveco, + 01.12
4.Macík, Iveco, +01.23
5.van den Brink st. +04.39
6.Valtr, Tatra, +17.39
8.Šoltys, Tatra, +25.17
15.Vrátný, Tatra + 54.03


Průběžné pořadí

1.Kasteren, Iveco, 43:00.51
2.van den Brink st.+ 22.41
3.Macík, +51.07
4.van den Brink ml. +2:08.06
5.Valtr, +2:22.47
6.Šoltys, + 5:00.45
8.Vrátný + 10:01.13

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar