smart forfun2 - dva v jednom
Na loňské Motor Show v Aténách vzbudil patřičný rozruch smart forfun, respektive smart forfour s ambicemi monster trucku. Ohlas byl natolik pozitivní, že padlo rozhodnutí vyvinout další vozidlo podobného charakteru, které by bylo víc než blízké.
Když bylo jasné, na jaké platformě bude forfun2 stát, začal Attart v lednu tohoto roku s prvními projekty. K takovému offroadu patří víc než jen pod smart fortwo našroubovat pouhá čtyři kola.
Na základě technických výkresů obou vozidel vznikl návrh, který poprvé názorně ukazoval, jakým směrem se mají další práce ubírat.
Motor a převodovka pocházejí také z Unimogu - vznětový šestiválec 5.7 litru je umístěný na přední nápravě. Jeho výkon 84 k je pro smart forfun2 dostačující, neboť sériová varianta má pouze 41 k. Také ostatní rozměry jsou úchvatné. K offroadovému charakteru patří velká 26" kola s průměrem 1,40 metru, světlá výška 65 cm a celková výška 3,70 metru.
Jedním z cílů vývoje bylo smartu forfun2 zajistit dobrou průchodnost terénem. Aby se v něm dobře pohyboval, nabízí podvozek Unimogu 406 už sám o sobě ty nejlepší předpoklady. Terénní schopnosti vylepšil Attart kromě speciálních tlumičů ještě manuálním hydraulickým pérováním.
Se smartem forfun2 to bude pravděpodobně jako s klasickým smartem fortwo. Jedni považují koncept za příliš radikální, druzí ho milují. Mezitím nic neexistuje.
JL, 19.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout