Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závodní automobily v Lysé nad Labem

Tři haly a tři různé výstavy plus volná plocha, to je každoroční podzimní výstava Kola, Rychlá kola a Tuning Show v Lysé nad Labem, která se uskutečnila o tomto víkendu za přispění vydavatelství SportPress.

Jedna hala byla vyhrazena novinkách v oblasti osobních automobilů a vlastně poprvé si tady mohli návštěvníci prohlédnout novou Škodu Fabia a musíme říct, že zájem byl opravdu velký. Kromě koncernových značek VW,SEAT a Audi nechyběl ani Hyundai, Renault, Dacia atd. Návštěvníky rozhodně potěšil stánek Maserati a dva modely, včetně vrcholná verze modelu Ghibli. Vůz pohání skvělý třílitrový motor o výkonu 410 k sil s adaptivním pohonem čtyř kol. Inteligentní elektronikou řízený systém rozděluje hnací účinek podle potřeby mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 až po 100 % na zadní nápravu. Silnému motoru sekunduje osmistupňová automatická převodovka, velké brzdové kotouče a šestipístkové brzdiče. S třílitrovým agregátem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s a jede až 284 km/h.

Hodně návštěvníků přichází jen kvůli expozici Rychlá kola, která byla letos opět mnoha zajímavými automobily, i když si myslíme, že by se sem ještě nějaký skvost vešel. Největší plochu zabíraly dva kamiony LIAZ a jedna doprovodná Toyota Hilux týmu KM Racing Martina Macíka. Na kamionů, s nímž vystartuje na Dakar poprvé v roli řidiče Martin Macík ml jsme si mohli také přečíst jméno Miloslava Janáčka, který se narychlo zhostil role navigátora. Zkušenosti s dálkovými maratony má vydavatel časopisu OffROAD velké, Dakar jel několikrát s Miroslavem Zapletalem a dalšími jezdci.

Hned vedle stála okruhová Buggyra úspěšného Vladimíra Vršeckého, kterého jsme na výstavě potkali s Petrem Fulínem, který získal s BMW 320 evropský titul s BMW 320i. Během soboty rozdával autogramy, stejně jako třeba Břetislav Enge, Petr Vojáček, Michal Matějovský nebo plochodrážníci Václav Milík a Eduard Krčmář, Mistři Evropy na ploché dráze dvojic. Nechyběl ani šéfkonstruktér JAWY Divišov a reprezentant na ploché dráze Martin Málek.

Bezpochyby nejkrásnější automobily – monopost Reynard a „placku“ Osella přivezl jilemnický Otakar Krámský, šestinásobný mistr Evropy v závodech do vrchu. Letos obsadil v 55 letech s Reynardem velice pěkné šesté místo v ME. Na monopostu jsme si také mohli přečíst - Toho bohdá nebude, aby Krakonoš z boje utíkal…a ke Krámskému se toto tvrzení opravdu hodí. Je jen málo jezdců, kteří podávají výborné výsledky mnoho let. Reynard pohání třílitrový vidlicový osmiválec o výkonu 505 k při 10 500/min, zatímco šestiválec BMW v Oselle o stejném objemu má výkon 385 k při 8600/min.





JL, 10.11.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar