Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo v rámci testů shodilo auta z jeřábu

Automobilka Volvo Cars shodila své nové vozy z 30metrové výšky, aby pomohla záchranným složkám zachraňovat životy. Jedná se o nejextrémnější nárazový test realizovaný společností Volvo Cars, který se současně řadí mezi ty nejzásadnější.

Dosud bylo zvykem, aby specialisté na vyprošťování osob v centru bezpečnosti automobilky Volvo Cars využívali havarované vozy značky k procvičování svých dovedností, které v praxi vedou k záchraně lidských životů.

Aby se záchranné složky mohly připravit na jakýkoli možný scénář havárie, je třeba simulovat situace, při nichž působí obdobné síly jako při těch nejextrémnějších autohaváriích, což překračuje rámec běžného nárazového testování. Z toho důvodu se Volvo rozhodlo pro stejně extrémní řešení a vůbec poprvé nechala prostřednictvím jeřábu shodit z výšky 30 metrů hned několik nových vozů Volvo.

Díky tomu se podařilo u vozů dosáhnout poškození, jejichž rozsah byl dostatečný na to, aby bylo možné simulovat poškození vzniklá v důsledku těch nejextrémnějších dopravních nehod. Sem patří například kolize jednoho vozu jedoucího ve velmi vysoké rychlosti, dopravní nehody, kdy automobil narazí ve vysoké rychlosti do nákladního vozu, nebo situace, kdy dojde k velmi silnému bočnímu nárazu.

V takových situacích budou lidé uvnitř vozu s největší pravděpodobností v kritickém stavu. Z toho důvodu je prioritou číslo jedna dostat posádku s pomocí hydraulických vyprošťovacích nástrojů – známých pod názvem „čelisti života“ (Jaws of Life) – z vozu a co nejrychleji ji dopravit do nemocnice. Specialisté na vyprošťování často hovoří o tzv. zlaté hodině: znamená to, že potřebují pacienta vyprostit a dostat do nemocnice do hodiny od momentu, kdy došlo k dopravní nehodě.

Veškerá zjištění získaná ze simulací těchto autohavárií budou včetně informací o následných vyprošťovacích pracích uvedena v rozsáhlé zprávě o provedeném výzkumu. Tato zpráva bude zdarma k dispozici všem záchranným složkám z celého světa.

Záchranáři obvykle získávají cvičná vozidla na vrakovištích. Nicméně se jedná o vozidla, která jsou často stará i dvacet let. Pokud jde o pevnost oceli, konstrukci bezpečnostní klece a celkovou životnost vozu, mezi moderními auty a těmi, která byla vyrobena před 15 či 20 lety, existuje obrovský rozdíl. Nové vozy Volvo jsou navíc vyrobeny z nejtvrdší oceli, která se u moderních vozů používá.

Vzhledem k tomuto vývoji je zásadní, aby záchranáři průběžně aktualizovali své znalosti o nových modelech automobilů, upravovali své postupy a vyvíjeli stále nové techniky vyprošťování. Jinými slovy, tyto tréninky mohou v reálném životě znamenat rozdíl mezi životem a smrtí.

Z jeřábu bylo několikrát shozeno celkem deset vozů Volvo různých modelů. Před každým z pádů provedli odborníci společnosti Volvo Cars na bezpečnost přesné výpočty, aby věděli, jak velký tlak a jak velké síly je nutné vyvinout pro dosažení požadované úrovně poškození.



Volvo 19.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar