Volvo - skvělé výsledky a světlá budoucnost
Společnost Volvo Car Corporation prožila rušný rok 2011, během kterého zaznamenala růst prodejů ve všech regionech. Firma je v současnosti nejrychleji rostoucím výrobcem luxusních automobilů a je na dobré cestě k dosažení trvale udržitelného růstu a ziskovosti.
Pro dosažení globálního cíle 800 000 prodaných vozů do roku 2020 je klíčový zejména růst v Číně. S tím souvisí expanze na čínském trhu zahrnující budování nových zařízení včetně místních výrobních kapacit.
Volvo informovalo, že hlavní investice budou v nadcházejících letech směřovat do oblasti nových produktů a do systému výroby. Díky novým motorům a strategii elektrifikace bude možné vyvinout technologie, které posunou automobily společnosti Volvo Car Corporation na špičku v oblasti spotřeby paliva.
Prodej vozidel v roce 2011 v porovnání s rokem 2010 vzrostl o 20,3 % na 449 255 kusů (+75 730 vozů). Díky tomu se Volvo stalo nejrychleji rostoucím výrobcem luxusních automobilů. Významný růst prodejů zaznamenaly všechny regiony, přičemž k tomu nejvyššímu o 54,4 % došlo v Číně. Severoamerický trh vzrostl o 22,5 %, severský region o 13,3 %, v Evropě o 13,1 %.
Hlavním důvodem růstu prodejů byla poptávka po vozech řady 60 – Volvo S60 a V60 spolu s crossoverem XC60. V Evropě rostly prodeje modelů DRIVe s nízkými emisemi CO2 a dobrých výsledků dosáhly i modely s označením XC.
Rekordní prodej v ČR
Pozitivní nárůst prodejů zaznamenal i český importér, společnost Volvo Auto Czech. Oproti předchozímu roku, kdy činil počet prodaných vozů 1578, přinesl rok 2011 s celkovým počtem 1717 vozů prodejní nárůst o 8,8 %. Podle výsledků SDA přitom celkový trh vzrostl ze 169 236 na 173 282, tedy o 2,4 %.
Tak jako v předchozích letech zaznamenal nejvyšší oblíbenost u českých zákazníků švédské značky crossover XC60. Jeho prodej se vyšplhal z loňských 443 vozů na 599, čímž se stal nejprodávanějším modelem značky Volvo v historii ČR.
Plnění plánu růstu v Číně
Od konce roku 2010 se Volvo Cars China rozrostlo z národní prodejní společnosti na plnohodnotnou organizaci zabývající se prodejem, marketingem, výrobou, nákupem, vývojem produktů a dalšími podpůrnými činnostmi. Prodejní síť v Číně se systematicky rozrůstá, byla zahájena výstavba závodu Chengdu a zároveň probíhají analýzy možností výstavby druhého závodu a motorárny. Cílem firmy je prodat do roku 2015 na čínském trhu přibližně 200 000 vozidel ročně.
Volvo informovalo, že hlavní investice budou v nadcházejících letech směřovat do oblasti nových produktů a do systému výroby. Díky novým motorům a strategii elektrifikace bude možné vyvinout technologie, které posunou automobily společnosti Volvo Car Corporation na špičku v oblasti spotřeby paliva.
Prodej vozidel v roce 2011 v porovnání s rokem 2010 vzrostl o 20,3 % na 449 255 kusů (+75 730 vozů). Díky tomu se Volvo stalo nejrychleji rostoucím výrobcem luxusních automobilů. Významný růst prodejů zaznamenaly všechny regiony, přičemž k tomu nejvyššímu o 54,4 % došlo v Číně. Severoamerický trh vzrostl o 22,5 %, severský region o 13,3 %, v Evropě o 13,1 %.
Hlavním důvodem růstu prodejů byla poptávka po vozech řady 60 – Volvo S60 a V60 spolu s crossoverem XC60. V Evropě rostly prodeje modelů DRIVe s nízkými emisemi CO2 a dobrých výsledků dosáhly i modely s označením XC.
Rekordní prodej v ČR
Pozitivní nárůst prodejů zaznamenal i český importér, společnost Volvo Auto Czech. Oproti předchozímu roku, kdy činil počet prodaných vozů 1578, přinesl rok 2011 s celkovým počtem 1717 vozů prodejní nárůst o 8,8 %. Podle výsledků SDA přitom celkový trh vzrostl ze 169 236 na 173 282, tedy o 2,4 %.
Tak jako v předchozích letech zaznamenal nejvyšší oblíbenost u českých zákazníků švédské značky crossover XC60. Jeho prodej se vyšplhal z loňských 443 vozů na 599, čímž se stal nejprodávanějším modelem značky Volvo v historii ČR.
Plnění plánu růstu v Číně
Od konce roku 2010 se Volvo Cars China rozrostlo z národní prodejní společnosti na plnohodnotnou organizaci zabývající se prodejem, marketingem, výrobou, nákupem, vývojem produktů a dalšími podpůrnými činnostmi. Prodejní síť v Číně se systematicky rozrůstá, byla zahájena výstavba závodu Chengdu a zároveň probíhají analýzy možností výstavby druhého závodu a motorárny. Cílem firmy je prodat do roku 2015 na čínském trhu přibližně 200 000 vozidel ročně.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout