Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo - skvělé výsledky a světlá budoucnost

Společnost Volvo Car Corporation prožila rušný rok 2011, během kterého zaznamenala růst prodejů ve všech regionech. Firma je v současnosti nejrychleji rostoucím výrobcem luxusních automobilů a je na dobré cestě k dosažení trvale udržitelného růstu a ziskovosti.

Pro dosažení globálního cíle 800 000 prodaných vozů do roku 2020 je klíčový zejména růst v Číně. S tím souvisí expanze na čínském trhu zahrnující budování nových zařízení včetně místních výrobních kapacit.
Volvo informovalo, že hlavní investice budou v nadcházejících letech směřovat do oblasti nových produktů a do systému výroby. Díky novým motorům a strategii elektrifikace bude možné vyvinout technologie, které posunou automobily společnosti Volvo Car Corporation na špičku v oblasti spotřeby paliva.
Prodej vozidel v roce 2011 v porovnání s rokem 2010 vzrostl o 20,3 % na 449 255 kusů (+75 730 vozů). Díky tomu se Volvo stalo nejrychleji rostoucím výrobcem luxusních automobilů. Významný růst prodejů zaznamenaly všechny regiony, přičemž k tomu nejvyššímu o 54,4 % došlo v Číně. Severoamerický trh vzrostl o 22,5 %, severský region o 13,3 %, v Evropě o 13,1 %.
Hlavním důvodem růstu prodejů byla poptávka po vozech řady 60 – Volvo S60 a V60 spolu s crossoverem XC60. V Evropě rostly prodeje modelů DRIVe s nízkými emisemi CO2 a dobrých výsledků dosáhly i modely s označením XC.

Rekordní prodej v ČR
Pozitivní nárůst prodejů zaznamenal i český importér, společnost Volvo Auto Czech. Oproti předchozímu roku, kdy činil počet prodaných vozů 1578, přinesl rok 2011 s celkovým počtem 1717 vozů prodejní nárůst o 8,8 %. Podle výsledků SDA přitom celkový trh vzrostl ze 169 236 na 173 282, tedy o 2,4 %.
Tak jako v předchozích letech zaznamenal nejvyšší oblíbenost u českých zákazníků švédské značky crossover XC60. Jeho prodej se vyšplhal z loňských 443 vozů na 599, čímž se stal nejprodávanějším modelem značky Volvo v historii ČR.


Plnění plánu růstu v Číně
Od konce roku 2010 se Volvo Cars China rozrostlo z národní prodejní společnosti na plnohodnotnou organizaci zabývající se prodejem, marketingem, výrobou, nákupem, vývojem produktů a dalšími podpůrnými činnostmi. Prodejní síť v Číně se systematicky rozrůstá, byla zahájena výstavba závodu Chengdu a zároveň probíhají analýzy možností výstavby druhého závodu a motorárny. Cílem firmy je prodat do roku 2015 na čínském trhu přibližně 200 000 vozidel ročně.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar