Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V60 - pět hvězdiček EuroNCAP

Testované vozy (Volvo V60, Peugeot 508, Citroën DS4, Ford Focus, hybridní Lexus CT 200h a Nissan Leaf) musely nově dobře zvládnout nárazové testy, dobře ochránit krk cestujícího při nárazu zezadu, nezpůsobit chodci při střetu s vozem vážná zranění a navíc mít ve výbavě požadované bezpečnostní asistenční prvky.

Těmi jsou pro současné hodnocení Euro NCAP (platí ještě do konce letošního roku, pak přijde další zpřísnění pravidel) elektronický stabilizační systém, nastavitelný omezovač rychlosti a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů.
Volvo V60 získalo s 94 % za ochranu dospělých pasažérů nejlepší skóre dosažené v tomto kole. 15,3 bodu za čelní kolizi je rekordem kola, stejně jako 3,6 bodu pro sedadla za ochranu krků cestujících při nárazu zezadu. Komisaři pochválili minimální deformaci kabiny. A-sloupek se při čelním nárazu posunul o jediný milimetr. Boční náraz proběhl v pořádku, stejně jako simulace nárazu zezadu. Ochrana dětí byla dokonalá, s osmnáctiměsíčním i tříletým pasažérem.
Systém City Safety je součástí standardní výbavy. Tato mnohokrát oceněná technologie dokáže díky automatické aktivaci brzd omezit nebo eliminovat náraz do vozidla vpředu při rychlostech až 30 km/h. Pokud systém rozpozná nebezpečí čelního nárazu do vozidla a řidič na vzniklou situaci nereaguje, systém sám dokáže vůz zcela zastavit. Díky tomu se výrazně snižuje riziko poranění osob cestujících ve druhém vozidle i výše případné škody na obou automobilech.
Volvo V60 i S60 jsou k dispozici také se systémem rozpoznávání chodců, což je první technologie na světě snižující počet nehod i rychlost případného nárazu. Systém rozpoznávání chodců je součástí Driver Support paketu obsahujícího špičkové technologie včetně tempomatu, upozornění na vybočení z jízdního pruhu či automatického brzdění v nouzových situacích.
Seznam bezpečnostních systémů, které jsou součástí standardní výbavy, zahrnuje stabilizační systém DSTC, dvoufázové airbagy řidiče a spolujezdce, systém ochrany proti bočnímu nárazu SIPS, nafukovací clony IC, technologii WHIPS pro prevenci poranění krční páteře a systém ochrany pro případ převrácení vozu ROPS.



JL,14.7.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar