Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen představuje modulární platformu MQB

Koncern VW zavede letos do výroby modulární platformu MQB pro vozy značek VW, Audi, Škoda a SEAT s napříč uloženým motorem. Za zkratkou MQB (Modularer Querbaukasten) se ukrývá revoluční přístup ke konstrukci a výrobě budoucích koncernových automobilů s motorem uloženým vpředu napříč.

Jednou z hlavních předností modulární platformy MQB je velká flexibilita, na jejímž základě lze realizovat rozmanité koncepty vozidel. Základní rozměry, jako je rozvor náprav, rozchod kol, velikost kol a poloha sedadel, jsou totiž v rámci mezí dohodnutých na koncernové úrovni variabilní. Ostatní rozměry, jako je vzdálenost pedálů od středů kol, jsou vždy stejné, aby byla možná standardizovaná konstrukce přední části vozidla.
Platforma MQB přitom zahrnuje segmenty A0 až B. U značky Volkswagen to jsou například modely Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a Volkswagen CC. Všechny tyto modely bude možné vyrábět na jedné výrobní lince navzdory rozdílným rozvorům a rozchodům kol. Stejně tak bude možné vyrábět společně modely různých značek, jejichž základem je platforma MQB. Prvními novými vozidly vyráběnými na základě platformy MQB budou nástupci modelové řady Audi A3 a příští generace Golfu.
Jedním z nejnápadnějších rysů modulární platformy MQB je jednotné uložení všech motorů. Strategie platformy MQB proto od začátku pročítá s uplatněním modulárních konstrukcí zážehových motorů MOB a vznětových motorů MDB. MOB zahrnuje nově vyvinutou řadu zážehových motorů EA211 (45 kW / 60 k až 110 kW / 150 k), jejíž součástí jsou první čtyřválce na světě s odpojováním válců, zatímco v rámci MDB byly nově vyvinuty vznětové motory řady EA288 (66 kW / 90 k až 140 kW / 190 k).
Koncern díky novým řadám agregátů sníží počet variant motorů a převodovek v systému MQB proti současnému stavu o cca 90 procent bez jakýchkoli ústupků. MQB naopak umožňuje díky standardizovanému prostoru pro uložení poháněcího ústrojí realizovat bez omezení kromě konvenčních spalovacích motorů také všechny běžné alternativní pohony od verzí na zemní plyn přes hybridní verze až po elektrický pohon. Volkswagen oznámil, že v roce 2013 představí nový model Golf blue-e-motion s elektrickým pohonem, který bude stát na základě modulární platformy MQB.
Koncern Volkswagen otvírá s modulární platformou MQB zcela nové možnosti pro výrobu modelů ve velkých i malých sériích v nejvyšší kvalitě za extrémně konkurenceschopné ceny.
Koncern Volkswagen zároveň se zavedením prvních modelových řad MQB výrazně sníží hmotnosti vozů, a tím i jejich spotřebu paliva. Kromě toho bude v oblastech bezpečnosti a informačních a zábavních systémů zavedeno 20 inovací, které jsou dosud vyhrazeny jen vozidlům z vyšších segmentů. Mezi ně patří nová funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (MKB), která pomáhá automaticky zahájeným brzděním po prvním nárazu snížit intenzitu dalších nárazů. ADAC tento systém nedávno vyznamenal cenou „Žlutý anděl“ za inovace. Funkcí automatického brzdění při vícenásobných kolizích budou sériově vybaveny nové generace vozů Audi A3 a Volkswagen Golf.
Modulární platforma MQB vyvinutá pod vedením značky Volkswagen doplňuje v rámci koncernu modulární platformu MLB pro modely s podélně uloženým motorem, za níž zodpovídá značka Audi, dále modulární platformu MSB pro modely se standardním pohonem, jejímž kompetenčním střediskem je Porsche, a nejkompaktnější řadu vozidel „New Small Family“ s modely Volkswagen up!, SEAT Mii a Škoda Citigo.

JL, 9.2.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar