Volkswagen oslavil 10 milionů Transporterů
Značka Volkswagen užitkové vozy vyrobila do dnešních dní již přes 10 milionů exemplářů modelu Transporter, který se tak stal ikonou. Tento rok navíc uplynulo 60 let od vyrobení prvního Transporteru v historii.
Transporter se stal nejsnadněji rozeznatelným dodávkovým vozem, ale získal si i důstojné následovníky. Jeho popularita neklesá a zůstává nejlépe prodávanou dodávkou značky Volkswagen. V loňském roce se v České republice prodalo celkem 2378 kusů.
Za úspěch vděčí Transporter nejen svému designu a stylu, ale i záviděníhodné reputaci, které Volkswagen dosáhl v oblastech kvality zpracování a odolnosti, díky nízkým nákladům na údržbu, a také zásluhou sítě specializovaných dealerství pro dodávkové vozy a široké řady různých modifikací vyhovujících jakýmkoliv potřebám.
Zahrnují nízkou, střední a vysokou střechu, krátký a dlouhý rozvor, velkorysé nosnosti, výběr čtyř- a pětiválcových motorů TDI a navíc ještě modelové varianty Multivan a Caravelle pro přepravu osob a kempingový speciál California. K dispozici je také verze 4Motion s pohonem všech kol.
Střípky z historie
1947
Vytvořen první nákres designu Transporteru s motorem vzadu.
1950
Ve Wolfsburgu začala výroba první generace modelu Transporter s děleným čelním sklem. V modelovém roce 1950 byl vůz osazen vzduchem chlazeným motorem o objemu 1331 cm3 s výkonem 25 k, který byl převzatý z Brouku.
1956
Výroba Transporterů převedena do Hannoveru.
1967
Uvedení druhé generace Transporteru s vyklenutým oknem. Za 12 let výroby jich byly zhotoveny více než tři miliony. Dodnes se vyrábí v Mexiku.
1979
Uvedení třetí generace Transporteru.
1982
Po 32 letech produkce, během nichž se zhotovilo více než pět milionů vozů, vyměnil Transporter vzduchem chlazený motor za motor chlazený vodou, umístěný vzadu.
1990
Uvedení čtvrté generace Transporteru s motorem vpředu, čímž se získala rovná ložná plocha pro náklad.
2003
Debut současné, páté generace Transporteru.
2007
V německém Hannoveru se na oslavu 60. výročí Transporteru konalo setkání fanoušků a majitelů této legendy, které přilákalo 5000 Transporterů všech generací.
JL, 5.12.2007
Za úspěch vděčí Transporter nejen svému designu a stylu, ale i záviděníhodné reputaci, které Volkswagen dosáhl v oblastech kvality zpracování a odolnosti, díky nízkým nákladům na údržbu, a také zásluhou sítě specializovaných dealerství pro dodávkové vozy a široké řady různých modifikací vyhovujících jakýmkoliv potřebám.
Zahrnují nízkou, střední a vysokou střechu, krátký a dlouhý rozvor, velkorysé nosnosti, výběr čtyř- a pětiválcových motorů TDI a navíc ještě modelové varianty Multivan a Caravelle pro přepravu osob a kempingový speciál California. K dispozici je také verze 4Motion s pohonem všech kol.
Střípky z historie
1947
Vytvořen první nákres designu Transporteru s motorem vzadu.
1950
Ve Wolfsburgu začala výroba první generace modelu Transporter s děleným čelním sklem. V modelovém roce 1950 byl vůz osazen vzduchem chlazeným motorem o objemu 1331 cm3 s výkonem 25 k, který byl převzatý z Brouku.
1956
Výroba Transporterů převedena do Hannoveru.
1967
Uvedení druhé generace Transporteru s vyklenutým oknem. Za 12 let výroby jich byly zhotoveny více než tři miliony. Dodnes se vyrábí v Mexiku.
1979
Uvedení třetí generace Transporteru.
1982
Po 32 letech produkce, během nichž se zhotovilo více než pět milionů vozů, vyměnil Transporter vzduchem chlazený motor za motor chlazený vodou, umístěný vzadu.
1990
Uvedení čtvrté generace Transporteru s motorem vpředu, čímž se získala rovná ložná plocha pro náklad.
2003
Debut současné, páté generace Transporteru.
2007
V německém Hannoveru se na oslavu 60. výročí Transporteru konalo setkání fanoušků a majitelů této legendy, které přilákalo 5000 Transporterů všech generací.
JL, 5.12.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










