Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen - 20 let ABS

Automobilka Volkswagen poprvé v roce 1986 poprvé namontovala ABS do modelu Passat, později ve stejném roce také do Golfu. Oba modely byly tak prvními celosvětově cenově dostupnými vozy s ABS.

s ABSPlus

s ABSPlus

bez ABS

bez ABS

Celý systém se však málem mohl jmenovat úplně jinak: V roce 1981 představil VW studii „Auto 2000“ s mnoha inovativními bezpečnostními prvky budoucnosti. Jedním z nich bylo i ABV – „automatic brake-lock prevention system“. O pět let později byl tento systém pod označením ABS oficiálně představen v Passatu. Od té doby bylo ve spolupráci se společnostmi Bosch a ContiTeves systémem ABS vybaveno přes 25 milionů automobilů značky VW.
Dnes jsou všechny modely automobilky Volkswagen sériově vybaveny systémem ABS. V případě nouzového brzdění, nebo pokud řidič brzdí na kluzkém povrchu vozovky, zamezí ABS zablokování kol. Vůz si tak zachová ovladatelnost a řidič se může vyhnout překážkám na cestě. ABS se stal neocenitelným pomocníkem v krizových situacích. Řídicí jednotka ABS dovoluje, aby i při silném sešlápnutí brzdového pedálu byl plný tlak na brzdy vyvíjen pouze několikrát za sekundu, než dojde k zablokování kola. Elektromagnetický ventil pak redukuje tlak až do momentu, kdy senzory ABS zaznamenají volný pohyb kola.
Téměř všechny vozy VW rovněž disponují hydraulickým brzdovým asistentem, který je úzce propojen s řídicí jednotkou ABS. V případě nouze dokáže bleskově zvýšit brzdný tlak, takže řidič má k dispozici plný potenciál brzdného systému v okamžiku, kdy jej nejvíce potřebuje.
Systém, vyvinutý a patentovaný automobilkou VW pro modely Touareg je světovou novinkou. Dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 procent. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na písku, štěrku a jiném nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se prodlužuje brzdná dráha. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus nahrnuje částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.


JL, 2.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar