Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vodík nahradí naftu jako záložní zdroj energie

Koncem roku by měl být uvedený do provozu první ukázkový projekt stacionárního zdroje energie firem Daimler a Rolls-Royce s využitím modulů palivových článků pocházejících z automobilové výroby ve Friedrichshafenu.

Právě ve vodíkových článcích vidí firmy budoucnost velkých záložních zdrojů energie namísto dieselových centrál, které jsou krajně neekologické, uvedl německý deník Handelsblatt.


Bezemisní alternativa
Jde o první výsledek spolupráce značek Daimler, Volvo a Rolls-Royce v oblasti záložních centrál. Očekává se, že finální dohodu o spolupráci firmy uzavřou do konce letošního roku.
Podrobnosti jsou zatím otevřené, nicméně cílem je společně nabízet bezemisní alternativu k naftovým elektrocentrálám pro ta zařízení, u nichž je klíčové zajistit bezpečnost provozu. Jde například o nemocnice nebo datová centra.


Navýšení výroby sníží cenu
Rolls-Royce chce prodávat ekologické záložní generátory postavené na palivových článcích firem Daimler a Volvo pod značkou MTU. Obě firmy věří, že díky spolupráci s Rolls-Royce objem prodávaných palivových článků výrazně naroste.
Tím se sníží náklady na další vývoj této relativně drahé technologie. Daimler chce prostřednictvím joint-venture s Rolls-Royce demonstrovat konkrétní příležitosti pro komerční využívání vodíkové technologie.


Průkopníkem je Toyota Mirai

Vodíkové technologie nabízí v porovnání s jinými zdroji bezprecedentně vysokou spolehlivost, modulární rozšiřitelnost a veškeré výhody obnovitelné energie bez závislosti na klasickém energetickém trhu.

Zatímco v energetice se projekty s vodíkem teprve rozbíhají, v oblasti elektromobility již auta na vodík běžně jezdí. Průkopníkem v této oblasti je hlavně japonská Toyota se svým modelem Mirai, který na trh již brzy přijde ve své druhé generaci.
Sedan na palivové články o délce 4,89 metru nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí. Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotor o výkonu 113 kW/154 k.


Jedinými emisemi jsou vodní páry. S plnou nádrží paliva pak Toyota Mirai druhé generace ujede přes 600 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.



Toyota 29.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar