Vítězové Eco Cupu převzali Peugeot 5008
Do prvního ročníku Peugeot Eco Cupu se přihlásilo celkem 22 500 zájemců, z nichž bylo vybráno 72 dvojic včetně čtyř českých a z devatenácti zemí. Cílem akce bylo demonstrovat kvality vznětových motorů HDI co možná nejnižší průměrnou spotřebou.
Posádky dostaly k dispozici modely 207 1.6 HDI (90 k), 308 1.6 HDI (110 k), 308 1.6 HDI (110 k) a 5008 1.6 HDI (110 k). Před startem byli soutěžící zváženi, a podle toho jejich vozy případně dováženy, aby měli všichni stejné podmínky. Nádrže byly zapečetěny, během jízdy se kontroloval tlak v pneumatikách a pohyb vozů se hlídal satelitem. Žádná nejnižší průměrná rychlost však stanovena nebyla.
Ze čtyř našich posádek si vedli nejlépe Jiří Štěpánek s Miladou Řeháčkovou, kteří z rukou Christophera Palomba, generálního ředitele společnosti Peugeot ČR, převzali klíče od Peugeotu 5008, tedy stejného automobilu s nímž soutěž absolvovali. Na tisíc kilometrů dlouhé trase z Paříže do Annecy, nedaleko Ženevy, dokázali zajet průměr 3,3 litru nafty na sto kilometrů, což je zhruba o pětadvacet procent méně než udává výrobce.
Nejlepšího výsledku ze všech vozů dosáhl Peugeot 308 se slovenskou posádkou Tomáš Šárik a Zuzna Lamperová– pouhých 3,14 litru nafty na 100 km. Nejlepší „dvěstěsedmička“ s belgickou posádkou zvládla trasu se spotřebou 3,24 l na 100 km a Peugeot 3008 řídila posádka z Chorvatska se spotřebou 3,56 l na 100 km.
Absolutními vítězi v hodnocení národů se stali Slováci, jejichž čtyři posádky dosáhly průměru 3,4 litru, Česká republika obsadila osmou příčku.
Tyto výsledky nejlépe dokazují hospodárnost a ekologičnost motorů HDI (a můžeme to potvrdit i našimi testy), ještě letos chce Peugeot uvést na trh nový motor HDI s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na sto kilometrů.
Pro zajímavost uvádíme ještě srovnání spotřeby, které dosáhl jeden z nejlepších francouzských automobilových závodníků současnosti Stephane Sarrazin s údaji uváděnými výrobcem a nejlepšími hodnotami dosaženými v Peugeot Eco Cupu.
JL, 29.3.2010
Ze čtyř našich posádek si vedli nejlépe Jiří Štěpánek s Miladou Řeháčkovou, kteří z rukou Christophera Palomba, generálního ředitele společnosti Peugeot ČR, převzali klíče od Peugeotu 5008, tedy stejného automobilu s nímž soutěž absolvovali. Na tisíc kilometrů dlouhé trase z Paříže do Annecy, nedaleko Ženevy, dokázali zajet průměr 3,3 litru nafty na sto kilometrů, což je zhruba o pětadvacet procent méně než udává výrobce.
Nejlepšího výsledku ze všech vozů dosáhl Peugeot 308 se slovenskou posádkou Tomáš Šárik a Zuzna Lamperová– pouhých 3,14 litru nafty na 100 km. Nejlepší „dvěstěsedmička“ s belgickou posádkou zvládla trasu se spotřebou 3,24 l na 100 km a Peugeot 3008 řídila posádka z Chorvatska se spotřebou 3,56 l na 100 km.
Absolutními vítězi v hodnocení národů se stali Slováci, jejichž čtyři posádky dosáhly průměru 3,4 litru, Česká republika obsadila osmou příčku.
Tyto výsledky nejlépe dokazují hospodárnost a ekologičnost motorů HDI (a můžeme to potvrdit i našimi testy), ještě letos chce Peugeot uvést na trh nový motor HDI s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na sto kilometrů.
Pro zajímavost uvádíme ještě srovnání spotřeby, které dosáhl jeden z nejlepších francouzských automobilových závodníků současnosti Stephane Sarrazin s údaji uváděnými výrobcem a nejlepšími hodnotami dosaženými v Peugeot Eco Cupu.
| Sarrazin | Údaj výrobce | Spotřeba v soutěži | |
| 207 | 3,5 | 4,2 | 3,24 l/100 km |
| 308 | 3,6 | 4,1 | 3,24 |
| 3008 | 4,0 | 4,0 | 3,56 |
| 5008 | 4,2 | 5,0 | 3,7 |
JL, 29.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











